Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@02:21:18 GMT

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با خرید از بازار بورس کالا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۵۲۴

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی هزینه‌ها با خرید از بازار بورس کالا

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل فلاح در نشست بررسی عملکرد درآمد غیر نقد، با اشاره به دستور ویژه شهردار تهران مبنی بر احصای مشکلات موجود در موضوع درآمد غیر نقد، گفت: شناسایی معضلات موجود نیازمند یک ادبیات مشترک مابین بخش‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت امور مناطق، سازمان املاک، اداره کل درآمد و مناطق ۲۲ گانه است که برای ایجاد این مفاهمه و همچنین ارتقای تعاملات فی مابین، کمیته‌ای تحت عنوان «کارشناسی اجرایی غیرنقد» تشکیل شد تا شاهد مدیریت اثرگذار، شفافیت و سلامت در امور مرتبط با درآمد غیرنقد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه به موضوع فروش املاک از طریق بورس کالا پرداخت و افزود: تاکنون در حال پیگیری مشکلات حقوقی موجود در مسیر فروش املاک و مستغلات شهرداری تهران در بازار بورس و حل و فصل آن‌ها بوده‌ایم و قرار است که به امید خدا در آینده نزدیک، نخستین حراجی اتفاق بیافتد و پس از آن برنده موظف است ۱۰ درصد از مبلغ کل را در ابتدای امر و سپس با پرداخت سه قسط ۳۰ درصدی، کل مبلغ را ظرف مدت یک‌ماه تسویه کرده و شهرداری هم در قبال آن وظیفه دارد که ظرف مدت ۷۵ روز سند را به نام فرد، منتقل کند.

فلاح همچنین بر ارجحیت داشتن فروش املاک از طریق بورس تاکید و تصریح کرد: تجربه خرید قیر و میلگرد از طریق بازار بورس کالا، گواه افزایش شفافیت و سرعت خرید کالا به همراه صرفه جویی ۳۰ درصدی در خرید بود به همین دلیل توصیه من این است که فروش املاکی که دارای سند هستند، از طریق بورس صورت بگیرد؛ چرا که با این روش علاوه بر آنکه شاهد شفافیت خواهیم بود، همه پیمانکاران از مناطق مختلف می‌توانند حواله‌های خود را در این بازار ارائه کنند.

وی در خصوص املاک تجاری که سند آن‌ها به نام شهرداری نیست، اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان بورس کالا، مقرر شده است تا املاک تجاری فاقد سند که دارای تسهیم نامه بوده و مالکیت آنها در دست شهرداری است، با شرط انتقال قطعی سند، امکان عرضه در بورس کالا را پیدا کنند.

کد خبر 5574218

منبع: مهر

کلیدواژه: بورس کالا ابوالفضل فلاح شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین 1401 اربعین حسینی سازمان تامین اجتماعی علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شهر تهران حفاظت از محیط زیست ترافیک انسیه خزعلی سازمان محیط زیست مدیریت شهری قوه قضاییه فروش املاک بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد

سعیدی رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت:  ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد و این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 

سعیدی در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق