Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@14:09:40 GMT

زاپیامکس درمانی نوین برای منیسک زانو

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۴۲۶۳

زاپیامکس درمانی نوین برای منیسک زانو

بدون شک تاثیر مستقیم زاپیامکس بر ترمیم زخم‌های‌ ناشی از جراحی را نمی‌توان نادیده گرفت. وقتی سخن از بیماری‌ منیسک زانو به میان می‌آید، یقینا به‌عنوان یک روش کمک درمانی، زانوبند زاپیامکس یکه‌تاز این عرصه خواهد بود. این زانوبند مجهز به تکنولوژی فوق پیشرفته UIC بوده و در تسکین درد ناشی از منیسک زانو و بهبود فعالیت‌های آن به طرز شگفت‌انگیزی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاپیامکس زانوبند یو آی سی، متشکل از پدهای چسبی به همراه سیم‌کشی، کابل و آداپتور است. زاپیامکس امکانات زیادی را در خود جای داده است با این حال بسیار سبک، کم حجم و قابل استفاده در هر مکانی است. این دستگاه برقی به راحتی با برق خانگی کار می‌کند و هیچ محدودیت استفاده‌ای برای سنین مختلف ندارد.

مینیسک زانو و راه‌های درمان آن را بشناسیم؟

مینیسک ساختاری بالشتک‌گونه دارد که فضای بین استخوان ران و ساق پا را ‌پوشانده و از ساییده شدن استخوان‌های مفصل زانو بر روی یکدیگر و ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند. مینیسک از فیبر و غضروف قوی ساخته شده و به شکل هلال یا حرف C است. پارگی مینیسک، مانع چرخش زانو و باعث درد و قفل شدن آن خواهد شد که برای تسکین، کاهش التهاب و درمان زانودرد از زانوبند زاپیامکس بهره زیادی می‌برند.

آسیب‌های مینیسک به‌ویژه در بین ورزشکاران شایع است، به همین دلیل همراه داشتن زانوبند برقی زاپیامکس یک راه پیش‌گیری کننده در ابتلا به درد منیسک زانو خواهد بود. شایع‌ترین نوع آسیب منیسک پارگی مینیسک است.

علت پارگی مینیسک

دو نوع اصلی پارگی مینیسک وجود دارد. پارگی ناشی از ضربه اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که یک ورزشکار بدون تغییر جهت پا، بدن خود را روی زانو بچرخاند. پارگی دژنراتیو مینیسک در اثر سایش ایجاد شده و معمولاً افراد مسن را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

علائم پارگی مینیسک و تاثیر زانوبند زاپیامکس بر کنترل علائم

علامت اصلی پارگی منیسک درد در مفصل زانو است. احساس قفل شدن یا گرفتگی نیز ممکن است در زانو احساس و ملتهب شود. بروز این علائم، لزوم استفاده از زانوبند برقی زاپیامکس را ضروری می‌سازد. زاپیامکس با بهره‌گیری از سه تکنولوژی اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس در بیماران مبتلا به منیسک زانو به نوعی آرامش خاطر به وجود می‌آورد.

اعمال حرارت متعادل و آرام‌کننده به عمق بافت‌های زانو از طریق امواج صوتی و الکتریکی موجب تسکین درد، کاهش التهاب و بهبود عملکرد حرکتی زانو و همچنین مانع ایجاد حس ضعف در ساق و احساس خمیدگی زانو خواهد شد. بالا و پایین رفتن از پله‌ها نیز با درد همراه بوده و باعث افزایش تورم در زانو خواهد شد و اینجاست که نقش کلیدی زانوبند زاپیامکس با تسکین درد و کاهش تورم آشکار می‌شود.

آیا پارگی مینیسک به خودی خود بهبود می‌یابد؟

منیسک منبع خون محدود و توانایی محدودی برای بهبود خود به خودی دارد. فقط یک سوم بیرونی مینیسک حاوی رگ‌های خونی مورد نیاز برای بهبود است که به منطقه قرمز معروف است. دو سوم داخلی مینیسک بدون عروق و به‌عنوان منطقه سفید شناخته می‌شود.

از آن جایی‌که افزایش جریان خون، حرارت بافت‌های زانو را بالا می‌برد و در تسکین درد و عملکرد حرکتی زانو حائز اهمیت است، بیشتر پارگی‌های مینیسک که ناحیه سفید را تحت تاثیر قرار می‌دهند، به خودی خود بهبود نمی‌یابند. یکی از اتفاقات ارزشمند زانوبند زاپیامکس، تاباندن حرارت به عمق بافت‌های زانو ازجمله بخش‌های عروقی نزدیک به منطقه سفید مینیسک است که در تسکین درد و بهبود حرکت آن می‌تواند نقشی شایان توجهی را ایفا کند.

بررسی راه‌های درمانی پارگی مینیسک

درمان‌های غیرتهاجمی (بدون جراحی)، مانند داروهای ضد التهاب، توانبخشی با فیزیوتراپی و استفاده از زانوبند زاپیامکس به افراد مبتلا به پارگی مینیسک کمک زیادی خواهند کرد. زاپیامکس با بهره‌گیری از تکنولوژی UIC تاثیرات فیزیوتراپی را نیز در خود دارد.

این زانوبند برقی مشکلات مراجعه به فیزیوتراپ و تنش‌های رفت و آمد مرتبط با فیزیوتراپی را حل کرده است. زاپیامکس سبک، قابل حمل و کم حجم است و به راحتی با برق خانگی کار می‌کند. همین عوامل بیمار را بی‌نیاز از رفتن به فیزیوتراپی و اعمال هزینه‌های زیاد خواهد کرد. در مقایسه با فیزیوتراپی، زانوبند زاپیامکس بسیار کم هزینه‌تر است. فراموش نکنید با یک بار خریدن این زانوبند برقی می‌توان از آن به صورت همیشگی استفاده کرد.

آیا زاپیامکس از گزینه‌های غیر جراحی درمان زانو درد محسوب می‌شود؟

زاپیا مکس به عنوان یک روش درمانی در فیزیوتراپی شناخته می شود که در خانه به منظور کاهش درد، درمان خانگی درد پا از زانو به پایین و حفظ حرکت کامل زانو تمرکز دارد و از روش‌های غیر تهاجمی و غیر جراحی محسوب می‌شود.

انواع جراحی پارگی مینیسک زانو

برای دستیابی به نتیجه بهتر در جراحی مینیسک باید ابعاد آسیب‌دیدگی را بررسی کرد و سپس به سراغ انتخاب جراحی دقیق‌تری رفت. این جراحی به دو صورت با رویکردهای متفاوت درمانی انجام می‌پذیرد که عبارتند از:

جراحی آرتروسکوپی زانو

رایج‌ترین نوع جراحی مینیسک است. برش‌های کم ‌در زانو با استفاده از آرتروسکوپ و یک دوربین فیبر نوری ایجاد می‌شود. این جراحی امکان کوتاه کردن یا برداشتن دقیق قطعات مینیسک را فراهم می‌سازد و در برخی موارد،‌ ترمیم پارگی مینیسک با بخیه را فراهم خواهد کرد.

در بیشتر موارد برای تسریع بهبودی زخم و تسکین درد و کاهش التهاب ناشی از جراحی از زانوبند زاپیامکس استفاده می‌کنند. زاپیامکس با ایجاد گرما در عمق بافت مینیسک موجب افزایش جریان خون و اکسیژن می‌شود و این انتقال حرارت نقش شگفت‌انگیزی در تسکین درد و ترمیم زخم بازی می‌کند و به عنوان یک درمان زانو درد خانگی می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

بیشتر پارگی‌های مینیسک در قسمت عروقی مینیسک رخ می‌دهد و قابل‌ترمیم نیست. در این حالت، قسمت پاره شده مینیسک برداشته می‌شود. اگر پارگی بزرگ ولی خون‌رسانی به ناحیه آسیب دیده مینیسک خوب باشد، احتمال ترمیم با کمک‌های جانبی (استفاده از زانوبند زاپیامکس و فیزیوتراپی) دور از ذهن نخواهد بود.

جراحی آرتروسکوپی منیسک

در آرتروسکوپی زانو دو برش کوچک ایجاد خواهد شد. آرتروسکوپ از یک برش عبور داده می‌شود تا محلول نمکی مفصل زانو را گسترش ‌دهد. دوربین اسکوپ به جراح اجازه می‌دهد تا داخل مفصل را ببیند.

سپس یک ابزار جراحی از طریق برش دیگر وارد می‌شود تا یکی از دو درمان اصلی جراحی برای پارگی منیسک انجام شود: بریدن قطعه پاره شده مینیسک، ترمیم مینیسک با استفاده از بخیه

بهبودی جراحی پارگی مینیسک با زاپیامکس چقدر طول می‌کشد؟

زمان بهبودی کامل پس از جراحی و میزان جراحی منیسک و مهم‌تر از آن به مراقبت‌های بعد از جراحی بستگی دارد.

برای دستیابی به یک نتیجه عالی، یک برنامه توانبخشی بهترین اثر را دارد. توانبخشی اولیه با استفاده از زانوبند زاپیامکس به مدت سه هفته بر حرکت کامل زانو و کاهش تورم ناشی از جراحی تمرکز دارد. پس از رسیدن به این هدف، تمرکز اصلی بر بازیابی قدرت عضلانی است که با حرارت تولید شده از طریق زاپیامکس قابل دستیابی خواهد بود.

کد خبر 1666702

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استفاده از زانوبند پارگی مینیسک تسکین درد تسکین درد منیسک زانو خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!