Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:34:35 GMT

کشت محصولات کم‌آب‌بر در سال آینده جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۶۴۹

کشت محصولات کم‌آب‌بر در سال آینده جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در سفر خود به شهرستان ملایر، ضمن حضور در آئین کلنگ‌زنی فاز اول شهرک گلخانه‌ای با تبریک هفته دولت اظهار کرد: همه مسئولان و کارگزاران نظام افتخار می‌کنند که پیرو راه شهیدان رجایی و باهنر هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر نقاط استان به ویژه در مرکز استان درگیر کم‌آبی، به‌ویژه آب شرب هستیم گفت: استان همدان در منطقه‌ای قرار دارد که خشکسالی آن را فرا گرفته و میزان بارندگی و نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، به طور متوسط ۴۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در تلاش است در‌ حوزه آب و خاک، بهره‌وری افزایش و مصرف آب را به حداقل ممکن برساند اظهار کرد: در مباحث صنعتی و معدنی نیز به دنبال افرایش میزان بهره‌وری، کیفیت و، کاهش هزینه‌های تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از آب مصرفی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود؛ بنابراین باید این میزان مدیریت و به حداقل ممکن برسد تأکید کرد: تغییر الگوی کشت، یکی از مهم‌ترین راه‌ها و اقدامات در راستای کاهش مصرف بی‌رویه آب است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان باید برنامه استفاده از محصولات کم‌آب‌بر در سال آینده، در دستور کار جدی قرار دهد گفت: رئیس جمهور در سفر پرخیر و برکت خود به استان، در مبحث کشاورزی، بر استفاده بهینه از آب و خاک، تاکید کرده که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه امروز با هدف افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت با همراهی مدیران و مسئولان مربوطه در شهرستان ملایر حضور یافتیم افزود: پروژه‌هایی که امروز افتتاح و کلنگ‌زنی شدند، ۱۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را شامل شدند.

استاندار همدان پروژه‌های مورد افتتاح شامل مدرسه خیرساز محمد رسول‌الله(ص) ازندریان، نهضت آسفالت در ملایر، سامانه نوین آبیاری، پروژه بهسازی معابر روستایی و تامین تسهیلات نوسازی یکصد و ۷۴ واحد روستایی است از کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای با ۴۰۰ میلیارد تومان در ۵۲ هکتار خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از فاز اول آن زیر کشت گلخانه‌ای رفته و برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشت محصولات کم آب بر کشت گلخانه ای کمبود آب در همدان مصرف آب در بخش کشاورزی کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان