Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:58:38 GMT

رنگ‌آمیزی و سبززدایی مرکبات در مازندران ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۱۹۶۸

رنگ‌آمیزی و سبززدایی مرکبات در مازندران ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله مهاجر روز شنبه در نشست هم‌اندیشی جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی در سالن جلسات اتاق بازرگانی مازندران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضوابطی را برای تولید و عرضه مرکبات در نظر گرفته که بر اساس آن رنگ آمیزی مرکبات در سورتینگ ها ممنوع است و در صورت هرگونه گزارش سبززدایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در سال جاری صادرات مرکبات از استان شرایط جدید و ویژه ای خواهد داشت ، گفت : طرح صادرات مرکبات از مازندران به چین در دست پیگیری است و باید با برنامه ریزی اصولی برای تحقق این امر بکوشیم.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان این که باید از شرایط سنتی صادرات کالا دست برداریم ، ادامه داد : تحقق صادرات مطلوب مرکبات به چین رعایت الزامات کشور مقصد را می‌طلبد.
مهاجر اضافه کرد: تمامی سردخانه ها و انبارهای صادراتی که قرار است در طرح صادرات مرکبات به کشور چین مشارکت داشته باشند باید در سامانه مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی ثبت شود چون در غیر این صورت محصول تولیدی نگهداری شده در سردخانه فاقد مجوز ، امکان صادر ندارد.
وی تصریح کرد: صادرات مرکبات به چین دارای چارچوب بهداشتی خوبی است که در صورت اجرای دقیق آن علاوه بر رونق کسب و کار، فرهنگ صادرات کالا به کشورهای مختلف را در بین کشاورزان نهادینه می کند.
مهاجر با بیان این که استاندار مازندران هر ۴۸ ساعت یک بار پیگیر روند اجرای طرح صادرات مرکبات به چین است ، گفت : مسئولان امر و فعالان اقتصادی با برنامه ریزی اصولی برای تحقق این امر بکوشند.
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.
برداشت مرکبات مازندران با ارقام زودرس نارنگی از هفته آینده آغاز خواهد شد و اکنون باغداران در حال آماده شدن برداشت نارنگی های زود رس در سطح حدود۱۱ هزار هکتار هستند.
مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که  ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تن محصول برداشت می شود.

برچسب‌ها گمرک بازرگان مرکبات کشاورزی مازندران چین صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان مرکبات کشاورزی گمرک بازرگان مرکبات کشاورزی مازندران چین صادرات غیر نفتی صادرات مرکبات هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات گل و گیاه این استان در طی سال‌های آتی گفت: میزان صادرات گل و گیاه مازندران به اندازه ۱۰ درصد تولیدات استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، الیاس لاریجانی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران یکی از بخش‌های زنجیره ارزش در این استان را با توجه به ظرفیت مازندران در تولید برگ شاخه بریده و گیاهان زینتی دانست و اظهار کرد: این تولیدات استان در سطح کشور به همین سبب بالاترین میزان تولید را دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت این استان و برگزاری نمایشگاه‌ها و نیز ایجاد انگیزه در میان تولیدکنندگان، امیدواریم در سال‌های آتی میزان صادرات گل و گیاه مازندران بیش از ۲۰ درصد رشد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران میزان صادرات گل و گیاه این استان را به اندازه ۱۰ درصد تولیدات مازندران دانست و گفت: هم‌اکنون در این استان شش‌هزار بهره‌بردار در سطح ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان در بخش تولید گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

لاریجانی ادامه داد: میزان تولید گل و گیاه مازندران در سه بخش در مقام اول کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه صادرات گل و گیاه مازندران به کشورهای حاشیه خزر، کشور عراق و حاشیه خلیج فارس صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته میزان صادرات گل و گیاه مازندران و کشورهای هدف صادراتی این استان افزایش پیدا کند.

کد خبر 748823

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود