Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@20:35:49 GMT

۲ شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی/ خطر کمتر شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۱۱۹۵

۲ شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی/ خطر کمتر شد

به گزارش خبرنگار مهر، شرایط رنگ بندی کرونایی در استان سمنان همزمان با نخستین شنبه شهریورماه ۱۴۰۱ تغییر کرد بنا بر آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا مبتنی بر داده‌های ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

شاهرود و دامغان تنها دو لکه قرمز رنگ روی نقشه استان سمنان هستند و شهرستان‌های سرخه و آرادان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی شهر نیز از شرایط قرمز دو هفته اخیر خود فاصله گرفته و در رنگ بندی زرد قرار دارد.

شهرستان سمنان از نارنجی به زرد، تغییر وضعیت داد تا در کنار مهدی شهر، میامی و گرمسار نقاط زرد رنگ نقشه فراوانی کرونای استان سمنان را تکمیل کنند.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۰۶ به ۶۴ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۵۶ به ۱۶۳ شهر افزایش یافت همچنین باید تاکید کرد که تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۷۳ به ۲۰۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۳ به ۱۴ شهر افزایش یافته است.

اگر چه آمارها کمی نوید بخش است و نشان می‌دهد که شرایط در برخی شهرستان‌های استان سمنان کمی بهبود یافته اما هم اکنون ۱۰ نفر مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند لذا خطر اصلاً برطرف نشده است.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته ۱۷۷ نفر با علائم مشابه کرونا وارد بیمارستان‌های استان سمنان شدند که تست ۲۶ نفر مثبت اعلام شده است همچنین روز قبل شش نفر در بیمارستان بستری و یک بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده است تا مجموع شرایط ما را بر آن دارد که کماکان خطر کرونا در استان سمنان وجود دارد.

همزمان با روز گذشته ۲۰ بیمار کرونایی نیز برای درمان به منزل رفتند و نیازی به بستری آنان در بیمارستان نبود.

واکسیناسیون و تکمیل دزها به خصوص در چهارم برای کسانی که شش ماه از دز سوم آنان گذشته باشد و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت در کنار استفاده از ماسک توصیه‌های مسئولان بهداشت و درمان برای استان سمنان است.

کد خبر 5573813

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ویروس کرونا هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا اجلاس پیرغلامان حسینی دولت سیزدهم قزوین افتتاح طرح عمرانی اردبیل تعداد شهرهای با وضعیت استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • وضعیت هوای تهران در یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد