Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، پروسه تکمیل ۵۲۰۰ طرح نیمه‌تمام و جلوگیری از کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در ورزش یکی از اقدامات قابل دفاع وزارت ورزش از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم بود. طرح‌هایی که وزارت‌خانه برای تکمیل آن‌ها تنها متکی به منابع دولتی نیست اما نیازمند تامین اعتباری در حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بزرگ‌ترین اقدامات قابل دفاع وزارت ورزش از زمان تکیه‌زدن سیدحمید سجادی بر کرسی اول این وزارت‌خانه، اتمام کارهای معوقه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود. اقدامی که با هدف افزایش سرانه ورزشی، با تحقق ۱۱۱ درصدی اهداف میان‌مدت از شهریورماه سال گذشته آغاز شد و تا پایان اسفندماه سال سال گذشته، ۶۷۱ پروژه ورزشی به مساحت ۶۰۲ هزار متر مربع تکمیل و آماده بهره‌برداری شد.

۵۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی روی دست وزارت ورزش

تحقق تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به حدی برای وزیر ورزش مهم بود که به گفته سجادی یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که در روزهای آغازین حضورش در وزارت ورزش با آن روبه‌رو شد، بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام بود تا جایی که او در راستای اجرایی کردن دستور دولت، کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در ورزش را متوقف کرد و متعاقب آن گفت: یکی از مهم‌ترین آرزوها، اهداف، برنامه‌ها و خواسته‌های مهم ما و مطالبه مردم این است که کارهای معوقه و پروژه‌های نیمه‌تمام به اتمام برسد.

وزیر ورزش در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در آستانه هفته دولت آمار به‌روزتری از تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام ورزش ارائه کرد و گفت: با توجه به این‌که بخشی از پروژه‌ها به اتمام و مرحله بهره‌برداری رسید، در حال حاضر تقریبا ۵۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی داریم.

تامین اعتبارات مورد نیاز وزارت ورزش از سه‌ منبع غیر دولتی

سجادی که پیش‌تر عنوان کرده بود برای تکمیل این پروژه‌ها تنها متکی به منابع دولتی نیست در واکنش به میزان اعتبارات لازم برای به بهره‌برداری از طرحه‌های نیمه تمام و منابع خصوصی تامین این هزینه‌ها گفت: ما از منابع مختلفی نسبت به تامین هزینه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌ها اقدام کرده‌ایم. منابع خصوصی اما توسط مشارکت، خیرین و واگذاری تامین می‌شود. مواد قانونی داریم که با استناد به این مواد، مثل ماده ۲۷ می‌توانیم برای طولانی مدت پروژه‌ها را اجاره دهیم تا اجاره‌کننده هم برای پروژه هزینه کرده، هم آن را تجهیز کند و هم تعمیراتش را انجام دهد. طبق ماده ۲۷ هم می‌توانیم پروژه‌های جدید تمام نشده را به بهره‌بردار ارائه کنیم و هم می‌توانیم اگر مجموعه ناقص است یا به دلیل مشکل بهره‌برداری تعطیل شده، آن را اجاره دهیم.

چانه کوچک اعتبارات استانی برای مرمت مجموعه‌های خارج از سرویس

وی افزود: در حال حاضر چندین استخر شناسایی کرده‌ایم که مثلا تاسیسات آن خراب است و تربیت‌بدنی استان یا شهرستان امکان تجهیز یا تعمیر و مرمت آن‌ها را ندارند. توجه داشته باشید بودجه‌ای که باید صرف تجهیز و مرمت شود از محل اعتبارات استانی است و اگر میزان این اعتبارات کم دیده شده باشد -که متاسفانه همین‌طور هم هست- استان‌ها نمی‌توانند سالن‌ها، زمین‌های چمن، چمن‌های مصنوعی، استخرها و... را همزمان با هم مرمت و بازسازی کرده و به بهره‌برداری برسانند. در بسیاری از نقاط کشور، نه‌ تنها ۵۲۰۰ مجموعه روی دست‌مان مانده که تحت عنوان پروژه‌های نیمه‌تمام در حال پیگیری برای به اتمام رساندن آن‌ها هستیم، بلکه بسیاری از مجموعه‌های ورزشی ما هم خارج از استاندارد شده و از سرویس و مدار خدمت خارج شده است.

کاهش بودجه عمرانی ۳ هزار میلیاردی به ۶۵۰ میلیارد!

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات کنونی ما این است که بودجه استانی برای تجهیز نداریم و به فکر تامین منابع مورد نیاز هستیم. بهترین منبع هم ۲۷صدم درصد است از محل ارزش افزوده مالیات است. امیدواریم این ۲۷صدم درصد را زودتر دریافت کنیم و متاسفانه هنوز به دست‌مان نرسیده. البته ابلاغیه آن را دریافت کرده‌ایم و به‌زودی این اعتبار به ما می‌رسد و در استان‌ها توزیع می‌کنیم. این را هم بگویم که ۴۰ درصد از اعتبار ۲۷صدم درصد به آموزش و پرورش اختصاص پیدا می‌کند از مانده آن، ۲۰ درصد به جوانان تخصیص می‌یابد. مجددا از مانده آن هم ۷۰ درصد اجرایی است که اصطلاحا به آن بودجه جاری می‌گوییم که در استان‌ها پخش می‌شود. ۳۰ درصد باقی‌مانده نیز بودجه عمرانی است. این بدان معناست که متاسفانه بودجه عمرانی عدد بالایی نیست. طبق آخرین ابلاغ رسیده، بودجه عمرانی امسال بالغ بر ۶۵۰ میلیارد تومان است. در حالی که سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود. با این حال زمانی که بودجه ۷۰ درصد جاری به استان‌ها تخصیص یابد، استان‌ها می‌توانند از این محل کارهای مربوط به تجهیز و نگهداری امکان ورزشی را انجام دهند.

تعطیلی هزار پروژه سنگین وزارت ورزش

سجادی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش برای تکمیل ۵۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام، به چه میزان اعتبارات نیازمند است، گفت: در این خصوص ۲ الی ۳ عدد مطرح است. طبق گزارشی که از دفتر فنی و مهندسی وزارت‌خانه به دستم رسیده، این دفتر چیزی در حدود ۱۳ هزار میلیاردتومان نیاز دارد تا پروژه‌های فنی مهندسی که نزدیک به ۳۷۰۰ الی ۹۰۰ پروژه هست را به اتمام برسند. همین حدود هم شرکت توسعه به من اعلام کرده. چون بخشی از ۵۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی متعلق به شرکت توسعه است. صرف‌نظر از حدود هزار پروژه سنگین ما که در حال حاضر تعطیل هستند، شرکت توسعه حدود ۲۸۰ پروژه فعال نیمه‌تمام دارد که تاکید کرده برای تکمیل آن حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. ضمن این که یکسری مجموعه هم هست که اعتبارات استانی دارد. پروژه‌های استانی هم چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان نیازمندند.

بودجه وزارت ورزش مأیوس‌کننده است

وزیر ورزش با تاکید بر بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: پس با این حساب، ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های کوچک ملی دفتر فنی و مهندسی وزارت ورزش، ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های فعال شرکت توسعه و ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های استانی و در مجموع برای تکمیل ۵۲۰۰ هزار پروژه نیمه تمام، نیازمند ۴۶ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. این در حالی است که طبق محاسبات ما بودجه‌ای که قرار است به دست‌مان برسد، بسیار کمتر از این حرف‌هاست و بهتر است عدد آن را نگویم که زیاد مأیوس‌ نشویم. چون هفته دولت است و باید حرف‌های خوب بزنیم. اما اگر بنا باشد تکمیل این پروژه‌ها تنها متکی به منابع دولتی باشد، بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال طول خواهد کشید.

افتتاح بخش قابل توجهی از پروژه‌ها در هفته دولت

سجادی با اشاره به افتتاح بخش قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام در هفته دولت افزود: امیدوارم منابعی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، محقق شود و راهکارهایمان برای اتمام این پروژه‌ها به سرانجام برسد. بالاخره هنر مدیریت این است که بتوانیم با همین بضاعت، خدمت کنیم و هرچه زودتر پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم. این کار سنگینی است که من و همکارانم هر روز به آن فکر می‌کنیم. مشاوران مختلفی در حوزه اقتصاد و ورزش دارم و با افراد مختلفی نشست و برخواست داشته و بخش مهمی از فکر من این است که این پروژه‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد. تعداد قابل توجهی از پروژه‌ها برای هفته دولت، تعداد قابل توجهی برای هفته تربیت بدنی و تعداد قابل توجه دیگری نیز برای دهه فجر آماده افتتاح هستند و به یکباره حرکت سنگینی برای افتتاح پروژه‌ها صورت می‌گیرد. منتظر خبرهای خوب ما باشید.

 

انتهای پیام/

 


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برای تکمیل پروژه برای تکمیل پروژه ها پروژه های نیمه تمام هزار میلیارد تومان ۱۳ هزار میلیارد نیمه تمام ورزش بودجه عمرانی پروژه ها بهره برداری پروژه ها نیمه تمام وزارت ورزش شرکت توسعه قابل توجهی وزیر ورزش مورد نیاز هفته دولت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلوار نماز باید از بُن‌بست خارج شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مجید نژادحسین در گفتگویی به تشریح برخی سیاست‌گذاری‌ها، اقدامات و فعالیت‌های حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهر مشهد پرداخت و اظهارکرد: یکی از رویکردها و ملاحظات کمیسیون برای سال ۱۴۰۳، تعریف بودجه برای پروژه‌هایی است که دارای مطالعات هستند و کمترین تملک را دارند.

وی گفت: همچنین جلسات مشترکی با شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان‌ها و غیره برگزار کردیم تا اولویت‌های آن‌ها در تعریف پروژه‌ها لحاظ شود و براساس آن، بتوانیم رسالت شورای شهر یعنی نظارت و مطالبه‌گری از آنها را تحقق ببخشیم.

نژادحسین تاکید کرد که بودجه سال ۱۴۰۳ و پروژه‌های تعریف شده در آن، کاملا با نظر مدیریت شهری بوده است.

وی در ادامه به حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر مشهد پرداخت و گفت: در این شهر، درحال حاضر هزار و ۷۲۰ اتوبوس داریم که این عدد در شهر تهران، ۲۵۰۰ دستگاه، اصفهان ۱۱۵۰، شیراز ۷۵۰ و تبریز ۶۵۰ دستگاه است؛ اگر این عدد را نسبت به جمعیت ساکن بسنجیم، وضعیت مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، وضعیت بهتری است.

نژادحسین افزود: افزون بر این، مجوز خرید ۴۵۰ دستگاه اتوبوس هم به شهرداری داده شده که امسال به چرخه خدمات‌رسانی اضافه می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به بهای خدمات اتوبوسرانی در شهرهای مختلف هم اشاره کرد و گفت: در مشهد، بهای خدمات اتوبوس را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ رساندیم؛ این درحالی است که بلیت اتوبوس در تهران، ۴۵۰۰ تومان است و درصد افزایش بهای خدمات در مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، کمتر است.

نژادحسین تصریح کرد: خدمات‌رسانی اتوبوسرانی در مشهد، نسبت به سایر کلانشهرها، ارزان‌تر و از طرفی، تعداد ناوگان نیز، به نسبت جمعیت، بهتر از دیگران است.

وی در ادامه به رویکردهای عمرانی کمیسیون و شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری پرداخت و گفت: در گام نخست، اهتمام خود را به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی معطوف کردیم که دوره گذشته شروع شده بود چراکه این مهم را به نفع شهر و شهروندان می‌دانیم.

نژادحسین افزود: این رویکرد و نگاه قطعا در ادوار آتی نیز خواهد بود و آیندگان پروژه‌های دوره ششم که نیمه‌تمام مانده را تکمیل خواهند کرد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در کنار تکمیل تقاطع ۴سطحی آزادگان، پروژه‌هایی چون احداث تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی در همین دوره اجرا و تکمیل شد، تصریح کرد: علاوه بر این، تعریض پل دهرود را داشتیم که با وجود واقع شدن در خارج از حریم شهر مشهد، در تعامل با فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اجرایی کردیم.

نژادحسین از اهتمام مدیریت شهری دوره ششم برای تکمیل پروژه خطوط مترو مشهد سخن گفت و افزود: تا پایان سال آینده، تکمیل حفاری خطوط ۴گانه قطارشهری مشهد را خواهیم داشت.

وی گفت: در فاز یک خط سوم مترو مشهد، اخیرا تصویب شد که ایستگاه‌های «بسیج»، «شارستان»، «تقاطع دانش» و غیره نیز تکمیل شود؛ پس از اینکه در شهریورماه، اتصال خط ۲ و ۳ مترو را خواهیم داشت، تا خردادماه سال آینده، خط یک مترو به خط ۳ متصل می‌شود.

نژادحسین در ادامه به پروژه پیاده‌روسازی سطح شهر اشاره داشت و اظهارکرد: میانگین پیاده‌روسازی در مشهد، سالانه ۲۵۰ هزار مترمربع بوده که این عدد را در سال ۱۴۰۱ به ۳۰۰ هزار مترمربع و سال ۱۴۰۲ به ۴۵۰ هزار مترمربع افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه عمده این پیاده‌روسازی‌ها در حاشیه شهر صورت گرفته، گفت: امسال، دامنه این پیاده‌روسازی‌ها را افزایش دادیم و علاوه بر حاشیه شهر، مناطق ۹ و یک و ۱۱ را هم تحت پوشش قرار می‌دهیم.

نژادحسین در ادامه به یکی از مصوبات شورای شهر درخصوص فراهم آوردن امکان تهاتر قیر، سیمان و میلگرد و ماشین‌آلات این حوزه اشاره داشت و اظهارکرد: به واسطه همین مصوبه، امروز شرایط خوبی به لحاظ قیر داریم و هدفگذاری آسفالت ۴ میلیون مترمربع از معابر شهر را برای سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

وی گفت: معابر برای آسفالت همگی مشخص شده‌اند و براساس نیازسنجی و طبق نقشه‌های GIS آسفالت می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین اشاره‌ای هم به برخی پروژه‌های عمرانی شهر داشت و افزود: در ۳ ماه آتی، شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف و متعددی خواهیم بود؛ از جمله این پروژه‌ها می‌توان به تعریض پل‌های سرخس و شهید باهنر، تقاطع شهید هریری و دسترسی‌های سوم و چهارم تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره داشت.

پروژه‌های زودبازده محور دیگر صحبت‌های نژادحسین در این جلسه بود و اظهارکرد: در فاز اول پروژه‌های زودبازده، ۷۴ محله داشتیم که این عدد در فاز دوم، به ۸۰ محله افزایش یافت و در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده یک و دو هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۲ بهمن‌ماه امسال، ایستگاه سلامت در خط ۲ مترو مشهد به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: علاوه بر این، برای سال ۱۴۰۳ پروژه‌های متعددی چون دوربرگردان‌های بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، تقاطع غیرهمسطح مشهد-طرقبه-شاندیز، دوربرگردان‌های غیرهمسطح هاشمی رفسنجانی، پارکینگ ضلع غربی پارک ملت و غیره نیز پیش‌بینی شده و اعتبار به آن تخصیص داده‌ایم.

نژادحسین افزود: درخصوص دوچرخه‌های اشتراکی نیز، امسال ۷۰۰ دوچرخه به شبکه بایدو اضافه می‌شود تا تعداد دوچرخه‌های بایدو به ۱۷۰۰ دستگاه افزایش یابد؛ علاوه بر این، تجهیزات ایستگاه‌ها و مسیرها نیز تکمیل می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: براساس گزارش سازمان ترافیک، بیشترین حجم ترافیک را در ۶۰ نقطه شهری شاهد هستیم که این نقاط با اصلاحات هندسی قابل حل و فصل شدن دارند؛ با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۴۴ نقطه از مجموع ۶۰ نقطه اعلامی، اصلاح هندسی می‌شوند.

نژادحسین در پایان، به لزوم خارج شدن بلوار نماز از بن‌بست بودن تاکید کرد و گفت: ایجاد تونل و اتصال بلوار نماز به میدان نمایشگاه و انتهای بلوار شهید برونسی از جمله پروژه‌هایی است که در دوره بعد مدیریت شهری باید دنبال شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904286

دیگر خبرها

  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تکمیل شد
  • بلوار نماز باید از بُن‌بست خارج شود
  • برگِ سبزِ دولت برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه تمام در کشور
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است