Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

یکی از محورهای تمرکز دولت در امر خدمات رسانی به مردم توسعه حمل و نقل جاده ای در کشور و شاهراه ارتباطی ایران یعنی استان پرجمعیت  البرز است .

استان البرز با داشتن یک هزار و ۵۰۴ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی به عنوان شاهراه ارتباطی ایران شناخته شده است ، استانی که راه های اصلی و فرعی آن به دلیل موقعیت جغرافیایی و گردشگری در چهار فصل سال پرترافیک است.

ثبت سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های استان البرز ، موضوعی است که اهمیت ایمن سازی ترافیکی در این استان کم وسعت اما پرتردد دوچندان کرده است .

اگر چه در سال های اخیر اقداماتی برای توسعه آزادراه ها ، بزرگراه ها و راههای اصلی و فرعی  البرز انجام گرفت اما بسیاری از مشکلات جاده ای استان از جمله نا ایمن بودن تعدادی از تونل های جاده گردشگری کرج - چالوس و نقاط دیگر این جاده ، خرابی آسفالت بخشی از آزاد راه تهران - کرج - قزوین ، گره های کور ترافیکی و تعداد نقاط پرحادثه در راه های اصلی و فرعی ، سبب شده تا در دولت سیزدهم  ایمن سازی این محورها با جدیت کامل آغاز شود به طوریکه نوروز ۱۴۰۱ البرز در سکوی اول کاهش تصادفات جاده ای کشور قرار گرفت .

با این وجود هنوز بسیاری از مخاطرات جاده ای  استان به قوت خود باقی است اما آنطور که شواهد و قراین نشان می دهد از یکسال اخیر تاکنون اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای البرز با حمایت دولت مردمی سیزدهم  برای محو پاشنه آشیل جاده ای استان  با جهش کاری وارد میدان شده است.

آزاد راه تهران – کرج – قزوین ، جاده گردشگری کرج – چالوس و ده ها جاده فرعی و روستایی همواره مملو از ازدحام خودروها بوده به طوریکه جاده کرج – چالوس به سبب بار ترافیکی سنگین در ایام تعطیل  سال یک طرفه می شود.

وجود نقاط حادثه خیز در جاده کرج – چالوس از مواردی است که مسوولان را برآن داشته تا برای امداد رسانی در شرایط ترافیکی به حادثه دیدگان تصادفات از بالگرد امدادی  کمک بگیرند.

به همین منظور مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان البرز به مناسبت هفته دولت با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز این استان  به تشریح وضعیت راه ها و اقدامات جهادی این دستگاه اجرایی پرداخت.

سیمای کلی مخاطرات جاده ای البرز

علی زندی فر در ابتدای سخنان از خرابی بخشی عمده  آسفالت آزاد راه کرج – قزوین و مخاطرات آن در زمان بارندگی ها ، عدم توجه به ایمن سازی بخشی از تونل های جاده کرج – چالوس با گذشته چند دهه از ساخت آنها ، حادثه خیز بودن جاده های قزلحصار، سهیلیه ، اشتهارد ، تهراندشت ، انسداد ۶ ساله جاده گردشگری شمشک - دیزین و عدم بهسازی ۱۲ ساله راه های روستایی استان  به عنوان دغدغه  متولیان اداره کل  راهداری استان درسال گذشته نام برد و گفت : با در دست گرفتن سکان امور ابتدا نقاط حادثه خیز و خرابی جاده ای استان را شناسایی کردیم و تمام مجموعه راهداری البرز پا در یک حرکت جهادی گذاشت .

گشایش اعتباری در نیمه دوم سال ۱۴۰۰

مدیرکل راهداری استان البرز با بیان اینکه در نیمه نخست پارسال تنها ۶۷ میلیارد تومان اعتبار ملی برای نگهداری راه های استان اختصاص یافت، بیان داشت : با پیگیری ها و نگاه توسعه محور دولت سیزدهم این اعتبار را تا پایان سال گذشته با ۷۶۰ درصد افزایش به رقم ۳۶۰ میلیارد تومان رساندیم .

وی ادامه داد: با اختصاص این اعتبار بخشی از پروژه های عمران راهداری استان را به سرانجام رساندیم که می توان گفت این گشایش اعتباری بستر ساز توسعه و ایمنی جاده ای در البرز شد.

عملیاتی شدن ۲۸ پروژه کلیدی با حدود یک هزار میلیارد تومان  اعتبار در البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز  در ادامه فعالیت های جهادی به عملیاتی شدن ۲۸ پروژه  عمرانی و کلیدی در شاهراه ارتباطی ایران پرداخت و بیان داشت: بخش عمده این پروژه ها به ایمن سازی ، تعریض و آسفالت آزادراه ها، جاده گردشگری کرج - چالوس و سایر محورهای پرحادثه اختصاص یافته است.

زندی فر با بیان اینکه نزدیک به یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها اختصاص یافته یا پیش بینی شده است ، گفت : تمرکز ما بر گشودن گره های ترافیکی ، زدودن نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده های استان است.

اجرایی شدن پروژه های متعدد در جاده گردشگری کرج – چالوس شامل ایمن سازی تونل ها ، احداث دیوار حائل در نقاط بهمن گیر و مخاطره آمیز به لحاظ ریزش سنگ و کوه ، ایجاد حفاظ های ایمنی در پرتگاه ها و دیگر مکان ها از پروژه های اجرایی در این محور است.

به گفته مدیرکل راهداری البرز، برخی تونل های جاده کرج – چالوس  با گذشت چند دهه از احداث آنها هنوز ایمن سازی نشده و رانندگان به خاطر ترس از ریزش سنگ و دیواره تونل ها با سرعت از این محدوده ها عبور می کنند که برخی مواقع به تصادف مرگبار می انجامد.

وی ادامه داد: برهمین اساس سقف و دیوارهای یکی از تونل ها به عنوان الگو ایمن سازی شده که به تدریج سایر تونل ها به همین شکل ساماندهی خواهند شد.

 گشودن گره ترافیکی آزاد راه تهران – کرج

و اما گره کور ترافیکی آزاد راه تهران – کرج در محدوده پل های کلاک تا فردیس از جمله دغدغه های چند دهه گذشته هموطنان بود که مدیرکل راهداری البرز به آن اشاره کرد و گفت : این محدوده از سال ها پیش تاکنون به گره کور ترافیکی تبدیل شده و ترافیک چندکیلومتری صبحگاهی و شامگاهی در محدوده آن شکل می گیرد.

احداث ۲ کنارگذر در ضلع شمالی و جنوبی  محدوده پل های فردیس تا کلاک به طول حدود یک کیلومتر در سه قطعه تعریف و اجرایی شده که قطعه یک  آن در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

به گفته زندی فر، اجرای کامل این پروژه بیش از ۸۵ درصد بار ترافیکی آزاد راه تهران – کرج را روان سازی خواهد کرد که مصمم به تکمیل آن در کوتاه مدت هستیم .

مدیرکل راهداری البرز به وجود یک نقطه حادثه خیز در آزاد راه کرج – قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری تا بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرج اشاره کرد و گفت : این نقطه حادثه خیز با صرف ۲ میلیارد تومان ایمن سازی شد.

بهسازی آسفالت آزاد راه کرج – قزوین

زندی فر با بیان اینکه آسفالت آزاد راه کرج – قزوین بر اثر تردد فراوان خودروهای سبک و سنگین و فرسودگی  آسفالت در وضعیت شیشه ای قرار گرفته است ، گفت : با اختصاص اعتباری افزون بر ۹۰ میلیارد تومان  بهسازی آسفالت این آزاد راه از چندی پیش آغاز شده و با سرعت در حال انجام آن هستیم.

وی ادامه داد:  تلاش ها براین است تا این آزاد راه قبل از فصل بارش آسفالت آن بهسازی و از مخاطرات جاده ای این مسیر کاسته شود.

ایمن سازی بزرگراه حادثه خیز اشتهارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با بیان اینکه بزرگراه ماهدشت – اشتهارد سال گذشته به سبب شیب های نامناسب  یکی از محورهای پرحادثه این استان بود، گفت: این محور در ۶ ماه نخست سال گذشته ۲۶ نفر قربانی تصادفات داشت اما با ایمن سازی ۴۵ کیلومتر محدوده حادثه خیز در ۲ مسیر رفت و برگشت آن میزان حوادث مرگبار این جاده به کمترین سطح خود رسیده و در واقع ایمن سازی شده است .

اجرایی شدن توسعه سه محور حادثه خیز قزلحصار ، سهیلیه و تهراندشت 

زندی فر با بیان اینکه جاده قزلحصار کرج  به طول هفت کیلومتر ، جاده سهیلیه شهرستان چهارباغ  و جاده تهراندشت شهرستان ساوجبلاغ از نقاط پرحادثه استان به شمار می روند ، گفت : طرح ایمن سازی این سه به صورت ضربتی آغاز شده بطوریکه تاکنون ۶ کیلومتر از جاده قزلحصارتعریض انجام گرفته و این جاده به زودی به یکی از محورهای ایمن و زیبای استان تبدیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰میلیارد تومان اعتبار ملی برای ایمن سازی جاده سهیلیه  و تهرانشت تامین شده و این جاده ها به فهرست راه های ایمن کشور خواهند پیوست.

بهسازی و توسعه راه های طالقان

بهسازی و توسعه راه های اصلی و فرعی شهرستان طالقان از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل راهداری البرز به آن اشاره کرد و گفت : پارسال با کمک نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی ، ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ملی دریافت کردیم و اکنون پیمانکار در حال آسفالت محورهای مواصلاتی طالقان است که حدود سه کیلومتر آنها تا پایان هفته دولت بهره برداری می شود.

احداث جاده کمربندی منطقه گردشگری  برغان - آتشگاه  در شمال غربی کلانشهر کرج ، پروژه دیگری بود که مدیرکل راهداری البرز به آن پرداخت و افزود: این پروژه برای روان سازی ترافیک شمال کرج اجرایی شده و امسال ۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

منطقه گردشگری کردان در شهرستان ساوجبلاغ از جمله مناطقی است که روزهای تعطیل پرترافیک بوده که به گفته مدیرکل راهداری البرز ورودی این منطقه به زودی چهار باندی می شود.

رفع انسداد جاده شمشک - دیزین  پس از ۶ سال

رفع انسداد جاده گردشگری شمشک – دیزین پس از ۶ سال  انسداد  براثر ریزش کوه و خرابی مسیر،  یکی دیگر از پروژه های عمرانی البرز است که به صورت جهادی انجام شده و اکنون دیوار حائل در محدوده های بهمن گیر و مخاطره آمیز آن در حال انجام است و به زودی این محوربر روی خودروها  گشایش می یابد.

تامین روشنایی راه های البرز

مدیرکل راهداری البرز با اشاره به خرابی ۴۰ درصد سیستم روشنایی راه های استان تا قبل از سال ۱۴۰۰ گفت : این مشکل اکنون برطرف شده است و در این بخش مشکلات به حداقل رسیده است.

بهسازی راه های روستایی البرز کانون توجه دولت سیزدهم

زندی فر با بیان اینکه از ۱۲ سال تاکنون نگهداری راه های روستایی البرز از نگاه ها دور مانده است، گفت : با نگاه عالادنه دولت سیزدهم ، امسال ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به بهسازی این راه ها اختصاص یافته که پروژه های در این جاده ها عملیاتی شده است.

گشایش اعتباری ۲۷۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور برای راه های البرز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت : در سفر ۱۸ فروردین ماه امسال رییس جمهور به این استان ۲۷۰ میلیارد تومان  برای توسعه و ایمن سازی راه های البرز اختصاص یافت که اعتبار بسیار خوبی است و در اجرای پروژه ها گشایش به وجود آورده است.

البرز رتبه نخست  کشور در کاهش تصادفات منجر به مرگ

زندی فر با بیان اینکه راه های پرترافیک این استان در ایام نوروز سال های گذشته پرحادثه بوده است،گفت : نوروز امسال این استان کمترین حادثه منجر به مرگ را در جاده ها تجربه کرد و رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: در حالیکه نوروز سال های گذشته شمار فوتی ها بیش از ۱۵ نفر بود اما امسال ۶ نفر در این جاده ها جان باختند که این کاهش  به سبب انجام طرح های ایمن سازی و مراقبت های ویژه نظارتی بوده است.

افتتاح قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال تا بهار ۱۴۰۲

 گشایش قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال به طول ۲۲ کیلومتر تا بهار ۱۴۰۲ خبر خوش دیگری بود که پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور روز پنجشنبه سوم شهریورماه در نشست با استاندار البرز به اطلاع مردم  استان رساند.

به وی گفته ، با تکمیل این پروژه بخش زیاد  از ترافیک سنگین البرز کاسته می شود.

بزرگراه شمالی کرج پروژه ترافیکی در دست ساخت 

 همچنین اکنون عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر با مشارکت دولت و شهرداری کرج در حال انجام است که این پروژه حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این بزرگراه  بین آزاد راه شهید همت در شرق کرج و آزاد راه کرج – قزوین در غرب کرج  از سال ۹۵ تاکنون در دست ساخت قرار گرفته که امسال با افتتاح آن بخش دیگری از ترافیک  کرج و استان البرز روان سازی می شود.

پروژه راه سازی دیگر البرز بزرگراه جنوبی بوده که قرار است با اهتمام دولت سیزدهم عملیاتی شود که ساخت این پروژه بیش از ۳۵ درصد ترافیک کرج را کاهش می دهد.

 مصمم به افزایش رضایتمندی مردم هستیم

 موضوع کلیدی این بود که دکتر مجتبی عبداللهی استاندار البرز در بازدید خود  که به مناسبت روز خبرنگار از مرکز ایرنا البرز صورت  گرفت، در خصوص تقویت زیر ساخت های مختلف از جمله راه ها  به زبان آورد و گفت : مصمم هستیم با اقدامات و ارایه خدمات در خور شان شهروندان، سطح رضایتمندی عمومی و اعتماد به نظام اسلامی را ارتقا ببخشیم که بی شک افزایش مشارکت های مردمی را در پیش خواهد داشت.

وی  افزود: ما در مسیر تصمیمات و مصوبات دولت حرکت می کنیم و تلاش می کنیم مسایل و مشکلاتی که از گذشته باقی مانده را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در این مدت حدود یکساله، هر چند تلاش هایی شده ولی هنوز مشکلات وجود دارد، افزود: باید در راستای امیدبخشی و رضایت مردم، حل مشکلات و تحقق خواسته های مردمی به صورت ویژه و جهادی کار کنیم.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه برای کار کردن ویژه باید وقت و فکر ویژه داشت تا تحول ایجاد شود، اظهار داشت: در همین راستا رییس جمهور با انرژی بی وقفه و به صورت شبانه روزی تلاش می کند تا مسایل و مشکلات کشور را حل کند تا امیدبخشی در جامعه ایجاد شود.

افتتاح ۶ پروژه راهداری همزمان با هفته دولت 

دست آخر اینکه تا پایان هفته دولت ۶ پروژه راه‌ سازی در استان البرز افتتاح می شود که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، این پروژه ها شامل  تعریض محور  روستایی آجین- دوجین به ولیان، روکش آسفالت محور عرب‌آباد خسروی، روکش آسفالت شهرک ابریشم به سلطان آباد، تعریض محور سهیلیه و اجرای آسفالت حفاظتی اسلاری سیل، روکش نهایی لایه‌نازک ۲.۵(دوونیم) سانتی در آزادراه کرج- قزوین باند شمالی و جنوبی و احداث آسفالت راه روستایی اوچان به میر در طالقان است .

زندی گفت : این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۵۲۷ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هفته دولت کرج تصادفات جاده ای پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم» نوزدهمین سفر استانی دولت؛ سفر یک روزه رییس جمهور به ایران کوچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هفته دولت کرج سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هفته دولت کرج تصادفات جاده ای مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای البرز مدیرکل راهداری البرز زندی فر میلیارد تومان اعتبار شاهراه ارتباطی ایران جاده گردشگری کرج اصلی و فرعی آزاد راه تهران جاده ای استان اختصاص یافته پروژه ها آزاد راه کرج استان البرز دولت سیزدهم آسفالت آزاد رییس جمهور ایمن سازی حادثه خیز هفته دولت سال گذشته جاده کرج آیت الله جاده ها تونل ها چند دهه راه ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت

 زندی فر افزود: ترافیک در آزادراه کرج-تهران از کرج تا کیلومتر بیست و پنج این محور، سنگین؛ از این نقطه تا عوارضی قدیم تهران، نیمه سنگین و از این نقطه تا تهران، نیز به همین صورت است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ترافیک در آزادراه کرج-قزوین از ترمینال شهید کلانتری تا گلشهر، نیمه سنگین و عکس آن نیز به همین شکل گزارش شده است.
 
به گفته زندی فر: ترافیک در آزادراه تهران-کرج از پایتخت تا عوارضی قدیم این شهر، نیمه سنگین؛ از این نقطه تا کیلومتر ۲۵ آزادراه، نیمه سنگین و از این نقطه تا کرج نیز به همین شکل گزارش شده است.
 
همچنین ترافیک در مسیر رفت و برگشت بین آبیک و طالقان روان است.
 
ترافیک از آدران تا سد امیرکبیر در جاده کرج-چالوس، روان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند