Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:46:07 GMT

بازداشت آوازه‌خوان ترک به دلیل توهین به اسلام

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۳۸۴۲

بازداشت آوازه‌خوان ترک به دلیل توهین به اسلام

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، یکی از آوازه‌خوانان موسیقی پاپ ترکیه پس از اظهاراتش در مورد مدارس دینی با دستور دادستانی ترکیه به اتهام «نفرت‌پراکنی» بازداشت و به زندان منتقل شد.

«گلشن» آوازه‌خوانی که قبلاً به دلیل حمایت از حقوق همجنس‌بازان مورد نقد قرار گرفته بود، اتهام «نفرت پراکنی» را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آوازه‌خوان ۴۶ ساله که نام کامل او «گلشن چولاک اوغلو» است، اواخر روز پنجشنبه در خانه‌اش واقع در شهر استانبول به جهت بازجویی، بازداشت شد. سپس او را به زندانی در انتظار محاکمه بردند. درخواست او برای آزادی تا زمان انتظار نتیجه دادگاه رد شد.

 

گاردین در ادامه نوشت: منتقدان دولت ادعا می‌کنند که این اقدام تلاشی از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای تثبیت حمایت از پایگاه مذهبی و محافظه کار خود قبل از انتخابات ۱۰ ماه آتی است.

خواننده مشهور پاپ ترکیه که ویدئو‌ها و کلیپ‌های موسیقی او در شبکه یوتیوب صدها میلیون بازدیدکنده دارد به اتهام تحریک مردم به نفرت و دشمنی با مدارس دینی اسلامی بازداشت شده است.

«عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در توییتی نوشت: هدف قرار دادن بخشی از جامعه با ادعای «انحراف» و تلاش برای قطبی کردن ترکیه جنایت نفرت انگیز و ننگ بشریت است

گلشن بایراکتار که همواره به دلیل پوشیدن لباس‌های نیمه عریان، مورد خشم و انتقاد نهاد‌های مذهبی بوده اینک به دلیل اظهارات خود درباره مدارس اسلامی ترکیه بازداشت شده است.

این خواننده چند ماه پیش در یکی از کنسرت‌ها خطاب به هوادارانش گفته بود انحراف اخلاقی یکی از نوازندگان گروه به این دلیل است که او قبلا در مدرسه اسلامی درس خوانده است.

اینک و با گذشت چند ماه از توهین گلشن به مدرسه اسلامی امام خطیب، با وجود آن که او بابت اظهارنظر خود عذرخواهی و اتهام «تحریک مردم به نفرت پراکنی» را رد کرده، اما این باعث نشده نهاد‌های قضایی ترکیه از تعقیب قضایی و بازداشت او صرف نظر کنند.

«گلشن» قبلا نیز با پوشیدن لباس‌های جنجال برانگیز و حمایت از همجنس‌بازها به حواشی متعددی دامن زده بود. او ادعا می‌کند که این اقدام دولت توسط کسانی که خواهان دو قطبی شدن کشور هستند مدیریت می‌شود.

«کمال قلیچداراوغلو»، رهبر اصلی‌ترین حزب مخالف ترکیه، از قضات و دادستان‌ها خواست تا گلشن را آزاد کنند. 

*تحریک نفرت و نفرت پراکنی هنر نیست
با این حال سخنگوی حزب عدالت و توسعه اردوغان، که با مخفف ترکی آن «AKP» شناخته می‌شود، ظاهراً از تصمیم دستگیری این خواننده دفاع کرده و گفته: «تحریک نفرت و نفرت پراکنی هنر نیست».

تحریک نفرت و نفرت پراکنی هنر نیست

«عمر چلیک»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه در توییتی نوشت: هدف قرار دادن بخشی از جامعه با ادعای «انحراف» و تلاش برای قطبی کردن ترکیه جنایت نفرت انگیز و ننگ بشریت است.

گاردین در ادامه نوشت: اردوغان و بسیاری از اعضای حزب عدالت و توسعه فارغ التحصیل مدارس دینی هستند. تعداد مدارس دینی در ترکیه در زمان اردوغان افزایش یافته است. او وعده داده است «نسلی وارسته» تربیت کند.

کلیپ توهین گلشن با مدرسه اسلامی امام خطیب پس از آنکه به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی ترکیه پخش شد، خشم اسلامگرایان به خصوص هواداران حزب عدالت و توسعه رجب طیب اردوغان را برانگیخت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازداشت مدارس دینی رجب طیب اردوغان حزب عدالت و توسعه حزب عدالت و توسعه نفرت پراکنی مدارس دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

شرکت راه‌آهن اعلام کرد: با توجه به رویکرد توسعه‌ای در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، از روز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

به گزارش ایسنا، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «علی‌رغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود را جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه اعلام کرده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است. راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.»

بیشتر بخوانید اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از ایران عبور می‌کند راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است

این در حالی است که جواد طاهرافشار -معاون کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان- درباره این اطلاعیه به ایسنا اظهار کرد: اقدامات گمرکی از ابتدا انجام شده بود و این کالا مشکل گمرکی و مرزبانی ندارد. مدارک و اسناد این مکاتبات هم موجود است.

وی در پاسخ به اینکه در صورت رفع مشکلات و انجام شدن تشریفات گمرکی، چرا همچنان بار متوقف است، گفت: تا زمانی که به ما اجازه ندهند لکوموتیومان به واگن متصل شود، یعنی مشکل هنوز حل نشده است. 

طاهرافشار درباره مدارکی در دست کنسرسیوم است، بیان کرد: ما قبل از اینکه مستندات را به رسانه‌ها بدهیم، اسناد را با پیوست نامه‌هایمان به مسئولان مربوطه یعنی وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در افغانستان ارسال کردیم. روال کار این است که ابتدا اسناد را به مسئولان ارائه دهیم و اگر هیچ‌کس صدایمان را نشنید، آن را رسانه‌ای کنیم. تا کنون هم به مسئولان صحبت کردیم و آنها گفتند کمی صبور باشید.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه به خاک ایران منتشر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مطهری امام
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌