Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:13:58 GMT

«جنگ رسانه‌ای» ابزار دشمن برای ضربه به نظام

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۱۴۷۲

«جنگ رسانه‌ای» ابزار دشمن برای ضربه به نظام

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی سیاری در افتتاحیه نشست توانمندسازی مدیران جبهه رسانه انقلاب اسلامی اظهار کرد: رسانه خط مقدم انقلاب و نظام است و در این مسیر باید جهادگونه به مقابله با دشمنان پرداخت.

وی ادامه داد: اکنون دشمنان به این موضوع پی برده‌اند که برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی باید از مردم بهره بگیرند از این رو با ابزار رسانه‌ای خویش و ایجاد جنگ‌های روانی در عرصه‌های مختلف به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و این نظام هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که یک خبر اغراق‌آمیز می‌تواند موتوری محرک برای آغاز اعتراضات مردمی باشد، خاطرنشان کرد: رسانه ابزاری است که دشمنان با کمک آن جریان محاسباتی جامعه را برهم می‌زنند و با ایجاد انتظارات خارج از عرف برای مردم، آنان را به دشمنی با نظام دعوت می‌کنند.

وی افزود: شایعه پراکنی، دروغ‌های خاص و اختلافات قومی مذهبی اکنون گزینه‌هایی است که دشمن از طریق رسانه به جان مردم حمله‌ور شده است و آنان را مورد هجمه قرار می‌دهد.

سیاری با اشاره به این‌که در ابتدای انقلاب بیش از ۸۰ درصد شبکه‌های منافقی که در کشور منهدم شد با مشارکت و اطلاع‌رسانی مردم بود، عنوان کرد: در شرایط امروز نیز رسانه‌های انقلابی با تولید محتوای خوب و اثرگذار و همچنین مدیریت انسجام رسانه‌ای می‌توانند به مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن بروند.

وی با اشاره به برخی شایعه‌پراکنی‌ها گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد و اخبارهای رسانه‌های بیگانه در این خصوص کذب است.

عباس محمدیان، رئیس سازمان بسیج رسانه کشور نیز در این همایش گفت: در حال حاضر در تمامی استان‌های کشور، دفاتر بسیج رسانه دایر است و با همکاری رسانه‌های محلی تلاش مثبتی برای ارتقا اطلاع‌رسانی منطقه انجام می‌دهند.

وی با بیان این‌که در ۲۰۰ شهرستان کشور فعال رسانه‌ای وجود دارد، تصریح کرد: اکنون جریان رسانه‌ای در کشور فراتر از جریان‌های سیاسی است و در مسیر مبارزاتی رسانه، برای رفع عقب ماندگی‌های رسانه تلاش می‌شود؛ علاوه بر آن برنامه‌هایی وجود دارد که موضوع معیشت و آموزش فعالان رسانه پیگیری شود.

کد خبر 5573861

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مهدی سیاری جنگ رسانه ای بسیج رسانه هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا اجلاس پیرغلامان حسینی دولت سیزدهم قزوین افتتاح طرح عمرانی اردبیل رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند

سعید شیرینی موسس شرکت پیشکسوتان در گفتگویی اختصاصی‌ با خبرنگار خبرآنلاین گفت: از آنجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر رشد اقتصادی، حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی جوانان تاکیدی ویژه داشته اند؛ مجموعه شرکت تعاونی پیشکسوتان کهن همراه با پیشکسوتان عرصه ورزش کشور برای محرومیت زدایی و ایجاد فضای اشتغال جوانان، و ادای دین خویش به مردم عزیز ایران آستین همت را بالا زده و پای گود آمده و مجموعه عظیم ماهلند را که ابر پروژه است، بنا نهاده ؛ طبعا برای این امر کجا بهتر از خوزستان زر خیز که مردمانی نجیب، خونگرم و دوست داشتنی دارد؟ غیرت مردانی که در دوران دفاع مقدس، دلیرانه مقابل دشمن مقاومت کردند تا یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان نیفتد اما این عناصر سر سپرده و خود فروخته هر جا که قطار پیشرفت انقلاب اسلامی را در حرکت می بینند، برای خوش رقصی مقابل دشمنان جمهوری اسلامی به آن سنگ پرانی می‌کنند.


وی افزود: دشمنان با جنگ رسانه‌ای می‌خواهند در مسیر هموار انقلاب اسلامی سنگ اندازی کنند اما نمی دانند سنگ اندازی برای اعمال ضربات اقتصادی به ایران موجب رشد و شکوفایی سازمانی، فکری، اجرایی و عملیاتی هم در بدنه مردم و اجتماع و هم در ساختارهای سازمانی و قوانین و قواعد موجود در کشور خواهد شد.


مدیر اقتصادی شرکت ادامه داد و گفت: قطعا مردم فهیم ایران اسلامی عزیزمان و به ویژه ماهشهر هم از ماهیت این پروژه مطلع هستند و هم با چهره های سرمایه گذار که افتخار آفرینان این کشور هستند،آشنایند. این جنگ نرم رسانه ای قطعا بر مردم فهیم ایران تاثیری نداشته و نخواهد داشت، در این شرایط مسوولان هم باید کمر همت ببندند و شرایط تسهیل در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تولید، اشتغال و ارایه خدمات به مردم را احیا و در این مسیر حرکت کنند.

وی اظهار داشت:اکنون که به واسطه فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمنان در شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم باید از طرح هایی همچون این پروژه در جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید حمایت کنیم و دشمن از این موضوع ناراحت است و با چنین اقدامی دست به تخریب سرمایه‌گذاران این پروژه می زند تا مقابل یکی از حرکت های ارزشمند و رشد کشورمان سنگ اندازی کنند.

وی در پایان گفت: مخالفان نظام و دشمنان پیشرفت مردم ایران در صدد خرابی پروژه های منحصر به فرد و پروژه هایی با آینده درخشان در ایران و منطقه هستند، مخصوصا پروژه هایی که باعث محرومیت زدایی است و باعث افزایش رضایتمندی مردم از امکانات خواهد شد. این دشمنان با هر وسیله ای به دنبال خراب کردن و از بین بردن دستاورد های خوب و موثر در منطقه، با روش های بسیار خاص هستند. از جمله مواردی حتی بوده در داخل کشور اتفاق افتاده که این افراد قطعا از دشمنان پیشرفت ایران خط گرفته بودند و اقداماتی انجام دادند که با ورود به موقع و هوشیاری مسوولین طراز اول استان خوزستان و شهر ماهشهر ، این توطئه ها نقش برآب شد اما متاسفانه عملکرد این افراد به گونه ای است که در برخی جاها نفوذ کرده اند اما با لطف الهی، این توطئه ها یکی یکی خنثی خواهد شد و ما همچنان با عهدی که با خود و خدای خود بسته ایم پایبندیم و مطمئن هستیم که با مشارکت خود مردم نمونه و بی نظیر استان خوزستان و علی الخصوص شهر ماهشهر که الحق و الانصاف یکی از بهترین مردمان کشور عزیزمان می باشند این اتفاق بزرگ را رقم خواهیم زد؛ ان شا الله

خبرنگار:مهدی حساکره

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901316

دیگر خبرها

  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند