Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، منصوره شریف الحسینی اظهار کرد: در تابستان سال جاری بیش از ۲۰ هزار نفر در صنایع دوره کارورزی را پشت سر گذاشتند. اما بازخورد و استعداد یابی و نخبه پروی و گزینش چهره‌های برتر جوان که مورد حمایت مدیران صنایع قرار گیرند آماری در دسترس نیست. ما باید طرح‌های کاروزی را عملیاتی رابه نتیجه بخش بودن تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی به اهمیت کارورزی و کار آموزی اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم که خروجی هنرجویان در مراکز تولیدی و صنعتی اثر گذار بوده و نخبه پروری و استعداد یابی در رشته‌های خاص شناسایی و چرخه صنعت به سمت جوان‌گرایی حرکت کند.

وی بیان کرد: امیدواریم صاحبان صنایع محیطی را فراهم کنند که از این قوانین و ضوابط برای توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی به صورت عملیاتی و راهکاری برای جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی استفاده کنیم.

شریف الحسینی اظهار کرد: بیش از ۵میلیون نفر ساعت هنرجویان دوران کارورزی را در رشته‌های تخصصی پشت سر گذاشتند که معتقدیم اگر این فرصت را قدر بدانیم و در راستای توسعه و مهارت آموزی مد نظر قرار دهیم به قطع به مسؤولیت خود در جامعه همت ورزیدیم.

پرورش استعدادهای فنی باید در اولویت قرار گیرد

در ادامه رضا حمیدی، رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی احداث و راه اندازی هنرستان‌های فنی در کشور را ضروری دانست و گفت: احداث دانشگاه‌ها و دبیرستان‌هایی که به تولید جوانان بیکار کمک می‌کنند عین تفکر و اندیشه استعمار است که امیدواریم دولت مردان این معضل را مورد توجه قرار دهند.

رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه احداث هنرستان‌های مهارت آموزی راهکار حفظ سرمایه‌های انسانی ذکر کرد و تصریح کرد: مهارت آموزی و تخصص گرایی باید در جامعه رونق پیدا کند.

وی گفت: صنعت و مهارت آموزی در جهان ۲ بال پیروزی پیشرفت صنعتی در جهان است که متأسفانه در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته است

حمیدی با اشاره به بیکاربودن ۵میلیون نفر فارغ التحصیل جوان بیکار در جامعه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری بارها اشاره کرده اند که آموزش‌های فنی و حرفه ای را غافل نشوید چه کسانی به این مهم توجه کردند؟ ایشان فرمودند همانطور که مملکت به علم احتیاج دارد به پنجه‌های مهارتی صنعتگر و هنرمند نیاز داردو این یعنی تربیت تکنیسین و کارگر ماهر است.

رئیس هیأت امنا مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: پرورش استعدادهای فنی باید در اولویت قرار گیرد. بسیاری از تجهیزات و ابزار و آلات کارخانجات و صنایع به روز شده است اما توانایی علمی متخصصان و تکنیسین‌های ما به روز رسانی نشده است بنابر این ضروری است که صاحبان صنایع و متولیان آموزشی نسیت به جذب و حرفه آموزی جوانان و آشنایی آنان به علم روز تجهیزات فنی به پیش بروند. امیدواریم فرایند آموزش و پرورش به سمت و سوی مهارت آموزی حرکت کند.

وی بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در خانواده‌ها باید نهادینه شود و دولت مردان باور کنند که تلاش برای گسترش و توسعه آموزش‌های کلاسیک عقیده و طرز تفکر استعمار است که در کنار هر روستا یک دانشگاه افتتاح می‌کنند.

حمیدی به افتتاح و راه اندازی هنرستان دخترانه شهید سلیمانی با ظرفیت ۱۵ کلاس که به مدت ۹ ماه ساخته و به بهره بردای رسیپده است اشاره کرد و گفت: بنا بود در احداث این مجموعه دولت مشارکت ۵۰ درصدی داشته باشد که به وعده عمل نکرداما شخصاً به وظیفه انسانی خود عمل کردم و این مجموعه را به پایان رساندیم وتحویل آموزش و پرورش دادیم تا تجهیز و راه اندازی کند.

کد خبر 5573977

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری خراسان رضوی هیئت دولت هنرستان مشهد فنی و حرفه ای هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم اجلاس پیرغلامان حسینی قزوین اردبیل مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج

‌طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دستاوردها، ابتکارات و توانمندی‌های خوداتکایی، خودکفایی و خوداشتغالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سومین نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات و تولیدات کارگاه‌های خود اتکایی مدارس شبانه‌روزی استان در سنندج عرضه شد.

‌وی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصتی است تا دانش‌آموزان ضمن کسب مهارت‌های زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله دیگر از زندگی، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و استعدادهای بالقوه خود را فعل سازند.

محمدی با بیان اینکه در سه غرفه این نمایشگاه توانمندی‌های دانش آموزان با نیاز ویژه شهرستان سنندج به نمایش گذاشته شده، مهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه‌ها دانش آموزان آثار و دست سازه‌های خود را در زمینه‌های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته‌اند.

وی هدف از حضور دانش آموزان مراکز متوسطه استثنایی در این نمایشگاه را ارتقای اعتماد به نفس و ایجاد پیوند میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و عادی عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان دارای توانمندی‌های زیادی هستند که با فراهم شدن امکانات و بستر مناسب می‌توانند بر محدودیت‌های خود غلبه کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: خودباوری و خود اتکایی از محوری‌ترین اصول تربیتی دانش آموزان است که باید در آموزش و تربیت دانش آموزان مد نظر قرار گیرد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هرمرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی وتقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش وپرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۱ با نمایش دست ساخته‌های دانش آموزان متوسطه کاردانش خاص هنرستان‌های دخترانه گل‌ها وپسرانه نوآوران سنندج برای بازدید عموم آزاد است.

کد خبر 6090988

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای