Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در ترکیه ضمن تکرار پیش‌بینی‌ها درباره تعطیلی دفتر جنبش حماس در استانبول توسط این رژیم اعلام کرد: کار تعیین سفیر در آنکارا احتمالا طی چند هفته آینده انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحدث.نت، ایریت لیلیان، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا و ارشدترین دیپلمات اسرائیلی در ترکیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین دوباره سفیر تنها مساله زمان است نه تایید یا تکذیب.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیلیان گفت: تنها دلیل برای احتمال تاخیر از سوی اسرائیل، انتخابات است اما امیدوارم که این اقدام در زمانی مناسب و طی چند هفته آتی انجام شود.

انتخابات سراسری در اراضی اشغالی اول نوامبر آتی برگزار خواهد شد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی در اوت جاری پس از گذشت بیش از چهار سال از زمانی که سفرای خود را فراخوانده بودند، توافق کردند دوباره سفرای خود را معرفی کنند، این توافق به منزله نقطه عطف دیگری در روند بهبود روابط آنکارا-تل‌آویو بود که در چند ماه اخیر برقرار بوده است.  

ترکیه و رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۸ به دنبال به شهادت رسیدن ۶۰ فلسطینی در تظاهراتی در مرزهای غزه که در اعتراض به افتتاح سفارت آمریکا در قدس برپا شده بود، سفرای یکدیگر را اخراج کرده بودند.

اما کم‌کم به ویژه با مطرح شدن مساله انرژی به عنوان اصلی‌ترین زمینه همکاری احتمالی، در راستای اصلاح روابط تنش‌زده خود تلاش کردند.

کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا با تاکید دوباره بر چالش‌هایی که برای روابط آنکارا-تل‌آویو وجود دارند، گفت: "بزرگترین مانع در مسیر رویکرد مثبتی که در طول سال وجود داشته، وجود دفتر جنبش حماس در استانبول است".

ارشدترین دیپلمات اسرائیلی در ترکیه افزود: "چالش‌های زیادی وجود دارند اما از نظر ما از جمله موانع اصلی دفتر حماس در استانبول است".

او در ادامه مدعی شد: "حماس سازمانی "تروریستی" است و این مساله پوشیده نیست که اسرائیل از ترکیه انتظار دارد این دفتر را تعطیل کرده و فعالان را از آنجا اخراج کند".

سفر مارس گذشته اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه که پس از آن شاهد سفرهای متقابل وزرای خارجه آنکارا و تل‌آویو بودیم، به تقویت روابط دو طرف پس از تنش ۱۰ سال اخیر کمک کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این ماه گفتگوی تلفنی با یکدیگر داشته و از پیشرفت روابط خود ابراز خرسندی کردند.

اردوغان در این تماس تلفنی اظهار کرد، "گام‌های لازم برای تعیین سفیر جدید در اسرع وقت برداشته خواهند شد".

لاپید نیز مدعی شد، "تقویت روابط موجب دستاوردهایی در تجارت و گردشگری خواهد شد".

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تركيه عادی سازی روابط ترکیه و اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، سفیر ترکیه در مصر با برپایی مراسمی در سفارتخانه این کشور در قاهره از سفر عبدالفتاح السیسی به ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

آژانس خبری آناتولی روز چهارشنبه اعلام کرد که «صالح موتلو شأن» سفیر ترکیه در قاهره در جریان مراسمی به مناسبت روز ملی این کشور اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی در آینده نزدیک در یک سفر رسمی به ترکیه سفر خواهد کرد.

پیش از این نیز، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه هفته گذشته در نشست خبری مشترک با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در استانبول از افزایش سطح مناسبات فیمابین خبر داده بود.

همچنین فیدان در این نشست خبری مشترک با همتای مصری خود خاطرنشان کرده بود که سفر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به ترکیه به مناسبت نشست شورای عالی همکاری راهبردی در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است که السیسی و اردوغان پس از سال‌ها تیرگی روابط مصر و ترکیه، در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال به میزبانی قطر، در دوحه و با تلاش «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کوتاهی داشتند. رئیس‌جمهور مصر پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به او تبریک گفته بود.

کد خبر 6088241

دیگر خبرها

  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار می‌کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد