Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: بیشترین عدم تکمین در اجرای مصوبات کسب و کار مربوط به وزارتین صمت، جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید عمرانی در خصوص اقدامات دستگاه قضا برای رونق کسب و کار و صدور مجوزه گفت: دستگاه قضا و دادستانی کل کشور اقدامات زیادی را برای کمک به رونق کسب و کار انجام داده است که از جمله آن می‌توان به شرکت در ۲۹ جلسه کمیته تخصصی و ۱۰ جلسه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار از زمان شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: بررسی ضرورت وجود مجوز‌ها برای شروع کسب و کار، تعیین سقف زمانی برای مجوزها، انتشار مجوز‌ها در درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار، تسهیل مقررات و اصلاح رویه‌های محدودکننده کسب و کار و حذف مجوز‌های غیرضرور، پیشنهاد اصلاح قوانین و مقررات در راستای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و ایجاد پنجره واحد و اصلاح مقررات از مهمترین مصوبات کمیته مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار بوده است.

وی گفت: در راستای نظارت و پایش مصوبات هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار، در گام اول نسبت به تعیین تیم رصد دقیق اجرای مصوبات با ظرفیت‌های وزارت امور اقتصاد و دارایی و بخش خصوصی اقدام و تیم‌های متناظر استانی نیز تشکیل شد تا مستمرا نسبت به وضعیت اجرای مصوبات هیئت توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط در استان‌ها اقدام کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: در گام دوم نیز مقرر شد به منظور تمرکز زدایی و نظارت دقیق‌تر اعضای کمیته تخصصی مقررات زدایی و بهبود فضای کسب وکار، بر روند اجرایی مصوبات نسبت به تشکیل هیئت‌های مقررات زدایی استان‌ها نیز اقدام شود.

وی بیان کرد: نتیجه ارزیابی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که از ۲۹ مرجع صدور مجوز که مکلف به اجرای مصوبات هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار بودند، بیشترین عدم تکمین برای اجرای مصوبات به ترتیب مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور بیان کرد: مهمترین مصوباتی که علی‌رغم پیگیری‌های دبیرخانه هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار، از سوی دستگاه‌ها اجرا نشده است شامل مصوبه اصلاح رویه جدید سازمان غذا و دارو پیرامون دریافت هزینه‌های مرتبط بر irc و مصوبه بررسی و پیشنهاد اصلاح رویه‌های مرتبط با مجوز تاسیس داروخانه‌ها و مصوبه اصلاح رویه‌های محل حوزه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌شود.

عمرانی با اشاره به اینکه تشکیل دادگاه‌های تجاری یکی از مصوبات مهم هیئت مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار است که در قوه‌قضاییه اجرا شده است، افزود: تشکیل این دادگاه‌ها موجب ارتقای ایران در رنکینگ فضای کسب و کار جهانی می‌شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: پیگیری احیاء کارخانه‌های تملیک شده در سراسر کشور، پیگیری جرایم و تخلفات کارشناسان رسمی دادگستری، پیگیری ایجاد سامانه‌های ثبت کالا‌ها از مبدأ تا مقصد از دیگر اقدامات دستگاه قضا برای بهبود فضای کسب و کار است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات قوه قضاییه برای بهبود فضای کسب و کار گفت: ورود به حوزه ذخایر کشور رصد و پایش آنها، اخطار و اعلام‌های مکرر به مسئولان اجرایی و توسط مراجع قضایی در خصوص کالا‌های اساسی مانند گندم، برنج، مرغ، گوشت، لاستیک، پیگیری برای جلوگیری از ورود لوازم خانگی و جلوگیری از تعطیلی صنایع داخلی، همکاری و تعامل با اداره کل ورشکستگی قوه قضاییه جهت ساماندهی کارخانه ها، تلاش برای رفع ممنوعیت خروجی تولید کنندگان (در صورت وجود تضامین کافی) جهت تعامل با شرکای خارجی، اهتمام در کاهش بحران‌های اقتصادی رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی از دیگر اقدامات دستگاه قضا برای کمک به بهبود کسب و کار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قانون مجوز کسب و کار سازمان حفاظت محیط زیست جهاد کشاورزی معاون قضایی دادستان کل کشور اجرای مصوبات اصلاح رویه دستگاه قضا مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار که تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت امسال نسبت به اخذ شناسه یکتا اقدام نکرده باشند از دریافت خدمات دولتی محروم می‌شوند.

امیررضا رجبی افزود: ضرورت قانونی برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا در راستای تسهیل فضای کسب و کار با هدف ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر و امکان فرصت‌های جدید است.

وی گفت: حذف امضا‌های طلایی و مقابله با عوامل اقتصاد پنهان با الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب و کار از جمله اهداف راه‌اندازی سامانه ملی صدور مجوز‌ها و تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا است و به طور حتم فضای کسب و کار کشور از حذف مقررات زائد تاثیرات مثبتی به خود خواهد دید.

دیگر خبرها

  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند