Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل گمرک از آمادگی گمرگ جهت شروع فرایند ترخیص خودرو خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بعد از ثبت سفارش وارد کشور شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا مقدسی با اشاره به اینکه اگر در بررسی‌ها با تخلفاتی مثل بیش بود ارزش مواجه بشویم، اطلاعات کسب شده به واحدهای مبارزه با پولشویی و اطلاعات مالی گزارش می‌شود، گفت: در 5 ماهه نخست سال 66 مورد به FEU یا واحدهای اطلاعات مالی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو کشف بزرگ مواد مخدر در گمرکات دوغارون و ماهیرود از اقدامات مهم در حوزه کشف مواد مخدر طی ماه گذشته بوده است.

به گفته رئیس کل گمرک، در مرز بازرگان  بحث مبارزه با قاچاق انسان به شدت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه و نظارتی مهمی در این خصوص انجام شده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: پس از بازدید رئیس جمهور از گمرکات هرمزگان، بحث تعیین تکلیف کالاهای ماندگار در بنادر مورد توجه قرار گرفت. بر این اساس برای بیش از یک میلیون تن کالا اظهارنامه متروکه صادر شده است. هم اکنون اقدامات مربوط به تعیین تکلیف حدود 250 هزار تن کالای متروکه دیگر باقی مانده است‌.

به گفته مقدسی در 5 ماهه نخست سال جاری صادرات غیرنفتی 44 میلیون تن به ارزش 20 میلیارد دلار بوده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 3.5 درصدی در وزن و افزایش 21.3 درصدی ارزش دلاری مواجه بوده است. مواد شیمیایی از جمله اوره، متانول، پلی اتیلن، شمش آهن‌و فولاد مهمترین اقلام و چین، عراق، امارات ترکیه و هند مهمترین مقاصد صادراتی ایران بوده‌اند.

وی افزود، از سوی دیگر 21.6 میلیارد دلار در 5 ماهه واردات  انجام شده است که نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد 19 درصدی به لحاظ ارزش داشته است. واردات تلفن همراه از رتبه اول به رتبه 5 تنزل یافته است. امارات  چین، ترکیه، هند و روسیه مهمترین کشورهای صادرکننده کالا به ایران بوده‌اند.

مقدسی گفت: در 5 ماهه اول سال 6 میلیون تن کالا ترانزیت شده که رشد 25 درصدی داشته است. ترانزیت از عوارض معاف است اما از محل  تن کیلومتر، گردشگری و.... می‌تواند درآمد زایی مناسبی برای کشور داشته باشد‌.

مقدسی گفت: از خرداد ماه حقوق ورودی بر اساس نرخ مبادله الکترونیکی محاسبه می‌شود، بر این اساس طبق قانون بودجه، حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو از 4 درصد به یک درصد کاهش یافت. دولت البته درخواست کاهش حقوق ورودی حقوق گمرکی مواد اولیه و تجهیزات را هم ارائه کرده است. بر این اساس جمع حقوق پایه گمرکی تمام کالاهای به جز مصرفی‌ها کاهش خواهد یافت. به این ترتیب دولت از 28 هزار میلیارد درآمد خود صرف نظر می‌کند.هرچند این موضوع فعلا در مجلس باقی مانده است.

رئیس کل گمرک از آمادگی گمرگ جهت شروع فرایند ترخیص خودرو خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود بین 50 تا 100 هزار دستگاه خودرو بعد از ثبت سفارش وارد کشور شود.

صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستانانتقاد دادستان تهران از نگهداری برخی کالاها در انبار گمرک تهران که از 16 سال قبل تا حالا بلاتکلیف هستند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گمرک گمرک میلیون تن تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت

افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، افزایش داروهای تحت پوشش بیمه، دستگیری تعدادی از داوطلبان متقلب کنکور ، افزایش حقوق بازنشستگان از جمله موضوعاتی هستند که امروز در رسانه‌های کشور به آن‌ها پرداخته شده است. در ادامه برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌های کشور را مرور می‌کنیم.

دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب کنکور

عبدالرسول پورعباس، ئیس سازمان سنجش آموزش کشور از دستگیری 25 نفر از داوطلبان متقلب نوبت اول کنکور 1403 در جلسه آزمون خبر داد و گفت: این افراد همان دقایق اولیه آزمون سر جلسه شناسایی و دستگیر شدند و در حال حاضر در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارند.

«بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم

دکتر عبدالرضا سروقد مقدم، دانشیار پژوهشکده مهندسی سازه پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه برای کاهش ریسک باید از آموزش تا استفاده از فناوری را مورد توجه قرار دهیم، اولین گام در این زمینه را شناسایی ساختمان‌های بحرانی عنوان کرد.

افزایش 40 درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ماه

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در خصوص آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امروز در مجلس تذکری بابت تاخیر در این امر داده شد، مقرر گردید از پایان اردیبهشت ماه امسال متناسب سازی حقوق بازنشستگان با افزایش 40 درصدی حقوق اجرایی و عملیاتی شود و حقوق بازنشستگان 40 درصد افزوده شود.

چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف هستند؟

مطابق با قانون مالیات بر عایدی سرمایه خودرو، نگهداری خودرو کمتر از یک سال 30 درصد مالیات بر عایدی را در برخواهد داشت؛ یعنی اگر بعد از یک سال خودرویی که خریده‌اید را بفروشید باید 30 درصد مبلغ مابه‌التفاوت آن را مالیات بپردازید؛ اما اگر خودرو بیشتر از سه‌سال تحت مالکیت شما باشد، دیگر مالیاتی به آن تعلق نخواهد گرفت. چون هیچ دلالی برای رسیدن به سود، سه سال صبر نمی‌کند؛. به صورت خلاصه یعنی اگر کسی یک خودرویی را بخرد و دو ماه بعد اقدام به فروش آن کند و دوباره یک خودرو دیگر بخرد و در چند ماه بعد آن را با قیمت بالاتری بفروشد، باید نسبت به مابه‌ازای مبلغ حاصل‌شده از خرید و فروش مالیات بپردازد. بنابراین اگر مدت نگهداری خودرو کمتر از یک سال باشد، نرخ مالیات بر سود انتقال آن 30 درصد، بین یک تا دو سال 20 درصد و بیش از دو سال 10 درصد است.

59 داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی،مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، 2290 دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک