Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۴۵۵ ولادت به ثبت رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد ۵ هزار و ۳۱۳ واقعه ولادت تک‌زایی و ۱۴۲ واقعه ولادت حاصل از چندقلوزایی می‌باشد.‌

وی گفت: از تعداد ولادت‌های حاصل از چندقلوزایی تعداد ۶۸ واقعه دوقلوزایی و ۲ واقعه سه قلو زایی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی افزود: بیشترین تعداد چند قلوزایی مربوط به شهرستان بجنورد با ۳۸ واقعه دوقلوزایی و ۱ واقعه سه قلوزایی است.

زاهدی نیا ادامه داد: شهرستان‌های شیروان با ۱۵ واقعه دوقلوزایی، اسفراین با ۷ واقعه دوقلوزایی و ۱ واقعه سه قلوزایی، شهرستان جاجرم با ۴ واقعه دو قلوزایی و شهرستان‌های مانه‌وسملقان و گرمه هر کدام ۲ واقعه دو قلوزایی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی بیان داشت: شهرستان‌های راز و جرگلان و فاروج طی مدت ۵ ماهه نخست سال جاری فاقد رویداد ثبتی چندقلوزایی می‌باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: شهرستان بجنورد با ثبت ۳ هزار و ۲۰۷ واقعه ولادت بیشترین میزان ثبت ولادت و شهرستان رازوجرگلان با ثبت ۱۰۸ واقعه ولادت کمترین میزان ثبت ولادت را در پنج ماهه نخست سال جاری در استان به خود اختصاص داده‌اند.

زاهدی نیا اظهار داشت: میزان ولادت در خراسان‌شمالی در پنج ماهه سال جاری ۱۴.۳ در هزار بوده که از متوسط کشوری که ۱۳.۵در هزار می‌باشد بالاتر است.

وی تصریح کرد: نسبت جنسی واقعه ولادت هم در همین مدت ۱۰۸ بوده است، یعنی به ازای تولد هر صد دختر تولد صد و هشت پسر را داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی در پایان با بیان اینکه جمعیت کل استان تا پایان پنج ماهه سال جاری ۹۹۸ هزار و ۷۲۲ نفر بوده است، گفت: از این تعداد جمعیت مردان ۵۰۱ هزار و ۷۷۶ نفر و جمعیت زنان ۴۹۶ هزار و ۹۴۶ نفر است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ثبت احوال خراسان شمالی ولادت دوقلوزایی واقعه دوقلوزایی ماهه نخست سال خراسان شمالی واقعه ولادت سال جاری پنج ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟

عواقب بارور شدن ابرها در استان بیابانی الحناکیه عربستان سعودی به سقوط ابرها در بیابان ختم شد./اطلاعات آنلاین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • تصاویری از یک واقعه محیرالعقول در بیابان‌های عربستان؛ ابر سقوط کرد؟
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • پایان کار نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳؛ آغاز شلوغ ترین روز با رقابت تجربی ها
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه