Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ یکی از محل‌های درآمدی شهرداری‌ها، جرائم رانندگی است که می‌بایست توسط دولت به حساب شهرداری‌ها واریز شود تا شهرداری‌ها بتوانند این پول را در حوزه رفع مشکلات ترافیکی شهر هزینه کنند.

طبق قانون خزانه‌داری کل کشور موظف است سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹/۱۲/۰۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی را هر ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) نزد خزانه داری کل کشور واریز کرده و سهم سایر ذینفعان را به حساب درآمد عمومی واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اراک برای رفع مشکلات ترافیکی نیازمند اعتبار است که یکی از منابع اصلی این هزینه‌ها همین جرایم رانندگی است، به طور مثال برای ایجاد سرعت کاه، نصب دوربین‌های ثبت تخلف کنترل سرعت و عبور از چراغ قرمز در تقاطع‌های اراک و امثالهم نیازمند اعتبار  است.

 یک دهه است که دولت‌ها پولی به شهرداری‌ها نمی‌پردازند

عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه می‌گوید: شهرداری‌ها در قبال ترافیک شهری مسئولیت قانونی دارند و باید به تکالیف خود عمل کنند، اما هر تکلیفی مستلزم بهره‌مندی از حقی است که این حق همان جرائم رانندگی است که نزدیک به یک دهه است که دولت‌ها این پول را دریافت و به خزانه واریز می‌کنند اما به شهرداری‌ها نمی‌پردازند.

 

عباس خسروانی با بیان اینکه دولتها طی یک دهه اخیر بالغ بر 15 هزار میلیارد تومان به شهرداری‌ها از محل جرائم رانندگی بدهکار هستند، می‌افزاید: وزارت کشور موظف است جرایم وصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت، توزیع کند و حداکثر تا ۱۵ ماه بعد به حساب آنان واریز کند.

وی با اشاره به اینکه  ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در این خصوص صراحت دارد و اعلام می‌دارد که وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های ذی‌ربط، راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده شود، بیان می‌کند: خوشبختانه در دولت جدید رویکرد خوبی نسبت به این موضوع وجود دارد و دولت بنا دارد این حق شهرداری‌ها را بپردازد.

عضو شورای اسلامی کلان شهر اراک اظهار می‌کند: شهرداری‌ها در این ماجرا مظلوم واقع شده‌اند زیرا در ارزیابی تصادفات توسط پلیس معمولا مقصر شناخته می‌شوند و جریمه می‌شوند، اما از طرف دیگر پولی برای اصلاح گره‌ها و مسئله‌های ترافیکی شهر ندارند.

 شهرداری‌ها بعد از سال‌ها به حق خود می‌رسند

خسروانی می‌گوید: خوشبختانه با پیگیری مجمع کلان شهرهای کشور و جلساتی که با معاون اول رئیس جمهور برگزار شده وی اعتقاد به پرداخت این پول دارند و از وزارت اقتصاد خواسته‌اند که میزان دقیق وصولی خزانه از محل جرائم راهور طی یک دهه اخیر را شناسائی و گزارش دهند که امیدوارم شهرداری‌ها بعد از سال‌ها به حق خود برسند و بتوانند به مسئولیت‌های خود در قبال ترافیک شهری عمل کنند تا شاهد کاهش حجم تصادفات شهری باشم.

به گزارش فارس شهرداری‌ها از همین محل است که می‌تواند برای بهبود وضعیت ترافیک شهری برنامه اجرا کند، وزارت کشور موظف است جرایم رانندگی وصولی هر استان را میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های همان استان و براساس شاخص جمعیت، توزیع کند و به حساب آنان واریز کند.

 امید است با اختصاص این طلب چند ساله شهرداری‌ها بتوانند نسبت به استانداردسازی وسایل و تجهیزات ایمنی راه‌ها، خط‌کشی و نگهداری آن، احداث پلهای عابر پیاده، تهیه و نصب و نگهداری علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیزات ایمنی، احداث توقف گاه‌های عمومی و اصلاح معابر و نقاط حادثه خیز در اراک اقداماتی را انجام دهند.
 انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: استانداردسازی راه ها شهرداری ها و دهیاری جرائم رانندگی یک دهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با 8 شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید