Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال درخواست مجدد جریان صدر عراق برای انحلال پارلمان، یک منبع سیاسی مطلع از شروط چارچوب هماهنگی شیعیان این کشور برای موافقت با این خواسته پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، یک منبع سیاسی مطلع در گفت‌وگو با شفق‌نیوز اعلام کرد: چارچوب هماهنگی آماده چشم‌پوشی از نامزدی محمد شیاع السودانی برای تصدی پست نخست‌وزیری عراق، گفت‌وگو با جریان صدر و توافق بر سر گزینه مورد قبول تمامی احزاب و فراکسیون‌های سیاسی برای این منصب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع گفت: این موافقت تنها در صورت پایبندی جریان صدر به چند شرط حاصل خواهد شد. شرط نخست خروج حامیان صدر از پارلمان در راستای تشکیل دولت در سریع‌ترین زمان ممکن است. شرط دوم نیز برگزاری انتخابات زودهنگام یک سال پس از تشکیل دولت جدید است.

طبق گفته این منبع، شرط دیگر چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای موافقت با انحلال پارلمان بسته شدن صفحه "وزیر القائد" در توییتر متعلق به محمد صالح العراقی، از افراد نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و بازتاب دهنده مواضع وی در توییتر است.

شرط چهارم چارچوب نیز بر تهدید نکردن دولت، پارلمان و دستگاه قضایی عراق پس از تشکیل دولت جدید تاکید دارد.

این شروط چارچوب هماهنگی در پاسخ به شروط جریان صدر برای موافقت با درخواست هادی العامری، رهبر ائتلاف "الفتح" برای گفت‌وگو با چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مطرح شده است.

تهدید برای برکناری الحلبوسی

در همین حال، عربی۲۱ نیز به نقل از منابع خود در این باره گزارش داد: چارچوب هماهنگی در جریان دیدار فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی با محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق پیامی را به الحلبوسی منتقل کرده است.

طبق ادعای این منابع، الفیاض این پیام را به الحلبوسی منتقل کرده است که اگر مقدمات برگزاری جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و نخست‌وزیر را فراهم نکند، وی از این سمت برکنار خواهد شد.

منابع مذکور در این باره گزارش دادند که چارچوب هماهنگی امضای ۱۷۰ نماینده را برای برگزاری جلسه پارلمان جمع‌آوری کرده است و اگر الحلبوسی با درخواست آنها موافقت نکند، با رای اکثریت حاضر الحلبوسی برکنار و از شاخوان عبد الله، معاون اول وی خواسته می‌شود که این نشست را برگزار کند.

این منابع همچنین گفتند: چارچوب هماهنگی معتقد است که الحلبوسی و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با جریان صدر همراه هستند؛ چراکه الحلبوسی تعلیق برگزاری جلسات پارلمان را اعلام کرد و الکاظمی نیز مانع از ورود حامیان جریان صدر به منطقه سبز بغداد نشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چارچوب هماهنگی شیعیان عراق جریان صدر بن بست سیاسی در عراق چارچوب هماهنگی جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح