Web Analytics Made Easy - Statcounter

نسخه‌های مختلفی از این نرم افزار ایجاد شده‌اند که انتخاب بهترین نرم افزار ERP را دشوار می‌کند.

ERP فرآیندهای یک سازمان را با ارائه سیستمی از برنامه‌ های کاربردی یکپارچه و متمرکز که در مدیریت و خودکارسازیِ طیف گسترده‌ای از عملیات تجاری از جمله حسابداری، منابع انسانی، فروش و مدیریت موجودی نقش دارند، بهینه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مقاله قصد داریم این نرم افزارها و ویژگیهایشان را معرفی می‌کنیم.

نرم افزار ERP چیست؟

با وجود این‌که انواع مختلفی از کسب و کارها، سازمان‌ها و ادارات در دنیای امروزی کار می‌کنند، همه آنها با یک چالش مشترک روبرو هستند. برای رقابت کردن در محیط کسب و کار، آنها به روشی قابل اعتماد و کارآمد نیاز دارند که بتوانند اطلاعات خود را به درستی ذخیره و مجددا به آنها دسترسی پیدا کنند. اینجاست که سیستم‌هایERP با تجمیع تمام جوانب یک سازمان در یک سیستم اطلاعاتی که می‌تواند توسط افراد کل سازمان قابل دسترسی باشد، وارد عمل می‌شوند. ERP، کارها را آسان میکند و یک نمای کلی از مبحث برنامه‌ریزی منابع سازمانی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نرم افزار ERP از گذشته تا اکنون

اصطلاح ERP یا «برنامه‌ریزی منابع سازمانی» در ابتدا توسط شرکت تحلیلگر صنعت «گروه گارتنر»، در دهه 1990 ابداع شد. این اصطلاح از تغییر MRP تکامل یافته است، اصطلاحی که در آن زمان در تجارت شناخته شده بود. MRP هم مخفف «برنامه‌ریزی نیازهای مواد» (Material Requirements Planning) و هم مخفف «برنامه‌ریزی منابع تولید» (Manufacturing Resource Planning: MRPII) است. این سیستم‌ها در دهه 1960 ایجاد شدند؛ زمانی که شرکت‌های مبتنی بر تولید، به دنبال راه‌هایی برای بهبود کارایی و تصمیم‌گیری برای مدیران خطوط تولید بودند.

بعدها، با ایجاد و استفاده گسترده از اینترنت، ERP گسترش یافت و حوزه‌های دیگر کسب‌وکار، مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدیریت ارتباط با تامین‌کننده (SRM) و مدیریت زنجیره تامین (SCM) و مدیریت سرمایه انسانی (HCM) را نیز در بر گرفت.

امروزه، هدف اصلی نرم‌افزار ERP کمک به رهبران و مدیران است تا همه بخش‌های کار سازمان خود را بهتر درک کنند، فرصت‌ها را شناسایی کنند و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند که در نهایت بر آینده شرکت آنها تأثیر می‌گذارد. سیستم‌های ERP توسط مشاغل بزرگ و کوچک قابل استفاده هستند.

به طور کلی می‌توان گفت این نرم‌افزار به چهار شکل متفاوت ساخته می‌شود. با این حال، امکان شخصی‌سازی آن برای ایجاد بهترین نرم افزار ERP برای هر شرکت وجود داشته و نسخه‌های مختلف آن در داخل ایران و خارج از کشور ساخته شده است.

انواع مختلف نرم‌افزار ERP

چهار نوع از دسته های اصلی نرم افزارهای ERP:

ERP پایه (ERP in A Box)

این نوع ERP، استفاده و نصب آن بسیار آسانی دارد، اما نمی‌توان به راحتی آن را پیکربندی یا سفارشی کرد. آنها آماده نصب و استفاده فوری برای عملکردهای اصلی تجاری هستند. این ERP ها فاقد توانایی افزودن افزونه‌ها هستند. با این حال می‌توانند بهترین نرم افزار ERP برای یک تجارت کوچک محسوب شوند چون بسیار مقرون به صرفه هستند.

نرم افزار ERP

ERP های متوسط / انعطاف پذیر

این سیستم‌های ERP، جایی بین ERP های آماده و سیستم‌های ERP در مقیاس بزرگ قرار دارند. مطمئناً می‌توان بدون تغییر از آنها استفاده کرد و حتی به علت انعطاف پذیری بالا، می‌توان با افزونه‌ها و ماژول‌هایی آنها را سفارشی سازی کرد. ERP های متوسط، بهترین نرم افزار ERP برای شرکت‌های کوچک تا متوسط هستند.

ERP در مقیاس بزرگ / پیچیده

سیستم‌های پیچیده و در مقیاس بزرگ ERP، بهترین نرم افزار ERP برای شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شوند. هر شرکت، یک چارچوبی دارد که می‌توان از آن یک نرم افزار منحصر به فرد تولید کرد. از آنجا که توسعه دهندگان از صفر شروع می‌کنند، این ERP ها به ساعت‌های زیادی توسعه و مشاوره برای ارائه یک محصول نهایی بسیار تخصصی نیاز دارند.

ERP های خاص صنعت

این دسته از سیستم‌های ERP، برای استفاده در یک صنعت خاص با ویژگی‌های بسیار خاصی تولید شده‌اند اما به طور کلی فاقد قابلیت‌های پیکربندی هستند. کاربران این نرم افزار، با اصطلاحات مورد استفاده در این نوع ERP بسیار راحت هستند اما در نوع سفارشی‌سازی‌هایی که می‌توانند انجام دهند بسیار محدود خواهند بود. این نرم افزارها، گاهی بهترین نرم افزار ERP برای صنایع خاص محسوب می‌گردند.

کارکرد نرم افزار ERP

سیستم ERP چگونه کار می‌کند؟

بهترین نرم افزار ERP بسیار شبیه به خود شرکتی که در آن کار می‌کنید، عمل می‌کنند. یعنی فروش، حسابداری، بازاریابی و مواردی از این قبیل را شامل می‌شوند. اقدامات در یک بخش برنامه (برای مثال بخش حسابداری) می‌تواند اقداماتی را در بخش‌های دیگر آغاز کند. این اقدامات بر اساس قوانین از پیش تعریف شده، بر اساس گردش کار و فرآیندهای تجاری یک شرکت انجام می‌شوند. به عنوان مثال، پس از انجام یک سفارش در فروش، یک فاکتور به طور خودکار ایجاد می‌شود و همچنین در حسابداری و موجودی کالا تغییرات لازم انجام می‌شود.

ویژگی های استاندارد بهترین نرم افزار ERP

نرم‌افزار ERP را می‌توان جامع‌ترین و قدرتمندترین راه‌حل مدیریت داده‌های موجود در نظر گرفت. برای مشاغل با هر اندازه ای، ERP یک نرم‌افزار ضروری و یک راه حل ایده‌آل برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، اتوماسیون و یکپارچه‌سازی زیرساخت است.

اگرچه ویژگی‌های استاندارد بهترین نرم افزار ERP برای هر کسب و کاری می‌تواند متغیر باشد، اما چند قابلیت/ماژول اصلی وجود دارد که هر ERP باید ارائه دهد:

حسابداری

حسابداری برای تمام کسب و کارها لازم است. صورتحساب، سود و زیان، ترازنامه، تجزیه سنی، مرور حساب ها، گزارش تحلیلی از جمله ویژگی‌های بخش حسابداری بهترین نرم افزار ERP محسوب می‌گردند.

وب سایت / تجارت الکترونیک

این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهد وب سایت یا ویترین فروشگاه خود را طراحی و پیکربندی کنید. ویژگی‌های کلیدی شامل وب سایت، تجارت الکترونیک، پورتال مشتری، پردازش سفارش و پرداخت آنلاین است.

مدیریت پروژه

ویژگی‌های بخش مدیریت پروژه می‌تواند بر اساس نوع کسب و کار، در هنگام توسعه نرم‌افزار ERP متفاوت باشد. اما هنوز برخی از قابلیت های اصلی وجود دارد که باید در اکثر EPR ها موجود باشد، از جمله مدیریت منابع، سفارشات تغییر، برآورد هزینه، نمای کلی پروژه و گزارش.

خدمات مشتری

شامل میز خدمات، گفتگوی زنده و نظرسنجی

منابع انسانی

شامل مرخصی منابع انسانی، استخدام منابع انسانی، هزینه‌های منابع انسانی

عملیات

شامل PLM، کیفیت، خرید، موجودی و مدیریت زنجیره تامین

فروش

شامل نقطه فروش (POS)، بازاریابی، صورتحساب

سخن آخر

ERP یک نرم افزار جامع برنامه‌ریزی منابع سازمانی است که برای یکپارچه‌ کردن فعالیت‌های هر سازمان یا کسب و کار مورد نیاز است.

تعریف بهترین نرم افزار ERP و ویژگی‌های آن، بر اساس کسب و کارهای مختلف متفاوت است. با این حال، برخی از ویژگی‌های استاندارد وجود دارند که تمام انواع نرم‌افزار ERP باید آن را داشته باشند. این نرم‌افزار، در مقیاس‌های مختلف برای مشاغل گوناگون، از پیش ساخته شده و یا شخصی‌سازی می‌شود.

باتوجه به ویژگی های بهترین نرم افزار ERP که در بالا گفته شد؛ از جمله بهترین نرم افزارهای erp ایرانی موجود در بازار می توان به راهکارهای یکپارچه صنایع ERP برهان سیستم پاسارگاد اشاره کرد که برای صنایع مختلف با توجه به ویژگی های هر صنعت اختصاصی سازی و آماده شده است که می توانید با کلیک بر روی لینک فوق با ویژگی های آن بیشتر آشنا شوید.

کد خبر 1666604

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بهترین نرم افزار ERP برنامه ریزی منابع نرم افزار منابع انسانی سیستم های ERP کسب و کار ویژگی ها سیستم ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فال انبیا یا فال انبیا الهی یکی از قدیمی‌ترین فال‌ها میان ایرانیان از گذشته تا امروز است. روزانه بسیاری از افراد برای انجام کار‌های روزانه به فال انبیا الهی رجوع می‌کنند. افرادی که باور عمیقی به انبیا الهی دارند با گرفتن این نوع فال در تصمیم‌گیری روزانه مسیر درست را پیدا می‌کنند و هم از نظر آرامش روانی، تسکین‌خاطر پیدا می‌کنند. 

به گزارش «زی‌سان»، در فال انبیا شما نتیجه فال خود را با توجه به یکی از ۲۶ انبیا الهی شامل: حضرت آدم، حضرت ابراهیم، حضرت ادریس، حضرت اسحاق، حضرت اسمائل، حضرت الیاس، حضرت ایوب، حضرت خضر، حضرت داوود، حضرت زکریا، حضرت سلیمان، حضرت شعیب، حضرت شیث، حضرت صالح، حضرت عیسی، حضرت محمد، حضرت موسی، حضرت نوح، حضرت هارون، حضرت هود، حضرت یحیی، حضرت یعقوب، حضرت یوسف و حضرت یونس خواهید دید.

فال انبیا برای آینده‌نگری و پیشبرد امورات در آینده نیز بسیار پر کاربرد است. آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال انبیا الهی واقعی فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت است.

فال انبیا ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین 

حضرت یحیی

ای صاحب فال ، برتو بشارت باد که به زودی اسباب آسایش تو فراهم می‌گردد و از غم و اندوهی که داری خلاص می‌شوی و اگر هر قصدی داشته باشی اسباب آن فراهم می‌شود. سعی کن تصمیم عجولانه نگیری و راز خود را به نامحرم نگویی و هر روزی که گذشت غصه آن را نخوری و از آن روز برای بهبود فردای بهتر، بهتر بگیری و هرروزت را بهتر از روز پیش گردانی و شکر خدای به جای آری که موفق و درستگار خواهی شد، انشاءالله.

فال انبیا ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

حضرت هارون

ای صاحب فال در اثرمساعدت و نزدیکی با یکی از بستگان، رونقی در زندگی تو حصل می‌گردد که سرمایه کارت بالا می گیرد و جزو، سرمایه داران بزرگ می‌شوی، پس شکرانه خداوندی را به جای آور و از آن سرمایه به دیگران انفاق کن. از بخل و حسد بپرهیز و از اندوختن مال جداً خودداری کن تا در دنیا و آخرت رستگار شوی، انشاءالله.

فال انبیا ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

حضرت عیسی

ای صاحب فال! بدان و آگاه باش با این نیت که داری از غم خلاص شوی و عمرت دراز باشد و کارت بالا گیرد و دشمنانت مقهور گردند و هر روز عزت یابی. با آدم خوب هم‌نشینی کن و سفری در پیش داری برو که نیک است و نعمت بسیار یابی. هیچ غم مخور که خیانت در دل تو نیست و از برکت دعای پدر و مادر حق تعالی تو را نگه می‌دارد و اگر کسی در غربت داری به زودی برسد با دولت و سعادت و امسال بر تو مبارک باشد و بر دشمن ظفر یابی و هر نیت که داری خوب است به مراد دل برسی. در نماز اول وقت کوشا باش.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

حضرت موسی

ای صاحب فال! بدان که در فکر چیزی هستی که در آن فرومانده و عاجز شده‌ای، غم مخور که همه مرادت حاصل شود؛ پیش از این تو را بسیار غم و اندوه رسیده بود و نزدیک شده که ستاره تو به روشنایی آید باشد که کارت به سرانجام رسد. خداوند به تو عوض خیر دهد و کارت به زودی بالا گیرد و دلت به سبک باری مشغول است. با کسی عهدی خواهی کرد، بکن که خوب است و اگر غایبی داری خبر خوشی به تو رسد و کار تو به اتمام رسد و اگر دست بر خاک زنی زر شود. در نماز کاهلی مکن هر چند توانی صدقه بده تا از خوف ایمن باشی و به مقصد برسی. انشاء‌الله.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

حضرت سلیمان

ای صاحب فال ، اگر در فکر جمع مال و دولت بی زوال هستی، بدان که با استعانت از ذات پروردگار بی همتا و ابراز لیاقت و همت بلند به آنچه می‌خواهی، خواهی رسید،چون کرم خداوند بیش از آن است که در تصور آید. به کرم یزدان پاک دل خوش دار و از اندیشه بد و پندارهای ناصواب پرهیز کن که خداوند با پرهیزکاران است و تو را از لغزش‌ها مصون خواهد داشت، انشاءالله

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

حضرت لقمان

به نظر می‌رسد شخصی متواضع با حکمت و درستکار هستید. اگر گرفتار صدمه و یا مشکلی هستید خیر است و حکمتی در آن می‌باشد. چیزی را که از دست داده‌اید دوباره به دست می‌آورید اگر قصد ازدواج دارید خیر است انجام دهید ولی قبلا از فهم و دانایی و سلامت عقل او مطمئن شوید از مشکلی که دارید رها می‌شوید باید به خداوند توکل و توسل کنید. چشم‌تان نباید به دنبال مال مردم باشد. در ضمن کینه توزی نکنید تا از سلامت برخوردار باشید اگر کسی به شما بدی کرد او را ببخشید. از این راه به عزت می‌رسید، اگر با تفضل به خدا به مقاصد و اهداف عالی خود برسید نام نیکی از شما بر جای خواهد ماند.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین مهر

حضرت اسماعیل  

ای صاحب فال! تو را هیچ نرنجاند و باید که درستکار و راست عمل باشی. ای عزیرم صبح و شام عبادت و طاعت خداوند کن و مردم را از خودت خوشنود ساز و رنجی بر پای تو رسیده بود که اکنون بهتر شده  و بر پشت خود و پا و پهلویت نشانی داری که آن نشانه نیک بختی است. به تو از مردی کوتاه قد فایده رسد و زنی هست که شب و روز تو را دعا می‌کند و به واسطه دعای او خدا تو را حفظ می‌نماید و از برکت دعای آن زن است که عمر تو دراز می‌شود و به مراد دل برسی. ان شاء الله.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

حضرت ابراهیم

ای صاحب فال! این نیّت که کرده ای به غایت خوب است و از غم رها گردی . قومی حاسد تو بودند، حق تعالی از فضل خود تو را از شرّ شان نگاه داشت و باید که به طاعت و عبادت مشغول با شی و حق تعالی در روزی به روی تو بگشاید و فرزند قابلی روزی تو خواهد بود. تو را چشم زخمی رسیده ، اما به خیر گذشت و از شر دشمن ایمن شوی و به مقصود دل برسی و همیشه خاطر خود را آسوده دار که آنچه دل تو می‌خواهد بدان می‌رسی. روز جمعه بر تو میمون و مبارک باشد، اما روزهای دیگر در میان خصومت مرو تا آن که به سلامت باشی و اگر غایبی داری خبر خوش بشنو. انشاء الله.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

حضرت ایوب

ای دارنده فال بدان چیزی از دست تو رفته است و به علت فقدان آن غم می‌خوری اما عاقبت کار را نمی‌دانی، اگر صبر کنی به هر آروزیی که داری خواهی رسید؛ پس در خلوت با خدا باش که عاقبت به خیر خواهی بود. در این چند روزه آینده به سعادت خواهی رسید. اگر قصد سفر داری بکن که نیک است. روزهای شنبه و پنج شنبه برای تو خوب است تا به مقصود برسی. اگر نیت عقد قرار دادی داری دست نگهدار که بد است و خودت را به زحمت نیانداز که ستاره‌ای نحس در طالع تو می‌بینم .صبر کن و صدقه بده تا آنچه از خدا طلب می‌کنی به دست آوری. از طرف شخصی کار شما رونق می‌گیرد و از او بزرگی و راحتی خواهی یافت و امور به مراد دل تو شود. به چیزی که در انتظار آن هستی خواهی رسید انشا الله.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین دی

حضرت ذوالکفل

به نظر می‌رسد شخصی صبور و بردبار باشید به دیگران وعده های زیادی می‌دهید مراقب باشید که به آنها عمل کنید. اگر وکیل یا قاضی هستید با مردم به عدالت رفتار کنید و حق مظلوم را از ظالم بگیرید. کاری را که مقصود دارید انجام دهید در آن موفق خواهید شد یک شخص بدخواه پی اغفال شماست مراقب او باشید. ممکن است مدتی به خاطر انجام کاری مجبور باشید مخفی شوید یا در تنهایی زندگی کنید. ممکن است شخص صاحب نامی از شما حرف شنوی پیدا کند؛ او را به عدالت با مردم دعوت کنید خواهد پذیرفت. چیزی را که منتظرش هستید اتفاق می‌افتد.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

حضرت آدم

ای صاحب فال بدان و آگاه باش که ستاره بخت تو بلند است و همواره مورد لطف و عنایت پروردگار و آنچه را خواسته‌ای بر تو ارزانی داشته است، پس شکرانه نعمت به جای اور و در هرکاری بخدا توکل کن و از مکر شیطان و شیطان صفتان بپرهیز و با مردم دانا درآمیز و از نزاع و جدل بگریز و از تولید نسل زیادتر دو فرزند خودداری کن که هرجا حاجتی داشته باشی با استعانت از ذات پروردگار دانا و توانا، برآورده می‌شود. انشالله.

فال انبیا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

حضرت ذوالقرنین

شما فردی با همت و اراده هستید اگر از این استعداد استفاده کنید به توفیقات خوبی دست می‌یابید. در زندگی شما سفرهای دور دیده می‌شود با خطرهایی در زندگی مواجه می‌شوید. افراد زیادی مطیع شما یا تحت پوشش شما قرار خواهند گرفت. سفر حج را در طالع دارید اگر قصد جهانگردی دارید اقدام کنید کارهای سخت برای شما آسان می‌شود آنچه را که مقصود دارید اگر مصلحت باشد انجام خواهد شد از جانب عده‌ای خطری شما را تهدید می‌کند که به یاری خدا رفع خواهد شد.

tags # فال انبیا ، فال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • بهترین منابع جمع‌بندی کنکور (تجربی، انسانی و ریاضی)
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • بهترین مدل خوابیدن برای حفظ سلامتی بدن
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • فال انبیا فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • نحوه انتخاب چوب ترموود