Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@17:50:38 GMT

اصلاح نحوه دریافت «مدارک» برای ثبت نام دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۵۷۲۷

اصلاح نحوه دریافت «مدارک» برای ثبت نام دانش‌آموزان

مجتبی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و نظارت بر عملکرد مدارس در این زمینه را تشریح و اظهار کرد: امر ثبت‌نام در کل کشور در حال انجام است.  پس از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، عمده فعالیت‌های ما معطوف به نظارت می‌شود؛ بازخوردگیری از جامعه، مراجعات مردم و پاسخگویی مراحلی هستند که برای مدیریت کار تعریف کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا پایان مردادماه، ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ثبت‌نام قطعی در همه پایه‌ها داشته‌ایم که از این تعداد قریب به ۴۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع کشورهای دیگر هستند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه به نسبت سال گذشته و طبق مراجعاتی که به استان‌ها داشتیم، عملیات نظارت به شکل بهتری در حال انجام و همکاری استان‌ها مطلوب است گفت: تاکنون عملکرد قریب به ۲۵ استان از سوی ستاد مرکزی، بررسی شده است. ما هم در ستاد مرکزی استان‌ها و هم در بخشی از مناطق و مدارس حضور داشتیم و همه تلاش ما این است که ۱۰۰ درصد مدارس طبق شاخص‌هایی که تعریف کرده‌ایم تحت نظارت و بررسی قرار بگیرند.

هاشمی اظهار کرد: کار ویژه‌ای که اتفاق افتاده و در جریان مردمی کردن نظارت است تعریف رمزینه یا  QR کد است که در مدارس منتخب‌مان داشتیم و در قریب به ۲۰ درصد مدارس برقرار شده و امکان نصب دارد. این اولین گام در آموزش‌وپرورش است که اولیاء مستقیما می‌توانند درباره روند ثبت‌نام اعلام نظر کنند.

وی ادامه داد: اسم و مشخصات اولیاء محفوظ بوده و غیر از ستاد مرکزی وزارتخانه، از جای دیگری قابل دسترسی نیست. اولیاء هشت سوال را درباره رضایتمندی از عملکرد مدارس در زمینه ثبت‌نام پاسخ می‌دهند که ما بازخوردهای آن را به استان‌ها می‌دهیم و طبیعتا نگاهمان این است که بتوانیم این بخش را در سال آینده به شکل گسترده‌تری پیش ببریم.

رئیس ستاد ثبت‌نام مدارس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده، تمام عملیات ثبت‌نام طبق دستور وزیر مورد بازبینی قرار خواهد گرفت عنوان کرد: مسائل و مشکلات ستادهای ثبت‌نام را شناسایی کردیم که از جمله آنها می‌توان به محدوده‌بندی‌ها و مسائلی که مرتبط با نوع مشارکت والدین در سطح مدارس است اشاره کرد. بیشترین مشغله را در حوزه بازرسی این دو مبحث دارند و به دنبال آن هستیم که با استقرار سامانه ثبت‌نام برای سال آینده این وضعیت را بهبود دهیم.

هاشمی افزود: برای امسال هم تلاشمان این بوده است که انتقال میان‌پایه‌ها به سال بالاتر را به صورت الکترونیک انجام دهیم. بر این اساس زمانی که نمره دانش‌آموزان ثبت شد، انتقال پایه به صورت الکترونیک انجام شده است و عمدتا پایه‌های ورودی محل مراجعه مردم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه والدین باید حتما مدارک احراز والدینی و سایر موارد لازم را ارائه کنند گفت: برای سال آینده وزیر دستور داد که در حوزه قانونگذاری تغییراتی رخ دهد که در ستاد ثبت نام مصوب شده و با شورای عالی مکاتبه انجام شده است که در آیین‌نامه اجرایی مدارس اصلاحیه انجام شود تا به آن صورت که امسال مدرک گرفته می‌شد دیگر لازم نباشد از والدین اخذ شود و احراز را به طرق دیگری انجام دهیم.

منبع: الف

کلیدواژه: استان ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند