Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@11:07:51 GMT

مروری بر دیدگاه و آثار امام موسی صدر در رادیو فرهنگ

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۲۷۱۷

مروری بر دیدگاه و آثار امام موسی صدر در رادیو فرهنگ

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب،  در آستانه سالروز ربایش امام موسی صدر، شبکه رادیویی فرهنگ از پنجم تا نهم شهریور به مرور آثار و اندیشه‌های این روحانی و اندیشمند ایرانی می‌پردازد.

این برنامه‌ها در قالب‌های گوناگونی همچون مستند، گفتگو و ارتباط تلفنی، مصاحبه و بسته صوتی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه « صبح‌به وقت فرهنگ» ۹ شهریور با موضوع مروری بر دیدگاه و اثار امام موسی صدر بخشی از برنامه را به یادی از بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش امل) اختصاص داده است.

برنامه « سرزمین من» نیز که ساعت ۱۳:۰۰ روی آنتن می‌رود در این روز به شرح واقعه تاریخی ربایش امام موسی صدر در کلام کارشناس برنامه پرداخته و برنامه «مستند فرهنگ» نیز ساعت۱۴:۳۰ به روایتی مستند از زندگی ایشان می‌پردازد.

برنامه «شب‌های فرهنگ» نیز ۶ و۷ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ با موضوع پخش سخنرانی‌های انجام شده در حسینیه عمار زاده کاشان امام‌موسی صدر درباره شیعیان در لبنان و فعالیت‌هایی داشته‌اند روی آنتن می‌رود.

برنامه «کتاب هفته» نیز از شنبه ۵ شهریور با روایت کتاب «حدیث روزگار» (خاطرات استاد سید هادی خسروشاهی) به کوشش «حمید قزوینی»‌ ناشر: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با صدای راضیه گردکاهد وتهیه‌کنندگی زهرا نصراللهی روی آنتن رفته و‌تا پنجشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۲۳.۳۰ پخش می‌شود.

دو ویژه برنامه در روز‌های هشتم «امام موسی صدر» (ساعت ۲۰ و ۳۰) و نهم شهریور «درس صدر» (ساعت ۱۳ و ۳۰) به‌طور زنده از رادیو فرهنگ، پخش می‌شود.

در این ویژه برنامه‌ها، سیده حورا صدر، دختر ارشد امام موسی صدر و رئیس موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر و برخی دیگر صاحبنظران، به بیان خاطرات و تحلیل اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی و همچنین اقدامات و فعالیت‌های وسیع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایشان می‌پردازند.

گفتنی است امام موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۳۱ آگوست ۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او و همراهانش اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رادیو فرهنگ امام موسی صدر امام موسی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر كه تهیه كنندگی برنامه فراسو را به عهده دارد بیان می كند: برنامه فراسو از شنبه تا سه شنبه ساعت هشت و پنج دقیقه صبح روانه آنتن رادیو سلامت می شود. این برنامه از تولیدات گروه بهداشت و تندرستی این شبكه رادیویی است و فردا روز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه موضوع ایمنی در محیط کار را مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه می دهد: مجری كارشناس برنامه لیلا علوی است. در برنامه فردا کارشناس مجری برنامه دکتر محسن انصاری، عضو هیات علمی دانشگاه قزوین و دکترای بهداشت حضور دارد و به ابعاد مختلف موضوع ایمنی در محیط کار می پردازد و پاسخگوی سئوالات شنوندگان خواهد شد. همچنین در این برنامه آیتمی با همین محوریت روانه آنتن رادیو سلامت می شود.

این تهیه كننده درباره دغدغه هایی كه در این برنامه دنبال می كند، توضیح می دهد: برنامه فراسو اختصاص به پیشگیری از بیماری ها چه جسمی و چه روانی دارد و ما تلاش داریم سبك زندگی سالم را به مردم آموزش بدهیم.

 

دیگر خبرها

  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری