Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح خانه خلاق استان قزوین در جمع خبرنگاران که ظهر شنبه در سرای سعدالسلطنه برگزار صورت گرفت اظهار کرد: خانه‌های خلاق در قانون جهش تولید دانش‌بنیان کاملاً تعریف شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: خانه خلاق در قزوین با هدف حمایت از ایده‌های نو و خلاق افتتاح شده و امیدواریم این حرکت نو برای قزوین اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان قزوین دارای قدمت بالایی است اما متأسفانه صنایع دستی این استان در حال نابودی است که لازم است این صنایع دستی توسط خود مردم دوباره باید احیا شود و به زندگی مردم بازگردد.

این مسئول ابراز کرد: در خانه‌های نوآوری، ایده‌های خلاقانه و جدید برای نفوذ به بدنه تاریخ و صنایع دستی شناسایی و ارائه می‌شود تا به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: تکنولوژی به‌ویژه در حوزه آی سی تی می‌تواند بسیاری از این صنایع را به‌روز کرده و در دسترس مردم قرار دهد.

این مسئول تصریح کرد: قانون جهش تولید دانش‌بنیان زیرساخت بسیار خوبی را در حوزه توسعه زیست‌بوم فناوری و ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است و در این حوزه ۱۰ آئین‌نامه وجود دارد که از این تعداد چهار مورد در دولت تصویب شده و ما در تلاش هستیم تا در تاریخ ۱۵ شهریور سایر موارد را نیز به تصویب دولت برسانیم.

وی تأکید کرد: در فضای اشتراکی خانه خلاق سعدالسلطنه حدود ۲۰ شرکت و هسته مستقل می‌توانند مستقر شده و فعالیت کنند.

این مسئول تشریح کرد: یکی از بخش‌های این قانون معافیت مالیاتی صنایع حوزه آرندی و همکاری شرکت‌های بزرگ در بازار سرمایه بوده و بسیاری امکانات دیگر در قانون جهش تولید دیده شده است.

وی در پایان گفت: چشمه نور پروژه بسیار بزرگی است که منابع جدیدی به آن اضافه شده و ما امیدواریم با سرعت بیشتری پیش رود.

کد خبر 5574295

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری قزوین طرح جهش تولید دانش بنیان هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان اربعین 1401 آمار کرونا افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم اجلاس پیرغلامان حسینی قزوین اردبیل قانون جهش تولید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد