Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، با ظهور شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. در این بین در سالیان اخیر محتوای ویدئویی رشد چشمگیری داشته است به طوری که در سال ۲۰۲۱ میلادی حدوداً ۸۰ درصد از ترفیک مصرفی کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده است.

در این بین محتوای زنده ویدئویی، لایو استریم یا پخش زنده ویدئویی با توجه به جذابیت‌های خاص خود و همچنین اهمیت سرعت تولید محتوا طرفداران خاص خود را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع فراگیر ویروس کرونا در دنیا ارتباطات آنلاین و پخش زنده ویدئو مورد اقبال کسب و کارها و عموم مردم قرار گرفت.

اما با توجه به پراکندگی کاربران در پلتفرم‌های پخش مختلف، همواره هزینه‌های مالی و سخت افزاری، پیچیدگی فنی و همچنین اهمیت کیفیت و سرعت در تولید محتوای زنده از چالش‌های علاقمندان به این حوزه بوده است.

از این رو مجموعه میرول تصمیم به عرضه محصول پخش زنده خود با نام پلتفرم پخش زنده همزمان اینترنتی میرول گرفت.

میرول چیست و چه کاربردی دارد؟

در پلتفرم پخش زنده همزمان اینترنتی میرول امکان پخش همزمان برنامه‌های زنده بر روی چند مقصد از پلتفرم‌های پخش ویدئویی مانند آپارات و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، روبیکا و … را برای کاربر فراهم شده است، همچنین امکان پخش زنده فایل‌های ویدئویی با زمان بندی دلخواه، پخش در سایت‌های شخصی و آرشیو برنامه‌ها ایجاد شده است.

اگر بخواهیم در مورد کاربرد میرول صحبت کنیم می‌توان به پخش زنده جشنواره‌ها، هیئات مذهبی، کنسرت، مجامع شرکت، دوره‌های آموزشی و تبلیغاتی، مسابقات ورزشی و.... اشاره کرد. در تصویر زیر نحوه کارکرد میرول ارائه داده شده است.

میرول به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اینفلوئنسر های اینستاگرام، مربیان کسب و کسب و کار و برگزار کنندگان دوره‌های آموزشی، تهیه کنندگان مسابقات ورزشی و برنامه‌های مناسبتی، روابط عمومی سازمان‌ها و کسب و کارها به منظور پخش رویدادها و مراسمات و … افرادی هستند که میرول به آنها پیشنهاد می‌شود.

برای پخش زنده اینترنتی به چه ابزاری نیاز است؟

پخش زنده اینترنتی بستگی به نوع برنامه دارد و از یک گوشی هوشمند تا پیشرفته تجهیزات پخش زنده را در برمی گیرد. ابزارها بنا به نیاز کاربر و سطح برنامه متفاوت است بعنوان مثال برای پخش زنده از گوشی هوشمند گرفته تا پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری می‌توان استفاده کرد.

ابزارهای عمومی مورد استفاده شامل دوربین‌های فیلمبرداری، نرم افزار پخش زنده(obs . Vmix )، سرور پخش زنده است.

مدل درآمدی میرول چگونه است؟

مدل درآمدی میرول به صورت پرداخت در ازای استفاده است و هزینه پخش به ازای میزان دقیقه مصرف و تعداد مقصد از اعتبار کیف پول کاربر کسر می‌گردد.

چه چالش‌هایی در این مسیر پیش روست؟

یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها تغییرات و محدودیت‌های احتمالی در پلتفرم‌های مقصد بویژه اینستاگرام است. از چالش‌های دیگر می‌توان به سرعت اینترنت و عدم آشنایی عموم مردم با این حوزه اشاره کرد.

آمار و ارقام

طی دو سال فعالیت بیش از ۳ میلیون دقیقه پخش زنده بواسطه پلتفرم میرول انجام شده و جالب است این رقم معادل ۶ سال پخش زنده پیوسته است.

تعداد ۶۲.۶۲۳ پخش انجام شده که بطور میانگین هر پخش تقریباً یک ساعت به طول انجامیده است. تعداد بیننده‌های اینستاگرامی پخش‌ها بیش از ۳۲ میلیون نفر بوده است. ما در مجموعه میرول علاوه بر ایجاد پلتفرم پخش زنده سعی بر آموزش پخش زنده برای کاربران و کسب و کارها داریم. شما هم می‌توانید با ورود در سایت میرول به آدرس mirol.ir از امکانات این مجموعه استفاده نمایید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5574212

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی تولید محتوا کسب و کارهای اینترنتی بازار تهران قیمت خرده فروشی کسب و کار قیمت مرغ قیمت گوشت قیمت مسکن قیمت خودرو قیمت میوه گوشت قرمز گوشت مرغ قیمت ماهی شهر تهران خرید و فروش مسکن آپارتمان پلتفرم پخش زنده چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد گفت: در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم و این تصمیم باعث شد تا منطقه هفت حوض درصدی از مردم شرق مشهد را به سمت خود بکشاند. 

امیر رمضانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های ۱۴۰۳ شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد، اظهار کرد: امسال علاوه بر برنامه‌هایی که در نظر داریم و در این خصوص برنامه‌ریزی شده در تلاش هستیم منطقه هفت حوض را توسعه دهیم تا مورد توجه مردم به خصوص افرادی که در جنوب شرق مشهد زندگی می‌کنند نیز قرار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مقدمات انجام فعالیت‌هایی در زمینه توسعه منطقه هفت حوض آغاز شده و امیدواریم که به زودی این برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. یکی دیگر از برنامه‌هایی که ما در مجموعه خود برنامه‌ریزی کردیم اتوبوس گردشگری برای زائران و مجاوران است که آن‌ها را از کوه پارک به سمت قله‌زو منتقل کنیم و این اتفاق به زودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: اقدامات دیگری در خصوص توسعه هفت حوض و تقویت فضای نوری این منطقه در دستور کار قرار گرفته است و قصد داریم فضاهای درختکاری را در این منطقه افزایش دهیم تا مردم بتوانند از فضای بیشتری نیز استفاده کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت پارکینگ هفت حوض حدود ۱۷۰۰ خودرو است و قصد داریم این فضا را گسترش دهیم تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند. همچنین راه‌اندازی روستا بازار تقریباً به اتمام رسیده و تلاش می‌کنیم که در روزهای آینده به بهره‌برداری کامل برسد و به محض اینکه به صورت جامع و کامل راه‌اندازی شود، قطعا حدود ۱.۵ برابر در ورودی‌ منطقه هفت حوض تاثیرگذار خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه در تلاش هستیم که در سال ۱۴۰۳ رشد و توسعه مناطق مختلف را در دستور کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: این تصمیم باعث شد تا فعالیت‌ها و برنامه‌های شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد متفاوت از سال‌های گذشته باشد و این تغییرات منجربه اقبال بیشتر مردم به این منطقه شده است. بنابراین منطقه هفت حوض می‌تواند درصدی از شهروندان شرق مشهد را به سمت خود سوق دهد، زیرا خدمات در این منطقه نیز ارزان قیمت است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری شهرداری مشهد با بیان اینکه نیاز است سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا ارائه این خدمات به مردم را افزایش دهیم، تصریح کرد: این مجموعه برنامه‌های دیگری مانند بازی‌های هیجانی را در دستور کار خود قرار داده و لایحه آن برای شورای اسلامی مشهد ارسال شده است تا در صورت موافقت نیز اتفاق رخ دهد. این بازی‌های هیجانی در ۴ نقطه مشهد با ۱۰ مورد تنوع برای علاقه‌مندان اتفاق خواهد افتاد. همچنین اقدامات اولیه‌ای برای ایجاد شهر برفی و گفت‌وگو با سرمایه‌گذار آکواریوم شهری نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این مجموعه در حال انجام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با این کلاهبرداری‌های اینترنتی آشنا شوید
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • جزئیات اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • «هفت» نیامده رفت!
  • بررسی شکایت از تاکسی‌های اینترنتی
  • فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در «کوچه سلامت پلاک۱۰۲»
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • آغاز به کار ستاد برگزاری دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت