Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز(شنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، طرابلس پایتخت لیبی در روزهای اخیر شاهد استقرار نیروهای نظامی است و این امر به دلیل وقوع درگیری مسلحانه احتمالی در نتیجه اختلافات سیاسی میان دولت های عبدالحمید الدبیبه و فتحی پاشاغا می باشد و این درحالی است که سازمان ملل همواره نسبت به این موضوع ابراز نگرانی شدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق جنوبی پایتخت لیبی پنجشنبه گذشته نیز شاهد استقرار نیروهای نظامی وابسته به الدبیبه به منظور مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی دولت پاشاغا بود.
این تحرکات دو روز بعد از نامه فتحی پاشاغا به الدبیبه مبنی بر تحویل دادن دولت لیبی انجام شد.

الدبیبه در پاسخ به نامه پاشاغا در صفحه شخصی خود در فیسبوک خطاب به وی نوشت: وزیر کشور پیشین؛ به ارسال پیام های تکراری و تهدیدات به جنگ افروزی و هدف قرار دادن غیرنظامیان پایان بده.

از سوی دیگر سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که با نگرانی شدید تحولات لیبی را دنبال می کند و از تمام طرف های درگیر در این کشور خواست که منافع ملت لیبی را در نظر بگیرند.
"استفان دوجاریک"، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک گفت: ما تحولات موجود در لیبی از جمله استقرار نیروهای نظامی و تهدید به استفاده از زور در راستای منافع سیاسی را با نگرانی شدید دنبال می کنیم.
وی افزود: بسیار مهم است که در این کشور تنش ایجاد نشود و طرف های مربوطه منافع مردم را در نظر بگیرند.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که این منافع ایجاد صلح را نیز شامل می شود، زیرا هیچکس نمی خواهد که اوضاع به عقب بازگردد.
دوجاریک گفت که هیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی اکنون درحال رایزنی با اطراف مربوطه به منظور تحقق این هدف است.

براساس این گزارش، کشور لیبی شاهد بحران سیاسی میان دو دولت است؛ دولت فتحی پاشاغا که پارلمان این کشور آن را مکلف به قدرت کرده و دیگری دولت الدبیبه است که تحویل دادن دولت را قبول نمی کند.

این اختلافات بوجود آمده میان دو طرف با توجه به استقرار نیروهای مسلح در طرابلس نگرانی هایی را به وجود آورده، زیرا پیش از این و درپی رفتن پاشاغا به پایتخت درگیری های مسلحانه میان نیروهای دو طرف رخ داد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد.

ابتدا دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر شد که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اما در شرق لیبی خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفت و دولت تشکیل داد. این دوگانگی لیبی را دستخوش هرج‌ومرج و جنگ‌های داخلی قرار داد.

در اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) طرف‌های رقیب در لیبی پس از درگیری‌های خونین با میانجی‌گری سازمان ملل بر سر آتش‌بس به توافق رسیدند.

برچسب‌ها درگیری سازمان ملل متحد طرابلس لیبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری سازمان ملل متحد طرابلس درگیری سازمان ملل متحد طرابلس لیبی استقرار نیروهای سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که هلال‌احمر استان کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، بابک محمودی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت در اولین جلسه ستاد مدیریت استان کرمانشاه که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد به زیرساخت‌های خوب کرمانشاه در بحث امداد و نجات اشاره کرد.

وی از نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درخواست کرد که که هلال احمر استان کرمانشاه به مرکز منطقه غرب کشور تبدیل شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور اظهار کرد: اگر کرمانشاه هاب منطقه برای مدیریت بحران شود با توجه به زیرساخت‌هایی که دارد می‌تواند به صورت تخصصی استان‌های ایلام، همدان و کردستان را پوشش دهد.

محمودی اضافه کرد: چنانچه این درخواست مصوب شود سه تا چهار فروند بالگرد دائمی مستقر می‌شود تا پشتیبانی را در حداقل زمان انجام دهد.

وی با اشاره به بحث اربعین و استقبال زائران برای خروج از کشور از طریق مرز رسمی خسروی، تصریح کرد: باید آمادگی امدادرسانی به‌موقع داشته باشیم در این راستا سازماندهی خوبی در کشور صورت گرفته است‌.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور با اشاره به افزایش حوادث کوهستانی کرمانشاه، گفت: باید فضای ایمنی در مکوهستان‌ها با علامت‌گذاری و وجود راهنما صورت بگیرد تا علاوه بر اینکه مردم برای طبیعت‌گردی به سمت کوهستان‌ها ترغیب شوند، ایمنی آن‌ها نیز حفظ شود.

کد خبر 748366

دیگر خبرها

  • حمله مرگبار در اکوادور چند روز پس از رفراندوم سرکوب تبهکاران
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • هزینه ۲۰ هزار میلیاردی برای پاکسازی مسیل‌ها از نخاله‌ها
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه سفر می‌کند
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است