Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:33:18 GMT

آزادسازی بیش از ۴٠٠ هکتار از اراضی تحت تصرف غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۳۰۲۲

آزادسازی بیش از ۴٠٠ هکتار از اراضی تحت تصرف غیرقانونی

به گزارش خبرنگار محیط زیست ایرنا، رضا انجمن شعاع روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: حدود ٢ هزار پرونده در زمینه مسائل مختلف محیط زیست در سطح کشور مفتوح است که در حال پیگیری آنها هستیم.  

وی اظهارداشت: بخشی از این پرونده ها به مناطق چهارگانه حفاظت شده مربوط بود که بخشی از آنها به تصرف غیرقانونی درآمده بودند که با پیگیری های صورت گرفته حدود ۴٠٠ هکتار آزاد و به مناطق حفاظت شده برگشت داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکیدکرد: یکی از تاکیدات ما در این آزادسازی حفظ خاک و سایر مولفه های زیستی اعم از پوشش گیاهی و گونه های جانوری است، برای تولید یک سانت خاک به حداقل ٨٠٠ سال زمان نیاز است بنابراین حفظ محیط‌زیست در مناطقی مانند زاگرس و هیرکانی که جزو ذخایر ارزشمند کشورند، از اهمیت زیادی برخوردار است.  

ادامه دارد....

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آزادسازی سواحل تخریب محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آزادسازی سواحل تخریب محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست آزادسازی سواحل تخریب محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد

سرهنگ محمود کرمشاهی گفت: این یگان در چهار ماه گذشته ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان را با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط رفع تصرف کرده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این اراضی با برآورد کارشناسی انجام شده نزدیک به یک هزار میلیارد ریال برآورد شده که بیشتر در شهر‌های جیرفت، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و کهنوج بوده است.

سرهنگ کرمشاهی ضمن تشکر از حمایت‌های دستگاه قضایی و نیرو‌های انتظامی یادآور شد: پرسنل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در طول شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی برای اقدام به رفع تصرف اراضی از دست زمین خواران هستند و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارشات خود را اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه