Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@23:10:12 GMT

وضعیت گازرسانی به روستاهای استان زنجان مساعد است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۲۶۹

وضعیت گازرسانی به روستاهای استان زنجان مساعد است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر شنبه در سفر به شهرستان طارم در چهارمین روز از هفته دولت در جمع مردم شهرستان طارم مشکل مشترک مناطق استان را مشکل آب برشمرد و افزود: استان زنجان در طول سالیان متمادی برای مدیریت آب کار مفید و آینده نگری انجام نداده است و در حال حاضر حق آبه استان زنجان بیشتر از از روان آب‌ها بوده و با توجه به کمبود سد و هرگونه طرح ذخیره آب در مواقع خشکسالی با تنش آبی مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: اصلی ترین معضل و برنامه استان آب است و به همین خاطر برای هر منطقه از استان زنجان برنامه‌های جداگانه داریم و تلاشمان این است که سدهای نیمه ساخت و در دست مطالعاتی را با سرعت پیگیری و با تامین اعتبارات لازم طرح‌های آبی تاثیرگذار در استان و شهرستان طارم اجرا کنیم.

استاندار زنجان ضمن تاکید بر پیگیری مشکلات آب شرب و کشاورزی طارم اظهار داشت: طبق بررسی‌ها و برنامه ریزی ها مقرر گردیده تا آب سد میرزاخانل و۲ برای آب شرب بخشی از شهرستان طارم راه اندازی کنیم.

افشارچی گفت: استان زنجان از سد شهریار آذربایجان شرقی حق آبه دارد که در صورت رفع معارض اجتماعی و آبگیری این سد در آینده حق آبه استان از این سد را احقاق خواهیم کرد

وی با بیان اینکه طرح‌های آبیاری تحت فشار در طارم بسیار کم است؛ گفت: طبق اذعان کارشناسان جهاد کشاورزی طارم شهرستان طارم در حال حاضر ۴۳ هزار هکتار باغات و زمین زراعی دارد، به همین خاطر برای پوشش آب این حجم از باغات و زمین زراعی در شرایط کم آبی نیاز به طرح‌های شبکه آبیاری تحت فشار داریم تا راندمان در بهش کشاورزی از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یابد و از این طریق هم در مصرف آب صرفه جویی کنیم و هم تولید محصول با کیفیت داشته باشیم.

استاندار زنجان اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع آب و حل این چالش مهم در استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بابت طرح آبیاری تحت فشار از سفر ریاست جمهوری دریافت کردیم تا بتوانیم این طرح مهم را در استان اجرا کنیم.

افشارچی افزایش تولیدات کشاورزی در استان را اتفاقی خوب به رغم مشکل کم آبی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که سه برابر افزایش نسبت به سال قبل داشتیم همچنین در شهرستان طارم شاهد افزایش تولید زیتون هستیم که نسبت به سال قبل افزایش ۴ برابری برداشت زیتون خواهیم داشت.

وی پیگیری پروژه‌های راه‌های ارتباطی در استان بویژه دو پروژه راه ارتباطی ملی و مهم در شهرستان طارم را از اولویت‌های بعدی مدیریت ایتان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه طارم در کریدور ارتباطی جنوب به شمال استان در مسیر استان گیلان قرار دارد و این شرایط مساعد ایجاب می‌کند تا به طور جد پیگیر تامین اعتبار و اجرای دو پروژه خلخال-کلور-دَرّام و زنجان-بناب-منجیل باشیم که خدا را شاکریم در حال حاضر این دو پروژه در حال اجرا است.

استاندار زنجان وضعیت گازرسانی به روستاهای استان را مساعد دانست و افزود: در حوزه گازرسانی با روی کار آمدن دولت سیزدهم اجرای پروژه‌ها سرعت بالایی گرفته و امیدواریم که با کمک مردم از معارضین اجتماعی کاسته شود تا اجرای پروژه‌ها در سطح شهرستان طارم با سرعت بالا و در زمان مناسب اتفاق بیفتد.

افشارچی گفت: در حال حاضر ۴۵ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق کردیم که باید اهالی روستاها توسعه زیرساخت‌ها را در روستا احساس کنند و در غیر این صورت باید از فرمانداری پیگیر باشند.

کد خبر 5574206

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن افشارچی استاندار زنجان گاز گازرسانی روستایی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا اربعین 1401 افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم اجلاس پیرغلامان حسینی قزوین اردبیل شهرستان طارم استان زنجان حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سعید پاشازاده اظهار داشت: در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی در روستای باری در بخش انزل ارومیه در حال اجرا است و به زودی در دیگر روستاهای این شهرستان نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این طرح قرائت کنتور، صدور به روز صورتحساب آب بها، ارزیابی واحدهای مسکونی و غیرمسکونی در خصوص تغییر کاربردی و تغییر تعداد واحد،برداشت نقاط UTM محل کنتور آب، شناسایی انشعابات غیرمجاز، شناسایی واحدهای خالی از سکونت، شناسایی واحدهای دارای سکونت غیردائم، بروزرسانی شماره همراه مشترکین اجرا خواهد شد.

مدیرامور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در خصوص تاثیر اجرای این طرح نیز گفت: اجرای این طرح باعث افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان و تکریم آنها می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح‌های ساماندهی حوزه آب و فاضلاب بصورت آزمایشی در روستاهای شهرستان ارومیه
  • ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • آب شرب پایدار ۲ هزار ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • آب شرب پایدار ۲ هزار نفر ساکن روستاهای شاهین‌شهر تامین شد
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • قطعی برق در چاه موتورهای کشاورزی در روستاهای کاخک نخواهیم داشت
  • اجرای بیش از ۱۱۵۸ کیلومتر شبکه گاز در فارس
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم