Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیگیری‌های حقوقی و قضای ترور شهید سلیمانی در حوزه بین المللی و کشوری در دست پیگیری است و در استان کرمان هم باید دبیرخانه استانی جمع آوری مستندات حقوقی مربوطه با محوریت بسیج حقوقدانان تشکیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان استان کرمان اظهار داشت: در حوزه مسائل مربوط به پیگیری‌های حقوقی و قضای ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بخشی از کارها در حوزه بین‌المللی و کشوری در دست پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان کرمان هم به عنوان زادگاه شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت نیز باید دبیرخانه استانی برای جمع‌آوری مستندات و مدارک حقوقی مربوطه با محوریت بسیج حقوقدانان تشکیل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: آثار ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان نیز باید در استان کرمان در دبیرخانه استانی پیگیری‌های حقوقی و قضایی ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستندسازی شود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خلاء نبود پدر برای بسیاری از فرزندان شهدا را پرکرده بودند، خاطرنشان کرد: در کنار آن شهید سلیمانی در رسیدگی به خانواده‌های شهدا و کمک به محرومان جامعه نقش بسیار اثرگذاری داشته‌اند.

حمیدی با اشاره به اینکه هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان یک ظرفیت بسیار خوب و اتاق فکر هستند، گفت: باید نگاه ویژه‌ای به هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان انجام شود و از تمامی ظرفیت‌های این اتاق فکر برای حل مشکلات موجود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان به دنبال کارهای اجرایی نیستیم، افزود: هدف اصلی از تشکیل این هیئت‌ها، تدوین راهکارها برای حل مشکلات و پیگیری اجرای آنها از مسیرهای تعیین شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر مسئولیت سازی و تعیین کارگروه‌های تخصصی ذیل هیئت اندیشه ورز بسیج حقوقدانان نیز تاکید کرد و ادامه داد: کمک به اجرای تکالیف تعیین شده در سند تحول و تعالی قضایی و نیز تدوین راهکارهای مورد نظر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از زمینه‌های بسیار مهمی است که کارگروه‌های تخصصی هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان می‌توانند در این راستا به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی اولویت بندی موضوعات هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان و تدوین برنامه‌های زمانبندی شده برای حل مشکلات را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: در هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان به دنبال اقدامات اثرگذار هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: در سال جاری نیز باید برنامه‌های مد نظر در حوزه هیئت‌های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان باید مشخص شده و با تدوین راهکارها، موضوعات مربوطه پیگیری شود.

امام جمعه کرمان: واقعیت و آرمان در امور سیاسی باید در کنار هم دیده شودامام جمعه کرمان: 2 جریان مقدس و ارزشی مرقد و مکتب شهید سلیمانی در کرمان باید مورد توجه قرار گیرد

سرهنگ مسعود رفیعی رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز رسالت حقوقدانان در ترویج مکتب حاج قاسم و ابعاد حقوقی ترور سردار دل‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت تروریست آمریکا برنامه جدیدی در خصوص خاور میانه جدید برای غرب آسیا در نظر گرفته بود و هدف آن تجزیه کشورهای  منطقه بود.

وی افزود: آمریکا برای عملیاتی کردن این طرح در کشورهای عراق، افغانستان و سوریه گروهک‌هایی را به صورت نظامی و شبه نظامی در منطقه ایجاد کرده بود و در اثر حضور این گروهک‌ها، امنیت دولت ما نیز به خطر افتاده بود.

رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: اولین فردی که از خودگذشتگی کرد و هر جا دولت جمهوری اسلامی و حرم اهل بیت(ع) مورد تهدید قرار می‌گرفتند و در مقابل آنها ایستادگی می‌کرد، سردار سلیمانی بود.

وی با بیان اینکه به همین دلیل آمریکا در نقشه خاورمیانه جدید شکست خورد، افزود: تمامی توطئه‌های دشمنان توسط سردار سلیمانی خنثی شده است و کینه آمریکا از سردار سلیمانی منجر به شهادت ایشان شد.

رفیعی بیان کرد: بسیج حقوقدانان به دنبال همفکری برای پیگیری ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نشان دادن هر چه بیشتر ماهیت خبیث آمریکا برای جهانیان است.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید استان کرمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید استان کرمان هیئت های اندیشه ورز بسیج حقوقدانان رئیس کل دادگستری استان کرمان سردار سلیمانی شهید سلیمانی ترور سردار حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.   رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.   در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.   برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.    شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.   ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.   نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا