Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:10:00 GMT

احداث تاسیسات نمک زدایی خرمشهر و مینو شهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۴۵۳۴

احداث تاسیسات نمک زدایی خرمشهر و مینو شهر آغاز شد

مدیر عامل آبفا خوزستان روز شنبه در آیین آغاز احداث این تاسیسات در مینوشهر از توابع خرمشهر بیان کرد:توجه و عزم دولت سیزدهم برای احداث آب شیرین کن و استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب شرب در دستور کار است و امروز روند اجرایی پروژه آب شیرین کن خرمشهر و مینوشهر آغاز می شود.

محمد رضا کرمی نژاد افزود: این آب شرین کن که با روش B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

o.o ساخته می‌شود، توسط سرمایه گذار داخلی انجام می شود.

وی گفت: ظرفیت این آب شرین کن ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است که ۱۰ هزار متر مکعب آن برای خرمشهر و ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب برای مینوشهر است. این ظرفیت در شهر مینوشهر تا پنج هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز قابل افزایش است.

وی با بیان اینکه این پروژه در مدت زمان ۱۲ ماه اجرا می‌شود افزود:  اعتبار این پروژه ۲۳۰ میلیارد ریال است.

احداث آب شیرین کن در هفت شهر خوزستان

کرمی نژاد ادامه داد: با نگاه مثبت دولت و وزارت نیرو آبفا خوزستان برنامه‌ای برای احداث آب شرین کن در هفت شهر خوزستان دارد که آب شرین کن چوئبده و اروند کنار آبادان در مدار بهره برداری قرار گرفته و احداث آن در آبادان، خرمشهر، مینوشهر، رامهرمز و هندیجان در دستور کار است.

کرمی نژاد به افتتاح دیگر پروژه آبفا در شهرستان خرمشهر اشاره کرد و گفت: ایستگاه پمپاژ فاضلاب کوت شیخ شهرستان خرمشهر با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه جمعیت زیرپوشش این پروژه سه هزار و ۵۰۰ نفر است ادامه داد: این پروژه با ظرفیت ۷۰۰ متر مکعب احداث شده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: در این پروژه پنج هزار متر خطوط اصلی و فرعی اجرا شده است و با اجرای آن دفع بهداشتی فاضلاب انجام می شود.

کرمی نژاد با اشاره به پروژه‌های فاضلاب به ویژه استفاده از ماده ۵۶ فاینانس و تکمیل شبکه فاضلاب در برنامه توسعه آبادان و خرمشهر که توسط رئیس جمهور در اوایل امسال به تصویب رسید، افزود: قرار است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا باقیمانده فاضلاب خرمشهر و آبادان را از طریق تهاتر نفت تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال که هشت هزار میلیارد ریال برای خرمشهر و ۱۲هزار میلیارد ریال برای آبادان است را انجام دهد.

برچسب‌ها هفته دولت خرمشهر آب شیرین کن خوزستان آبادان مینوشهر دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یکسال با «دولت مردم»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت خرمشهر آب شیرین کن هفته دولت خرمشهر آب شیرین کن خوزستان آبادان مینوشهر دولت سیزدهم میلیارد ریال آب شیرین کن هزار و ۵۰۰ آب شرین کن کرمی نژاد متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت دما در آبادان و خرمشهر

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر ابری است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۶۴ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۵ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۹ متر بر ثانیه و ۳۲ کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر