Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:40:31 GMT

سلام دولتی‌ها به دیار پرفسور حسابی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۶۲۴۶

سلام دولتی‌ها به دیار پرفسور حسابی

به گزارش خبرگزاری فارس از تفرش، ظهر امروز همزمان با گرامیداشت هفته دولت، برنامه‌های پنجمین روز از این ایام، در شهرستان‌های تفرش و آشتیان به اجرا در آمد.

سفر به شهرستان‌های تفرش و آشتیان مقصد پنجمین روز از  برنامه‌های هفته دولت استاندار مرکزی بود، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی که در روزهای گذشته و به مناسبت هفته دولت سفرهایی را به شهرستان‌ها خمین و خنداب داشت، صبح امروز به همراه جمعی از مدیران و اصحاب رسانه راهی شهر پرفسور حسابی شد تا ضمن افتتاح طرح‌های و پروژه‌های عمرانی این شهر گفت‌وگویی چهره به چهره با مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی که ساعت 7 صبح، اراک را به مقصد شهر زیبایی تفرش ترک کرد، ابتدا با حضور در گلزار شهدای شهر تفرش به مقام  شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

 

در این مراسم استاندار مرکزی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار شهرستان تفرش و تعدادی از مدیران  با حضور در گلزار شهدای امامزاده احمد تفرش به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

 

مسوول ارشد استان بعد از قرائت فاتحه و تجدید عهد با آرمان‌های بلند و مقدس شهدا، راهی مصلی شهر تفرش شد تا ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای کارمند، دیدار چهره به چهره با اهالی فرهنگ و هنر تفرش داشته باشد.

 بهبود و تغییر شرایط جامعه به نفع مردم سیاست و اولویت مهم دولت

استاندار مرکزی در دیدار با مردم شهر تفرش بهبود و تغییر شرایط جامعه به نفع مردم را سیاست و اولویت مهم دولت عنوان و اظهار کرد: این مهم در قالب سه افق کوتاه مدت، میان و بلند مدت برنامه‌ریزی شده و تلاش ما بر این است که بر این نیاز کشور جامعه عمل بپوشانیم.

فرزاد مخلص‌الائمه شرایطی امروز کشور ار مقتدرتر و باثبات تر از دهه اول انقلاب دانسته و بیان کرد:همه سعی و تلاش ما بر این است اعتماد عمومی از دست رفته را به جامعه بازگردانیم، چرا که سرمایه ارزشمند کشور همین اعتماد عمومی است.

 وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که ایجاد ناامیدی را یک حرام ملی و حرام شرعی برشمردند، اظهار کرد:  افزایش کارآمدی دستگاه‌های دولتی و دوایر اجرایی از مولفه‌های کلیدی ایجاد و ارتقای اعتماد عمومی مردم است و دستگاه‌ها باید بکوشند اعتماد را به مردم بازگردانند.

کاهش تورم ماهانه از 4.5 درصد شهریور ماه سال گذشته به حدود 2 درصد 

استاندار مرکزی افزایش رشد اقتصادی کشور را بخشی از موفقیت‌های دولت در یک سال اخیر دانسته و ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در ۱۰ سال گذشته صفر و میزان نقدینگی ۱۰ برابر شده است که دولت سیزدهم حرکت رو به رشدی را در اقتصاد کشور رقم زد که حاصل آن مهار و کاهش تورم بوده است به طوری که تورم از 60 درصد به 42 درصد کاهش یافته و تورم ماهانه با وجود اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از 4.5 درصد شهریور ماه سال گذشته به حدود 2 درصد در شهریور ماه امسال کاهش یافته است.

استاندار مرکزی همچنین در حاشیه سفر به تفرش دیداری با خانواده معظم شهید شاه حسینی به عمل آورده و بازدید از خانواده شهدا را از برنامه‌های مهم استان در هفته دولت عنوان کرد.

اولین گام در ورود مسئولان به شهرها دیدار با خانواده معظم شهدا است

مخلص الائمه با اشاره به برنامه‌های هفته دولت و سفر به شهرستان‌ها، اولین گام در ورود تمام مسئولان به شهرها را دیدار با خانواده معظم شهدا دانست و تاکید کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، از افتتاح و بهره‌برداری از  ۷۷۰ طرح عمرانی از محل اعتبارات دولتی، دهیاری ها و خیرین در استان مرکزی خبر داد و بیان داشت: در شهرستان تفرش یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از ۶۱ طرح‌ عمرانی و اقتصادی هزینه شده که ۵۹۴ فرصت شغلی را به همراه خواهد داشت.

مرکز دیالیز خیرساز علیرضا پرنیانپور

با حضور استاندار مرکزی در شهر تفرش مرکز دیالیز خیرساز «علیرضا پرنیانپور» تفرش افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز دیالیز خیرساز علیرضا پرنیانپور در پنج طبقه ایجاد شده که زیربنای هر طبقه ۵۰۰ متر مربع است و  برای ایجاد این مرکز با تجهیزات کامل بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

موزه هنر فلز هفت خان هم افتتاح شد

امروز همچنین با حضور مسوولان استانی در شهر تفرش، موزه «هنر فلز هفت خان» این شهرستان توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

در این موزه بیش از ۲ هزار قطعه در ۳۰ ویترین ایستاده و دیواری اشیا فلزی فولادی ساخت دست هنرمندان فولاد، مس و برنج سراسر کشور نگهداری و به نمایش درآمده است.

 

 بنای این موزه در محل حمام تاریخی قائمیه شهرستان تفرش واقع است که  حدود ۳۰۰ مترمربع زیربنا در ۴۵۹ متر وسعت قرار دارد و توسط خاندان میرشکرایی به بهره برداری رسید.

بنای حمام تاریخی قائمیه مربوط به دوره قاجار است و در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مجوز موزه خصوصی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اخذ شده است.

 ۶ پروژه توزیع برق تفرش افتتاح شد

همزمان با هفته دولت،۶ پروژه توزیع برق تفرش نیز با حضور استاندار مرکزی با اعتباری بالغ بر ۶۸میلیارد ریال افتتاح شد.

فرزاد مخلص الائمه در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: هفته دولت احیاکننده و یادآور خاطره دو  شهید نامی عرصه خدمت، شهیدان رجایی و باهنر و فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون است.

وی با تاکید براهمیت برق در زندگی روزمره افزود: برق نقش، مهمی در تولید و چرخش چرخ صنایع و کشاورزی دارد.

 

اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار و روشنایی معابر در روستای نقوسان، احداث پست هوایی ایستگاه مخابرات، احداث پست هوایی جهت ایستگاه پمپاژ  آب محمد آباد، اصلاح شبکه روشنایی معابر، تامین برق ۲۲۰مشترک و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار و روشنایی معابر روستای بازرجان از پروژه‌های افتتاح شده توزیع برق در تفرش بود.

ارتفاع تکنولوژی و افزایش پهنای باند اینترنت روستای قزلجه، افتتاح آسفالت معابر روستا و کلنگ‌زنی زمین چمن مصنوعی روستا، افتتاح خوابگاه خیرساز شیرمحمدی دانشگاه تفرش از دیگر طرح‌هایی بود که با افتتاح آنها مردم دیار پرفسور حسابی از آنها بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پرفسور حسابی افتتاح طرح های عمرانی در تفرش استاندار مرکزی مخلص الائمه بهره برداری شهرستان ها هفته دولت افتتاح شد شهر تفرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود

تین نیوز

استاندار کربلا ضمن اعلام پیشرفت 70 درصدی در پروژه ساخت فرودگاه بین المللی کربلا، خبر داد که این فرودگاه اوایل سال 2025 افتتاح خواهد شد.

 

جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از الصباح، وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از 70 درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

استاندار کربلا افزود که در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد که این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی خواهد داشت و این امر بر فعالیت های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • ۷۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۲ طرح آبرسانی مرکزی هزینه شده است
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان