Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@13:52:59 GMT

شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۳۶۲۲

شربتی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شربت زعفران و گلاب حاوی انواع ویتامین‌های A. C. E. گروه ویتامین‌های B. مانند B. ۱، B. ۲، B. ۶، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، منگنز، سلنیوم و روی است.

برای بررسی خواص شربت زعفران و گلاب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: این شربت مفرح و نشاط‌آور بوده و برای افرادی که دچار اضطراب، استرس، افسردگی و دلشوره هستند بسیار مفید است.

وی با اشاره خاصیت اشتهاآوری شربت زعفران و گلاب بیان کرد: این شربت برای افرادی که بی‌میلی به غذا دارند به ویژه کودکان کم‌اشت‌ها مفید است؛ شربت زعفران و گلاب موجب تقویت معده و هضم بهتر غذا می‌شود و نفخ معده را هم از بین می‌برد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت زعفران و گلاب را برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید دانست و افزود: این شربت خون‌ساز است و باعث تقویت عمومی بدن و قلب هم می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون هم مناسب است.

وی با اشاره به مفید بودن شربت زعفران و گلاب برای زنان در دوران قاعدگی گفت: این شربت درد‌های این دوران را از بین می‌برد؛ زنان باردار نباید شربت زعفران و گلاب را میل کنند، زیرا این شربت ممکن است به خود و جنینشان آسیب برساند، ولی مادران شیرده می‌توانند آن را مصرف کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب قوای جنسیرا تقویت می‌کند و برای رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار مفید است؛ این شربت از پیری زودرس هم جلوگیری می‌کند.

عظمایی یادآور شد: شربت زعفران و گلاب مجاری ادراری را پاکسازی و پوست و مو را هم تقویت می‌کند.

مواد لازم برای تهیه یک لیتر شربت زعفران و گلاب

زعفران نصف قاشق غذاخوری

گلاب یک لیوان

عرق بیدمشک یک لیوان

آب نیم لیتر

عسل پنج تا ۶ قاشق غذاخوری

آب جوش ولرم نصف لیوان

طرز تهیه شربت زعفران و گلاب

-آب را داخل پارچ بریزید و به آن گلاب و عرق بیدمشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

-عسل را داخل آب جوش ولرم حل سپس زعفران را هم به آن اضافه کنید.

-محلول عسل، آب و زعفران را به مواد درون پارچ بیفزایید.

-می‌توانید به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید البته اگر روزه‌داران قصد داشته باشند این شربت را در وعده افطار میل، نباید به آن یخ اضافه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شربت زعفران و گلاب خواص شربت زعفران طب سنتی محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت زعفران و گلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح گلستان‌های گل محمدی در استان کرمانشاه را ۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت : پیش بینی می‌شود امسال ۶۰۰ تن گل محمدی در استان برداشت شود.

وی افزود: امسال به نسبت سال گذشته شرایط بهتری داریم و اگرچه افزایش سطح زیرکشت گل محمدی را در استان نداشته ایم، اما احتمالا افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید گل محمدی در استان را شاهد خواهیم بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توضیح داد: سال گذشته در روز‌های ۱۳ و ۱۴ فروردین در استان سرمازدگی داشتیم که عملکرد گلستان‌های گل محمدی را در استان تحت تاثیر قرار داد.

وی با بیان اینکه به جز در مناطق گرمسیر استان در بقیه نقاط استان گلستان گل محمدی داریم، گفت: بیشترین گلستان‌های گل محمدی را در شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین داریم.

فیض‌قربانی در ادامه با بیان اینکه عمده گل محمدی تولیدی در استان در دو کارخانه گلاب گیری و واحد‌های سنتی گلاب گیری استان به گلاب و اسانس تبدیل می‌شود، افزود: بخشی از گل محمدی هم به صورت غنچه خشک روانه تهران می‌شود که در سال‌های اخیر بازار خوبی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گل محمدی برداشت شده از گلستان‌های استان در داخل استان به فروش می‌رسد، یادآورشد: بخشی از گل محمدی تولیدی در استان در واحد‌های فرآوری استان به گلاب تولید شده و روانه عراق و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس می‌شود که ارزش افزوده خوبی برای استان به همراه دارد.

فیض‌قربانی سپس با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه صنعت تولید عطر و ادکلن می‌تواند برای استان با بازدهی خوبی همراه باشد، ادامه داد: اسانس گل محمدی در داخل کشور فراوری نمی‌شود و همه اسانس تولیدی در واحد‌های فرآوری استان روانه کشور‌های اروپایی می‌شود تا در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار گیرد.

فیض قربانی افزود: برداشت گل محمدی در استان کرمانشاه از یکی، دو روز پیش شروع شده و تا اوایل خرداد ادامه خواهد داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تصاویر| گل و گلاب میمند
  • فیلم| برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود