Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نامگذاری معبر باید به گونه‌ای انتخاب شود که پیشینه، تاریخچه و هویت محله آسیب نبیند؛ به عبارتی تاریخچه محله باید در فرایند نامگذاری مورد توجه قرار گیرد.

نرگس معدنی پور در گفت وگو با خبرنگار شهری ایران اکونومیست در تشریح رویکرد کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دوره ششم مدیریت شهری افزود: تلاش کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی در این دوره بر این است که نامگذاری‌ها با هدف فرهنگسازی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کمیسیون نامگذاری ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفته است چون ماهیت کار نامگذاری، فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران معرفی مشاهیر، مفاخر و شهدای گرانقدر را یکی از مهمترین رویکردهای کمیسیون نامگذاری دانست و افزود: صرف نامگذاری نمی‌تواند تاثیر چندانی در جامعه داشته باشد زیرا اگر نام مشاهیر، مفاخر، شهدا و قهرمانانی که برای معابر و اماکن عمومی انتخاب می‌شوند به خوبی به جامعه معرفی نشود و مردم از رفتار و منش و زندگینامه آنان چیزی ندانند در ترویج فرهنگ و سبک زندگی آن بزرگان نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

معدنی پور اظهار داشت: یکی دیگر از رویکردهای مورد نظر در فرایند نامگذاری در کمیسیون، مشارکت مردم در سطح مناطق و محلات است که با فعال شدن کمیته‌های نامگذاری مناطق قابل اجرا است.

وی بر فعال شدن کمیته نامگذاری مناطق تاکید کرد و گفت: رئیس کمیته نامگذاری در منطقه، شهردار و دبیر آن روابط عمومی است؛ بنابراین باید بررسی‌ها از سطح مناطق صورت گرفته و نتایج آن به کمیسیون نامگذاری در شورای اسلامی شهر ارائه شود.  

معدنی پور خاطرنشان کرد: در پاره‌ای از موارد شاهد هستیم که نامگذاری در صحن شورا مصوب شده و به شهرداری هم ابلاغ شده اما هنوز در سطح مناطق اجرا نشده است. در نهایت یک ماه فرصت اجرا به مناطق می‌دهیم و پیگیری لازم برای سرعت در اجرا را در دستور کار داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در این دوره اجازه داده نشده است تا پیشنهادی بدون بررسی در منطقه مستقیم در کمیسیون ارائه و مورد بررسی قرار گیرد، افزود: اگر پیشنهادی به دست ما در کمیسیون برسد آن را به دبیرخانه این کمیسیون که در مرکز ارتباطات شهرداری است ارسال و از طریق این مرکز نامه‌ها به مناطق فرستاده خواهد شد تا پیشنهادات در فرایند بررسی قرار گیرند.  

معدنی پور در پاسخ به این سوال که آیا در نامگذاری‌ها به پیشینه تاریخی معابر نیز توجه می شود گفت: نامگذاری معبر باید به گونه‌ای انتخاب شود که پیشینه، تاریخ و هویت محله آسیب نبیند. به عبارتی تاریخچه محله باید در فرایند نامگذاری مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به شاخص‌ها و اولویت‌های نامگذاری معابر افزود: با توجه به‌ اینکه در کلانشهر تهران محدودیت معابر برای نامگذاری وجود دارد، تلاش شده است که‌ طبق آیین نامه، معابری که نام تکراری دارند یا شماره‌ای هستند همچنین معابر تازه تاسیس در اولویت نامگذاری قرار گیرند. در تغییر نام معابر نیز پیشینه و تاریخچه نام قبلی و هویت محله مورد توجه قرار می‌گیرد.  

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کمیسیون نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران ، شورای اسلامی شهر تهران ، مدیریت شهری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران مدیریت شهری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران کمیسیون نامگذاری کمیسیون نام قرار گیرد معدنی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در بعضی مناطق، از بارش باران در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: این وضعیت چهارشنبه علاوه بر مناطق مذکور در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود و پنجشنبه به جز استان‌های ساحلی دریای خزر، در زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آنها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: جمعه در جنوب و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده و در سایر مناطق، بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: شنبه در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب و جنوب غرب و غرب، شاهد بارش پراکنده خواهیم بود؛ همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه طوفانی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش بینی می‌شود، گفت: طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد، در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به تدریج نیمه ابری گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه ابری به تدریج ابری گاهی بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749223

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرامی‌گیرد
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات