Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا که برای شرکت در نشست شورای بین دولتی اوراسیا به چولپان آتا در ایسیک کول وارد شدند، دیدار کرد.

در این نشست «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، «رومن گولوچنکو» نخست وزیر بلاروس، «علی خان اسماعیل اف» نخست وزیر قزاقستان، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر فدراسیون روسیه و «علی اسداف» نخست وزیر آذربایجان و «عبدالله عارف» نخست وزیر ازبکستان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، «میخائیل میاسنیکوویچ»، رئیس هیئت مدیره کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز در این نشست شرکت کرد. 

رئیس جمهور قرقیزستان ضمن خوشامدگویی به میهمانان خاطرنشان کرد: امسال از این جهت مهم است که 10 سال از آغاز کار کمیسیون اقتصادی اوراسیا می‌گذرد. ما در مرحله‌ای هستیم که زمان آن فرا رسیده است که اقدامات مشترک خود را در سال‌های گذشته بررسی و وظایف و اهداف بلندمدت خود را مشخص کنیم. اتحادیه ما به یک ساختار یکپارچه معتبر و مؤثر تبدیل شده است، بسیاری از کشورها از مناطق مختلف جهان برای همکاری با ما آماده‌اند.

وی افزود: خوشحالم که به مشارکت شخصی شما در انجمن جوانان EAEU و CIS اشاره کنم.

جباراف گفت: امیدوارم این پلت فرم بین المللی دائم و به صورت سالانه برگزار شود.

رئیس جمهور قرقیزستان تاکید کرد که در چارچوب این نشست قرار است موضوعات بسیار مهم و موضوعی همگرایی اوراسیا مورد بررسی قرار گیرد. در شرایط بحرانی کنونی در روابط بین‌الملل، تعامل کشورهای ما در چارچوب اوراسیا  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مقام قرقیز ادامه داد: لازم است سازوکارهای مؤثر و کارآمد برای تأمین مالی پروژه‌های زیربنایی ایجاد شود که تمرکز بر یکپارچه‌سازی دارد. برای ما مهم است که به طور فعال‌تر و مداوم برای رفع موانع، معافیت‌ها و محدودیت‌هایی که مانع از فرآیندهای یکپارچه سازی ما می‌شوند، ادامه دهیم.

جباراف بیان کرد: در این زمینه، یکی از مشکلات کلیدی در اوراسیا را نمی‌توان نادیده گرفت و آن آزادی جابجایی کالا است. علیرغم اقدامات انجام شده، موانع موجود همچنان مانع گسترش روابط تجاری بین کشورها می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، در سال جاری تلاش‌های مشترک برای تقویت همکاری‌های سرمایه گذاری و توسعه کریدورهای حمل و نقل مشترک و گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای ثالث و انجمن‌های منطقه‌ای ضروری است.

جباراف بر پیامدهای منفی که سال به سال در حال افزایش است، با تغییر شدید آب و هوا در کره زمین که مستلزم آن است که همه با جدیت بیشتری به سمت اقتصاد "سبز" حرکت کنند، تأکید کرد.

وی ادامه داد: در کشورهای EAEU این حوزه به عنوان یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود. کشورها برای اجرای دستور کار آب و هوا، معرفی فناوری‌های «سبز» و اجرای پروژه‌هایی در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر تلاش می‌کنند که در این میان توسعه پروژه‌های با فناوری پیشرفته در اولویت است که می‌تواند به نماد اوراسیا تبدیل شود.

رئیس جمهور قرقیزستان اظهار کرد: ما باید برای ایجاد شرایط مطلوب برای توسعه شتابان اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه تلاش کنیم. من اطمینان دارم که استفاده مؤثر از فرصت‌ها و ابزارهای یکپارچه سازی به نفع تضمین رفاه اجتماعی و مادی مردمان‌مان منجر به افزایش تجارت متقابل از جمله از طریق رفع تدریجی موانع، کاهش معافیت‌ها و محدودیت‌ها و همچنین ایجاد شرایط مساعد برای رشد فعالیت‌های تجاری خواهد شد.

جباراف در پایان گفت: قرقیزستان توجه ویژه‌ای به توسعه یکپارچگی اوراسیا دارد و در نظر دارد تمام تلاش ممکن را برای تعمیق بیشتر فرآیندهای ادغام برای دستیابی به اهداف اتحادیه به کار گیرد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد اقداماتی برای تعمیق بیشتر یکپارچگی اوراسیا، رفع موانع و محدودیت‌ها، ترویج دیجیتالی شدن در کشورهای عضو اتحادیه و افزایش تبادل نظر کردند.

خاطر نشان می‌شود که نشست بعدی اوراسیا و کشورهای همسود در ارمنستان خواهد بود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان نشست اوراسیا نخست وزیران رئیس جمهور قرقیزستان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد

تین نیوز

جلسه بررسی مسائل، راهکارهای رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح های ریلی کشور از جمله خط آهن سریع السیر تهران مشهد و خط آهن رشت آستارا پرداخت.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تاکید رئیس جمهور بر فعال شدن پروژه منوریل قم
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت