Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال تاکنون ۴۹۷ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۶۱ دلار و از نظر وزنی یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۸۱۳ تن بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل گمرک زاهدان، محمدعلی خاشی اظهار داشت: ارزش کل کالای صادراتی از طریق گمرکات استان از ابتدای سال تاکنون 497 میلیون و 192 هزار و 861 دلار و از نظر وزنی یک میلیون و 477 هزار و 813 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش چهار درصد و از نظر وزن 6 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 2 هزار و 510 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 69 میلیون و 237 هزار و 245 دلار به وزن بیش‌از 562 هزار و 262 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 23 درصد، از نظر وزن 69 درصد و از نظر ارزش 46 درصد افزایش نشان می‌دهد.

خاشی بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، کلینکر، سنگ تراورتن، کک زغال، زغال سنگ حرارتی، خرما، گاز، تره بار، سم کشاورزی، گوجه فرنگی، پودر رختشویی، سیب درختی، آلو بخارا، کشمش تیزابی و سایر محصولات کشاورزی و مواد خوراکی مجاز بوده که به کشورهای پاکستان، افغانستان، هند، عراق، کویت، امارات، ترکمنستان، ازبکستان و اندونزی صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرک زاهدان با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌ های مرزی گفت: پروانه اعلام وصول شده 13هزار و 304 فقره به ارزش 427 میلیون و 955 هزار و 616 دلار به وزن بیش‌از 951 هزار و 551 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه 15 درصد، از نظر ارزش 9 درصد و از نظر وزن 26 درصد کاهش را نشان می‌دهد. عمده اقلام خروجی این صادرات شامل گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است.

صادرات سالانه 1500 تن قطعه ریخته گری به بلاروسکاهش 8 درصدی کشت برنج در هند / دولت هند به فکر محدود کردن صادرات افتادبهادری‌جهرمی: صادرات ایران از واردات پیشی گرفت/ رشد اقتصادی به 5 درصد رسید

وی به واردات قطعی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تعداد 2 هزار و 629 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش 889 میلیون و 878 هزار و 441 دلار به وزن 894 هزار و 205 تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 44 درصد، از نظر ارزش 91 درصد و از نظر وزن 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خاشی اظهار داشت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، ذرت دامی، جو دامی، انبه، موز، کنجد، سیب زمینی، دام زنده، پارچه، چای، لوازم یدکی خودرو سواری، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین، دستگاه های خنک کننده، ادویه، ماهی و برخی اقلام مجاز بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، فرانسه، افغانستان، آلمان، هند، امارات متحده عربی، چین و تایلند وارد شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 110 هزار و 44 نفر مسافر ورودی و 100 هزار و 498 نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند که مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل 860 درصد و خروجی 472 درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌ های مسافری گمرک در مرزهای میلک، میرجاوه، ریمدان و فرودگاه های زاهدان و چابهار تردد کرده‌اند.

وی گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 17 هزار و 996 کامیون و 604 واگن به وزن 372 هزار و 45 تن شامل لوازم یدکی مستعمل خودرو، ماش، سنگ لاجورد، مغز بادام، گاز، سیب درختی، لاستیک، سیب زمینی، برنج خوراکی، گاز مایع، سیمان و گوگرد از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان، چین، آذربایجان و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن سه درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/394/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر گمرکات سیستان و بلوچستان ابتدای سال درصد و از نظر نظر وزن سال تاکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق حمل و نقل جاده ای کالا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: این میزان جابجایی کالا توسط ۲۹۶ هزار و ۹۸۶ سفر ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان و در قالب ۸۴ شرکت حمل و نقل زیر نظر این اداره کل انجام شد.
مبارکی افزود: از این میزان جابجایی کالا، سه میلیون و ۶۰ هزار و ۵۴ تن کالا درون استانی و ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۸۶ تن کالا، برون استانی بوده است.
وی ادامه داد: عمده کالاهای حمل شده در این مدت گندم، کلینکر، فرآورده های نفتی، ذرت و برنج است.

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • رونق حمل و نقل جاده‌ای کالا
  • رونق حمل و نقل جاده ای کالا
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان