Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه آمریکایی ای‌ بی‌ سی نیوز با استناد به آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها گزارش داد که فقط حدود ۱۰ درصد از واکسن های آبله میمون در اختیار افراد سیاهپوست قرار می‌گیرد درحالیکه این قشر یک سوم مبتلایان را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، آمار جدید ۱۷ ایالت و دو شهر جزئیات بسیار جامعی از کسانی نشان می‌دهد که دو دوز از این واکسن را دریافت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین نابرابری‌هایی پیشتر در چندین ایالت و شهر گزارش شده است.

ایوان لابوردز مدیر آموزش بهداشت جهانی در یک مرکز بهداشتی در نیواورلئان، گفت: این شکاف بازتابی از نابرابری است که در طول همه‌گیری کرونا نیز مشاهده شد. زمانی که گروه‌های نژادی خاص سهم زیادی از موارد ابتلا را داشتند اما بخش کوچک‌تری از این افراد در ابتدا واکسن دریافت می‌کردند. 

وی با نگرانی از اینکه این مساله در مورد واکسن آبله میمون نیز فراگیر شود، افزود: اگر دقت نکنیم، همین مساله درباره آبله میمون خواهد افتاد. 

کیتلین ریورز کارشناس دانشگاه جان هاپکینز ابراز داشت اطلاعات در دسترس نشان می‌دهد که مردان سیاهپوست سهم فزاینده‌ای را در میان موارد ابتلا به آبله میمون دارند. 

دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد که مقدار کافی واکسن آبله میمون برای ارائه اولین دوز به گروه‌هایی که بالاترین خطر ابتلا را دارند، وارد شده است. اما بر اساس اطلاعات به دست آمده، حدود نیمی از دریافت کنندگان واکسن سفید پوست، تقریبا ۲۵ درصد اسپانیایی زبان و سهم آسیایی‌ها و سیاهپوستان نیز هر کدام ۱۰ درصد بود.  

تبعیض نژادی در سطح ملی بازتاب دهنده آمارها در جورجیا، کارولینای شمالی، شهر نیویورک و واشنگتن دی سی است که در این ۴ ناحیه مردان سیاهپوست بیشترین مورد ابتلا را تشکیل می‌دهند اما سهم پایینی از دریافت واکسن دارند.

به نوشته شبکه ‌ای‌بی‌سی نیوز، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۶ هزار مورد ابتلا به آبله میمون، بیشترین موارد ابتلا در جهان را دارد. 

منبع: Abcnews برچسب‌ها تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا دولت بایدن آبله میمون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا دولت بایدن تبعیض نژادی ایالات متحده آمریکا دولت بایدن آبله میمون آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد غریوی، مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن صدور و ابلاغ بخشنامه‌ای با موضوع تعارض منافع، از ممنوعیت ارائه مشاوره روابط کار توسط کارمندان ادارات کل اجرایی این وزارتخانه خبر داد.

وی اظهار کرد: با عنایت به ماده (۹۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و اصول مقرر در این ماده از جمله صداقت، امانت و انصاف در انجام وظایف و همچنین با استناد به ماده (۹۱) قانون مذکور مبنی بر ممنوعیت سو استفاده از مقام اداری و دریافت حق مشاوره در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی و نیز با توجه به مسئولیت مقرر در ماده (۹۲) قانون موصوف در نظارت و کنترل کارمندان توسط مدیران و سرپرستان بلافصل برای حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله و نظر به وجود تعارض منافع شدید در ارائه مشاوره‌های روابط کار به شرکت‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌ها و به طور کلی عموم متقاضیان توسط کارمندان ادارات کل اجرایی، ارائه هر گونه مشاوره روابط کار تحت هر عنوان و دریافت حق مشاوره و یا عناوین مشابه و تشکیل گروه‌ها و تیم‌های مشاوره روابط کار به منظور ارائه مشاوره روابط کار برای کسب سود و منفعت توسط کارشناسان و کارمندان روابط کار در ادارات کل اجرایی ممنوع است.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده موارد ذکر شده، فرد متخلف برابر با قوانین و مقررات مربوطه به هیأت تخلفات اداری معرفی و در ضمن برابر با ماده (۹۲) قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران و سرپرستان بلافصل مسؤول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله بوده و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

مدیر کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت کار تصریح کرد: به منظور ارائه مشاوره‌های قانونی و رایگان به کارگران و کارفرمایان واحدهای مشاوره روابط کار در سطح ادارات کل اجرایی با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی کارشناسان روابط کار ایجاد گردیده و کارگران و کارفرمایان می‌توانند خدمات مشاوره روابط کار را به صورت رایگان از کارشناسان این واحدها دریافت کنند.

غریوی خاطرنشان کرد: ادارات کل اجرایی وزارت کار مکلف‌اند در ابتدای هر فصل گزارش نظارتی خود را در این خصوص به این اداره کل ارسال کنند.

کد خبر 6089632

دیگر خبرها

  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • اکسیوس : آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی