Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@02:39:19 GMT

بانوان آمدند، فوتبال برنده شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۴۵۹

بانوان آمدند، فوتبال برنده شد

سوم شهریور برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت خواهد شد. روزی که بسیاری از هواداران فوتبال انتظار آن را می‌‌کشیدند. زمانی که درهای ورزشگاه آزادی به روی هواداران زن فوتبال ایران باز شد تا آنها پس از سال‌ها بتوانند یک دیدار باشگاهی را از نزدیک تماشا کنند.

روزنامه ایران: ظاهر ماجرا این بود که هواداران بانوی استقلال به استادیوم رفته‌اند اما این حضور فارغ از رنگ‌ها بود و از این جهت برای همه اهمیت داشت که بانوان توانسته بودند برای اولین بار در یک بازی لیگ برتری جهت حمایت از تیم خود وارد ورزشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که حتی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر آلومینیوم از آن تمجید و ابراز امیدواری کرد که در سایر بازی‌ها هم زمینه حضور زنان محقق شود. البته ظاهراً فعلاً تنها استادیومی که از لحاظ زیرساخت آمادگی پذیرایی از بانوان را دارد، ورزشگاه آزادی است اما به مرور زمان با آماده شدن تمام استادیوم‌ها، همه بانوان می‌توانند راهی ورزشگاه‌ها شوند. نکته مهمی که در بازی استقلال و مس کرمان وجود داشت، این بود که با حضور بانوان، جو استادیوم زیباتر شده بود و آقایان نیز در شعارهایشان وسواس به خرج می‌دادند. تصویر هوادار خانمی که برای حضور در ورزشگاه سجده شکر می‌‌کرد و اشک شوق می‌‌ریخت، بازتاب بسیاری داشت تا یاد این شعر «چه دعایی کنمت بهتر از این، خنده ات از ته دل گریه‌ات از سر شوق روزگارت همه شاد» بیفتیم. در شروع بازی سید حسین حسینی کاپیتان آبی‌ها، جهت استقبال از بانوان به جایگاه ۵ آمد و پس از او ریکاردو ساپینتو هم پاسخ ابراز احساسات بانوان را داد و پیش از شروع بازی به استقبال آنها رفت. میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز از مسیر ورود و حضور بانوان در ورزشگاه آزادى بازدید کرد تا از نزدیک به بررسی حضور آنها در ورزشگاه بپردازد. اگر چه تعداد بانوان کم و تنها 500 نفر بود اما در ساق‌های بازیکنان استقلال این امر مشهود بود که با تمام وجود می‌خواهند به پیروزی برسند تا اولین خاطره بانوان شیرین باشد. ورود مهدی قایدی به زمین در دقیقه 55 که اولین تعویض استقلال در این مسابقه بود، تشویق شدید بانوان را در ‌پی داشت اما شلیک یامگا جایگاه ۵ را منفجر و آزادی را غرق در شادی کرد و بانوان استقلالی بشدت مهاجم فرانسوی تیم‌شان را تشویق کردند. استقلال توانست در دقایق پایانی از تک گل ارزشمند خودش محافظت کند و این بازی با برتری شاگردان ساپینتو به پایان برسد. پس از پایان بازی، ساپینتو با تمام وجود رو به جایگاه ۵ خوشحالی کرد و این برد را تقدیم به بانوان کرد. پس از او، بازیکنان به صورت دسته جمعی به سمت آنها رفتند تا خاطره خوشی از اولین حضور هواداران زن استقلالی در تاریخ ثبت شود.

بازتاب
حمایت ساپینتو از بانوان استقلالی جهانی شد

​​​​​​​ساپینتو بعد از پایان بازی با انتشار پستی در اینستاگرام از حضور بانوان تقدیر و تشکر کرد و نوشت: «چه روز تاریخی بود، با یک پیروزی بزرگ دیگر، با کیفیت و تلاش بسیار از تیم ما. افتخار بزرگی بود که در اولین بازی با بانوان استقلالی بودم که در ورزشگاه از ما حمایت کردند و این پیروزی بزرگ را دیدند.» به همین خاطر نشریه «رکورد» پرتغال نیز، دیروز یکی از تیترهای خود را به حمایت ساپینتو از بانوان ایرانی اختصاص داد و نوشت: «ساپینتو با حمایت از حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال این روز را تاریخی دانست.»

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: حضور بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال برگزار شد و تیم‌ها حریفان خود را شناختند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات سی‌وهشتمین دوره جام حذفی امروز (دوشنبه) در محل سازمان لیگ برگزار شد و تیم‌ها به شرح زیر رقبای خود را شناختند. (نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است)

برگزاری فینال جام حذفی در کرمان با یک شرط

بازی شماره 1: تراکتور تبریز - مس رفسنجان

بازی شماره 2: چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

بازی شماره 3: گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

بازی شماره 4: سپاهان اصفهان - ملوان انزلی

در مرحله نیمه نهایی برنده بازی شماره یک با برنده بازی شماره دو دیدار می‌کند و برنده‌ دیدار شماره 3 رودرروی برنده مسابقه شماره 4 می‌رود.

برگزاری فینال جام حذفی در کرمان با یک شرط

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردیبهشت؛ماه جذاب استقلال - تراکتور/این بازی مساوی نمی‌شود!
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • هوادار خاص استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • استقلال: نکونام گفت دعا کن قهرمان شویم
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • زمان پایان لیگ برتر فوتبال اعلام شد
  • پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • پرسپولیسی ها ما را مسخره کردند | مشکل بازیکن استقلال بود که بی دلیل در زمین ایستاده بود
  • روزگار متفاوت زنان اراکی