Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:37:16 GMT

افزایش آمار قتل‌های خانوادگی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۲۲۸۸

افزایش آمار قتل‌های خانوادگی در فرانسه

به گزارش ایسنا، براساس داده‌های این گزارش که با عنوان «قتل‌های خشن در میان زوج‌ها» منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر ۱۲۲ زن، ۲۱ مرد هم از سوی همسران و همسران سابق‌شان کشته شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه می‌گوید نتایج این گزارش نشانگر افزایش شمار قتل‌های خانوادگی نسبت به دوره پیش از خانه‌نشینی ناشی از ویروس کرونا و دوره قرنطینه اول در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب در سال گذشته و به صورت میانگین هر دو روز و نیم یک بار، یک قتل خانوادگی در فرانسه ثبت شده است. 

همچون سال‌های قبل زنان، قربانی اصلی قتل‌های خانوادگی هستند. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۲ و در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۴۶ زن در خشونت‌های زوج‌ها جان باخته بودند. 

پژوهش امسال وزرات کشور فرانسه نشانگر آن است که پروفایل مجرمان نسبت به سال‌های قبل تغییری نکرده است: قاتلان عمدا مردان متاهل، با تابعیت فرانسوی، ۳۰ تا ۴۹ ساله و بیکار هستند. مردان بالای ۷۰ سال هم در جایگاه بعدی رده‌بندی سنی همسرکشان قرار دارند. 

فراتر از مساله قتل، از هر سه زن، یک نفر  (۳۲درصد) قربانی خشونت خانگی بوده است. در این گروه، ۶۴ درصد خشونت را گزارش کرده و ۸۴ درصد از زنان از ضارب یا آزاردهنده خود به پلیس شکایت کرده اند. 

به گزارش یورونیوز، همین گزارش نشان می‌دهد که در یک سوم موارد، مجرم تحت تاثیر الکل، مواد مخدر و داروهای روان‌درمانی، مرتکب جرم شده و قوه تشخیص سالمی نداشته است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی فرانسه (Légion étrangère) است، گرفته شده‌اند.

تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی حدود ۱۰۰ نفر است. این تنها اولین مرحله از حدود ۱۵۰۰ سرباز لژیون خارجی فرانسوی است که قرار است به اوکراین برسند.

این نیروها مستقیما در یک منطقه جنگی فعال مستقر شده‌اند و قصد دارند به اوکراینی‌ها در حوزه مقاومت در برابر پیشروی‌های روسیه در دونباس کمک کنند. ۱۰۰ نفر اول متخصص توپخانه و مراقبت هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • عکس| ستاره محروم فرانسه بازیگر شد!
  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • اظهارات رهبر چین درباره اهداف سفرش به فرانسه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان