Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک به کمترین میزان در دو سال گذشته رسیده است و حجم بیماری در بین مردم نیز رو به کاهش نرفته است.

دکتر محمدحسن درخشان، با اشاره به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا روند رو به کاهشی پیدا کرده بود اما در حال حاضر در سطحی به ثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: گردهمایی و مراسم عزاداری و اجتماعات نیز می‌تواند با وجود عادی‌انگاری و ساده‌انگاری مردم زمینه‌ساز افزایش مجدد بیماری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشتر بیماران مبتلا به کرونا به مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی مراجعه می‌کنند، این در حالی است که آمار موجود فقط به مراکز منتخب کرونا و مراکز همکار بخش خصوصی محدود می‌شود، خاطرنشان کرد: بیماری کووید آتش زیر خاکستر است که هر لحظه می‌تواند زبانه بکشد و در این میان سالمندان، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار را مورد هجمه و خطر قرار دهد.

دکتر درخشان با بیان اینکه بی‌توجهی به واکسیناسیون و استفاده از ماسک به‌خصوص برای گروه‌های آسیب‌پذیر می‌تواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد، عنوان کرد: افرادی که ۶ ماه از دریافت دوز واکسن یادآور آنها گذشته و بیماران زمینه‌ای، در صورت گسترش مجدد بیماری، طعمه بیماری خواهند شد و خاطرات غمبار پیک‌های گذشته تکرار می‌شود.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با تاکید براینکه ۲میلیون نفر از جامعه هدف دانشگاه علوم پزشکی مشهد زمان دریافت واکسن آنها فرا رسیده است، اظهار کرد: باید روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند ولی متاسفانه آمار بسیار پایین‌تر از این میزان است.

درخشان با اشاره به اینکه روزانه ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب کووید و مراکز همکار بخش خصوصی مراجعه می کنند که ۳۵ درصدتست پی سی آر این افراد مثبت و ۲۵ تا ۲۷ درصد از تست رپید آنها نیز مثبت اعلام می‌شود، گفت: استفاده از ماسک می‌تواند به جز جلوگیری از ابتلا به کرونا ، مانع شیوع بسیاری از بیماری‌های ویروسی شود بنابراین التزام به رعایت آن اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کرونا در ایران دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر