Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:31:55 GMT

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه در بندرامام

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۳۷۹۲

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه در بندرامام

ایسنا/خوزستان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ۷ پروژه‌ عمرانی و توسعه‌ای و ۴ پروژه به ارزش واقعی بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به مناسبت هفته دولت افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

به مناسبت هفته دولت، امروز، ۵ شهریورماه با حضور علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر، ۷ پروژه‌ عمرانی و توسعه‌ای بندر امام به بهره‌برداری رسید و همچنین عملیات اجرایی ۴ پروژه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) آغاز شد که ارزش واقعی مجموع این پروژه‌ها بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، امروز جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان به طول ٨ کیلومتر با اعتباری بالغ بر یک هزار و۶۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌ای، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای، موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر شده است.

بهره‌برداری از خط شماره ٢ و ٣ کارخانه‌ تصفیه روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی از دیگر پروژه‌ها بود که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌های با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری می‌شود.

اتمام تعمیرات اساسی ۴ پست اسکله در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر پروژه‌ها بود که بهره‌برداری از این پروژه عمرانی ضمن ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید، به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

همچنین بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی در بندر امام خمینی (ره) است که ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

بهره‌برداری از ۲ باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های امروز بوده است که بنابه گفته بهروز آقایی مدیرکل بنادر خوزستان این پروژه‌ها موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال‌_جنوب انتقال غلات از کشورهای حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت شغلی از دیگر پروژه‌های عمرانی است که زمینه را برای افزایش فعالیت‌های لجستیکی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) فراهم می‌کند.

بهره‌برداری از سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) است که تأثیر به سزایی در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور دارد.

همچنین امروز عملیات اجرایی ۴ پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمرانی دولتی به ارزش بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد که شامل احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات به ظرفیت ۵ میلیون تن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵۷۳۰ میلیارد ریال، احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش ۴۱۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، پروژه تعمیرات اساسی محوطه‌های باراندازهای آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتباری معادل۳۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندرامام خمینی (ره) با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال می شود؛ این پروژه‌ها جمعا بیش از ۲۵۰۰ فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان بندر امام هفته دولت سازمان بنادر و دریانوردی معاون وزیر راه و شهرسازی منطقه ویژه اقتصادی بندر دیگر پروژه دیگر پروژه ها بندرامام خمینی بهره برداری عملیات اجرایی امام خمینی ره سرمایه گذاری میلیارد ریال بندر امام بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد

شهردار اصفهان گفت: زنجیره افتتاح پروژه‌ها با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه از دوشنبه هفته جاری در شهر اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنین مختلف از بعدازظهر تا پاسی از شب در اماکن عمومی از جمله کوه صفه، میدان امام (ره)، محور چهارباغ و در دل محلات، فرهنگسراها، میادین و میدان‌چه‌های شهر در حال برگزاری است و گردشگرانی از کشور و مهمانانی از خارج کشور برای حضور در برنامه‌های مورد علاقه خود به اصفهان آمده‌اند که امیدواریم همه بتوانند از این برنامه‌های متنوع و جذاب بهره‌مند شوند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها و تبریک این روز به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تشکیل شوراها اتفاق خوبی در کشور بود که موجب جهش در مدیریت شهری شد و از نعمت واگذاری کارها به مردم از طریق شوراها، شهرها رشد فزاینده ای پیدا کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در اصفهان نیز در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا در تعامل سازنده توانستند منشأ خیر و برکت شوند

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هر دو هفته یکبار در هر منطقه پروژه‌های آماده بهره‌برداری را افتتاح و تحت عنوان «به احترام مردم اصفهان» تقدیم شهروندان می‌کردیم، خاطرنشان کرد: از دوشنبه هفته جاری زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان با بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی گردشگری و ورزشی در مجتمع گردشگری صفه آغاز می‌شود که امیدوارم شهروندان در این برنامه حضور به هم رسانند و از این فضای زیبا لذت ببرند.

کد خبر 748216

دیگر خبرها

  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد