Web Analytics Made Easy - Statcounter

درویشی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حفظ و حراست از سرمایه دامی نیازمند مراقبت و برنامه ریزی ویژه ای است که با بکار گیری و اجرای سالیانه طرح های پیشگیری و مراقبت از بیماریهای دام و طیور به خوبی صورت گرفته است.

وی در خصوص مبارزه با بیماری‌های دام افزود: اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۳۵۵۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری PPR، طرح مایه کوبی ۲۶۰۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی، طرح مایه کوبی ۵۰۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری آبله ، اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۱۹۰۰ نوبت سر گاو و گوساله علیه بیماری تب برفکی، اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۲۱۰۰ نوبت سر گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکین، مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۴۱۰۰۰ بره و بزغاله علیه بیماری بروسلوز، اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۱۹۰۰ گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز، اجرای رایگان طرح مایه کوبی ۷۵۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبدانان یادآور شد: ۷۵ مورد آزمایش توبرکولیناسین (تست سل) در واحدهای گاوداری شیری شهرستان انجام شده، همچنین نظارت بر کشتار بهداشتی و شرعی بیش از ۴۲۰۰ راس گوسفند، بز، گاو و گوساله در کشتارگاه، ۵۵۰۰ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، نظارت روزانه بر فعالیت ۳ دستگاه خودرور حمل مرغ کشتار روز و گوشت منجمد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۲ نفر متخلف بهداشتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی و بیش از ۷ واحد متخلف بهداشتی پلمپ شده است.

درویشی ادامه داد: صدور گواهی بهداشتی برای حمل ۱۲۵۰۰ راس گوسفند و بز به خارج از استان، صدور گواهی بهداشتی حمل ۶۵۰۰۰۰ قطعه طیور به کشتارگاه‌های طیور خارج از استان، صدور گواهی بهداشتی حمل ۱۲۰۰۰۰۰ قطعه طیور به کشتارگاه‌های طیور خارج از شهرستان اقدام شده است.

وی تصریح کرد: نظارت بر جوجه ریزی و فروش مرغ تولیدی مرغداری‌ها، ساماندهی فعالین در بخش حمل و نقل دام و طیور زنده و ایجاد یک بستر مناسب جهت اشتغال در این بخش و اجرای مقررات بهداشتی قرنطینه ای و آماده سازی دام های متقاضیان برای صادرات از جمله این اقدامات است.

وی عنوان کرد: در حوزه دارو و درمان برای تامین و تزریق رایگان ۳۵۵۰۰۰ دز واکسن ppr،
 ۲۶۰۰۰۰ دز واکسن تب برفکی، ۵۰۰۰۰ دز واکسن آبله گوسفندو بز ، ۴۱۰۰۰ دز واکسن بروسلوز بره و بزغاله ، ۱۹۰۰ دز واکسن بروسلوز گاو و گوساله ، ۷۵۰ دز واکسن هاری انجام شده است.

مدیر دامپزشکی شهرستان آبدانان گفت: نظارت بر فروش داروها و واکسن های دامی و طیور در داروخانه ها و مراکز مایه کوبی بخش خصوصی و معرفی متخلفین حوزه دارو و واکسن به مراجع ذیصلاح همچنین نظارت و بررسی صحت عملکرد اجرای قراردادهای خرید خدمات از بخش غیر دولتی موضوع ماده «۸۸» قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ۲۰ مورد بازدید کارشناسی جهت تمدید پروانه بهداشتی بهره برداری واحدهای مرغداری، ۷۵ مورد بازدید کارشناسی  جهت صدور گواهی بهداشتی جوجه ریزی، ۷۵ مورد بازدید کارشناسی از کانون های وقوع بیماری در واحدهای مرغداری و انجام نمونه برداری و اقدامات تشخیصی صورت گرفته است.

درویشی یادآور شد: صدور مجوز جوجه ریزی ۲۱۰۰۰۰۰ قطعه جوجه در مرغداری های سطح شهرستان، نظارت بر مایه کوبی ۲۱۰۰۰۰۰ قطعه جوجه صنعتی، ۷۵ مورد بازدید از مرغداری ها جهت نظارت بر فروش در راستای اجرای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان همچنین نظارت بر امحاء بهداشتی تلفات در واحدهای مرغداری و جلوگیری از جوجه ریزی واحدهای غیرمجاز به منظور صیانت از صنعت مرغداری شهرستان و حذف و معدوم سازی کامل مرغداری های مبتلا به بیماری های طیور (آنفلوانز ، نیوکاسل و ...) و بیش از ۲۵۰ مورد بازدید کارشناسی مراقبت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام پذیرفته است.

مدیر دامپزشکی آبدانان اضافه کرد: آموزش و ترویج ، برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو ، برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از بیماری بروسلوز ، برگزاری کلاسهای آموزشی بهداشت شیر و فرآورده های دامی، برگزاری کلاس‌های توجیهی بهداشتی و شرعی برای ذابحین، برگزاری کلاس پیشگیری از بیماری طیور و ارسال پیامک‌های بهداشتی در جمعیت بهره بردار، توزیع بروشور و تراکت جهت ارتقاء آگاهی دامداران در خصوص بیماریهای جدید دام وطیور و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام داشته‌ایم.

 وی گفت: در حوزه خدمات بخش خصوصی دامپزشکی اقداماتی از جمله مایه کوبی ۴۱۵۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری آنتروتوکسمی، مایه کوبی ۳۹۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری آگالاکسی، مایه کوبی ۳۴۰۰۰ نوبت سر گوسفند و بز علیه بیماری قانقاریا انجام شده است.

درویشی بیان داشت: تعداد ۸۰۰۰ مورد به درمانگاه های دامی مراجعه کرده همچنین برای سایر خدمات بیش از ۲۰۰۰ مورد فعالیت آزمایشگاهی در شبکه، بیش از ۲۵ مورد بازرسی کارشناسی طرحهای دامداری صنعتی، تامین و توزیع انواع واکسنهای دامی در سطح شهرستان، تهیه انواع واکسنهای طیور در سطح شهرستان، بیش از ۸۵۰ مورد بازدید کارشناسی مراقبت فعال تب برفکی و شاربن و نظارت بر فعالیت بخش خصوصی انجام شده است.

درویشی در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای فعالیت فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان در زمینه دام و طیور و فرآورده های دامی (معرفی به نهادهای مالی) همچنین بررسی و کانون یابی وقوع بیماری دامی و ثبت در سامانه های پایش ، صدور و انتقال و تمدید اعتبار جلد شناسنامه بهداشتی دامی برای بهره برداران خدمات دامپزشکی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مایه کوبی واکسیناسیون بیماری دام اجرای رایگان طرح مایه کوبی گاو و گوساله علیه بیماری صدور گواهی بهداشتی انجام شده برگزاری کلاس جوجه ریزی بخش خصوصی تب برفکی دز واکسن ۷۵ مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام

روح اله زینلی مسئول آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: کارشناسان علوم آزمایشگاهی؛ به عنوان " دیده‏بانان گمنام عرصه سلامت " با تشخیص دقیق و به موقع عوامل بیماری زا، با رعایت الزامات تعریف شده مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی، افتخار" مدافعین خطوط اول نبرد با بیماری‌ها " را، از آن خود نموده و در این راه، با از خودگذشتگی و گذشت، سلامت و آسایش خود را وقف سلامت جامعه نموده اند.

وی افزود: بی تردید؛ بازخوانی خدمات ارزشمند و حیاتی آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری‌های دام و کنترل کیفی مواد غذایی با منشاء دامی در مقاطعی از سال، همچون ایام هفته سلامت؛ فرصت مغتنمی جهت یادآوری این مهم می‌باشد؛ و در این رهگذر؛ آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با بهره گیری از کارشناسان متعهد و متخصص، دانش و تجهیزات روز دنیا، نقش بسزایی درکاهش هزینه‌های تولید، تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مصرف جامعه و توسعه تبادلات بین‌المللی محصولات دامی داشته است.

روح اله زینلی اظهار داشت: تعیین و شناسایی قطعی باکتری‌های بیماریزای منتقله از راه غذا از جمله سالمونلا، شیگلا، لیستریا، ویبریو و ... تشخیص و ردیابی بیماری‌هایی نظیر آنفلوآنزای فوق حاد، آنگارا، برونشیت، نیوکاسل در طیور، ردیابی بیماری‌های نظیر تب برفکی، مرس، تب مالت و ... در دام، ردیابی بیماری‌های WSSV, AHPND و ... در میگو و انجام تست‌های تائیدیه بهداشتی صادراتی و وارداتی با روش‌های تشخیصی بروز دنیا نظیر ریل تایم PCR، الایزا و ... تنها بخشی از خدمات آزمایشگاه به جامعه هدف می‌باشد.

وی افزود: اقدامات تشخیصی آزمایشگاهی در کنار نظارت و کنترل‌های بهداشتی دامپزشکی، نقش مستقیمی در ایمنی و امنیت غذایی کشور از طریق تشخیص بیماری‌ها و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی ایفا می‌نماید؛ در این راستا می‌توان به آزمایشات محموله‌های صادراتی، ترخیص بهداشتی واردات نهاده‌ها و فرآورده‌های خام دامی و نظارت بهداشتی حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور بویژه در استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره نمود که باعث می‌شود در نهایت امر محصولات بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان دامی و انسانی قرار گیرد.

روح اله زینلی ادامه داد: شایان ذکر می‌باشد، آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان در دو حوزه تشخیصی بیماری‌های دامی و کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی به بهره‌برداران خدمت ارائه می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ آزمایشگاه‌های استان ۴۵۶۵۵ مورد آزمون کنترل کیفی مواد غذایی با منشا دامی و تشخیص بیماری انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند