Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمد حسینی امروز در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی حوزه صنعت کفش در شهرک صنعتی امید استان قم، اظهار کرد: کالاهای صادرات محوری مانند این واحد صنعتی علاوه بر افزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز است.

وی با بیان اینکه همزمان با قم در تمام استان‌های کشور شاهد افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف هستیم که بخشی از آن‌ها حاصل سفرهای استانی سال اول دولت بوده است، افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم رکود سابق کشور کنار رفته و شاهد تحول و پویایی بخش‌های مختلف کشور به‌خصوص در حوزه عمرانی و صنعتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم صدها مورد از واحدهای راکد صنعتی با پیگیری مسئولان به مدار تولید بازگشته و شاهد بهبود شرایط اشتغال و تولید هستیم.

وی از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به‌عنوان یکی از ابزارهای قدرت کشور یادکرد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بوده و از ظرفیت بسیاری از کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه غفلت شده بود، درحالی‌که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشورهای پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از 40 نفر از روسای جمهور و وزرای امور خارجه به ایران سفر کرده‌اند.

حسینی ادامه داد: در قالب این سفرها کمیسیون‌های مشترکی بین ایران و کشورهای همسایه شکل‌گرفته و وزارت امور خارجه به‌صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار سایر رسالت‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.

وی با تأکید بر سیاست دولت در مردمی‌سازی اقتصاد، تصریح کرد: یکی از اهداف سفرهای استانی دولت تقویت اقتصاد مردمی و رونق اقتصاد رقابتی است و در همین راستا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بسیاری از استان‌ها احصا و موانع سرمایه‌گذاری نیز کاملاً برطرف شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با بیان اینکه مدیریت جهادی لازمه جبران عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته کشور است، تأکید کرد: اگر طی هشت سال گذشته هرسال 500 هزار واحد مسکن احداث می‌شد، امروز مشکل خاصی در بخش مسکن نبود ولی دولت مصمم است این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

وی با اشاره به بهبود وضعیت درآمدی کشور، اذعان کرد: با وضعیت کنونی کشور امید می‌رود وضع عمومی و رفاه مردم بهتر شود و به شرایط بازنشستگان، کارمندان و کارگران رسیدگی شود.

حسینی اهمیت سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ اقتصادی دشمن پیروز شد و آن‌ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند؛ ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان‌های فرامنطقه‌ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جوانان نخبه کشور، ابراز کرد: جوانان کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان توانایی بالایی در پیشرفت در تمام حوزه‌های مختلف کشور دارند و در شرایط کنونی شاهد هم‌افزایی و همدلی در بین ارکان مختلف نظام و قوای سه‌گانه هستیم.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزایش 40 درصدی صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر این شاخص‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، گردشگری، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و غیره نیز وضعیت روبه به رشدی دارد.

انتهای پیام / 78032

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون پارلمانی هفته دولت استانداری قم سرمایه گذاری دولت سیزدهم رئیس جمهور یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست

رییس‌جمهور گفت: ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، گفت: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور و با اراده مردم به نتیجه نرسیده و پس از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

رئیس جمهور افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده آن چیزی است که به دست جوانان عزیزمان در این کشور رقم خورده و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده است و این رویداد بزرگ تجاری و اقتصادی نشان‌دهنده آن است که ما توانسته ایم و باز نیز می‌توانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی به عنوان کشور پیشرفته و فناور است، افزود: برای فعالیت اقتصادی و جلوگیری از خام فروشی و صادرات مواد اولیه نیازمند زنجیره کامل در تولید هستیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولیدات کشاورزی و صنعتی نیازمند نقشه راه است، تصریح کرد: در این نمایشگاه هدف صرفاً دیدن یک محصول نیست، بلکه در کنار آن مذاکره و تحکیم قراردادها است، لذا از دست اندرکاران این نمایشگاه می‌خواهم در مذاکرات و پیگیری‌ها مجدانه کار را دنبال کنند.

وی گفت: کشور ظرفیت‌های بسیاری دارد. امروز اگرچه غرب تلاش می‌کند کشور ما به فناوری‌های نوین دسترسی پیدا نکند، اما به لطف خداوند و به برکت تلاش نیروهای ما این دانش در کشور ما بومی شده است. تصور نشود اگر دو دانشمند و متخصصان را تحت فشار قرار دهند، می‌توانند ما را از دسترسی به دانش بازدارند.

رئیس جمهور بیان کرد: آنجا که بیشترین فشار دشمن وجود دارد، ما بیشترین موفقیت‌ها را داشتیم؛ برای مثال، در صنایع هسته‌ای و نظامی بیشترین فشار دشمن را داشتیم، در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در همین صنایع اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: در دکترین ما به هیچ عنوان دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود ندارد، اما استفاده از این فناوری در صنعت و پتروشیمی و… دستورکار ما خواهد بود.

رئیسی با بیان اینکه نظام سلطه نمی‌تواند ملت‌های مصمم و دولت‌های مستقل را از پیشرفت بازبدارد، تصریح کرد: دنیا بداند علی رغم خواست نظام سلطه امروز توانایی بسیاری وجود دارد، لذا جوانان می‌توانند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری برای ملت خود و کشورهای منطقه و جهان مؤثر باشند.

وی گفت: قدرت نظامی بسیار مهم است، اما قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست. آنچه می‌تواند یک کشور را قدرتمند کند، قدرت تولید، اقتصاد و توانایی برای صادرات است، لذا به تولید کنندگان تاکید می‌کنم امروز در جایگاه تولید قدرت هستید.

رئیسی یادآور شد: خط ترانزیتی ایران بسیار به صرفه و مطمئن و با زمان بسیار محدود می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای حمل و نقل باشد. باید مسأله تجارت با ارزهای ملی گسترش یابد.

در حال تکمیل

دیگر خبرها

  • مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا