Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@11:51:24 GMT

پروژه دسترسی عمومی به 5G در سراسر کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۶۳۱۷

پروژه دسترسی عمومی به 5G در سراسر کشور ادامه دارد

با آغاز پروژه توسعه فراگیر نسل پنج در کشور توسط ایرانسل، دسترسی عمومی مردم به آخرین فناوری ارتباطی دنیا، در اقصی نقاط کشور برقرار شده است

به گزارش ایلنا، پروژه بزرگ توسعه فراگیر نسل پنج، با نصب ۴۶۰ سایت جدید 5G در سراسر کشور، که تیر ماه امسال توسط ایرانسل رونمایی شده بود، همچنان ادامه دارد.

با نصب این سایت‌ها، اینترنت نسل پنج همراه، پس از عبور از دوران ارائه آزمایشی و تست‌های آزمایشگاهی، به‌عنوان جدیدترین فناوری ارتباطی، همگام با کشورهای پیشرفته دنیا، به صورت عمومی در دسترس مردم ایران نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانسل، این پروژه را با نصب ۴۶۰ سایت جدید 5G در سراسر کشور، آغاز کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، تاکنون ۱۰۵ مورد از این ۴۶۰ سایت، در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده و فعالیت‌ها برای راه‌اندازی بقیه سایت‌های نسل پنج ایرانسل، در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است.

ایرانسل، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده و توانست در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

با راه‌اندازی نخستین سایت تجاری 5G ایران توسط ایرانسل در روز اول مرداد ماه ۱۳۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ایرانسل، «نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران» لقب گرفت. سایت مذکور، توسط رئیس‌جمهوری وقت و در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکۀ نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکۀ واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد.

همچنین بنابر اعلام همراه‌اول، این اپراتور نیز تاکنون موفق شده که هشت سایت نسل پنج را در تهران، مشهد و قم، راه‌اندازی کند. از رایتل، اپراتور سوم ارتباطی نیز تاکنون خبری مبنی بر فعالیت در زمینه ارائه خدمات نسل پنج، به گوش نرسیده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: راه اندازی نسل پنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، با فرارسیدن موسم حج ابراهیمی در سال ۱۴۰۳، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تخفیف‌های ویژه در تعرفه مکالمه، اینترنت و پیامک برای مشترکان خود در نظر گرفته تا زائران بیت‌الله الحرام، از خدمات ارتباطی ایرانسل در کشور عربستان، با تعرفه‌های مقرون به صرفه، بهره‌مند شوند.

مشترکان ایرانسل می‌توانند تا ۳۱ تیر ۱۴۰۳، این خدمات را با تعرفه‌های تخفیفی ذکرشده، در کشور عربستان سعودی استفاده کنند. بدین‌ترتیب مشترکان ایرانسل، علاوه بر اینکه نیاز به خرید سیم‌کارت و تغییر شماره ندارند، در هزینه مکالمه‌، پیامک و اینترنت مصرفی‌شان‌ در طول سفر صرفه‌جویی می‌شود و در مقایسه با تعرفه اپراتورهای کشور عربستان، مبالغ کمتری را بابت بهره‌مندی از خدمات ارتباطی می‌پردازند.

مشترکان ایرانسل می‌توانند در کشور عربستان سعودی، از خدمات اینترنت رومینگ 5G ایرانسل نیز بهره‌مند شوند. ایرانسل، اولین ارائه‌دهنده اینترنت نسل پنج تلفن‌همراه (از اول مرداد ۱۳۹۹) و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، نخستین اپراتوری است که خدمات رومینگ بین‌الملل 5G را از آذر ماه سال ۱۴۰۰ ارائه و امکان استفاده از این خدمت را، علاوه بر عربستان، در کشورهای امارات متحده عربی، چین، تایلند، هنگ‌کنگ، قطر و ویتنام فراهم کرده است.

بسته‌ اینترنت و بسته ترکیبی با تخفیف استثنایی

تعرفه‌ها و بسته‌های تخفیفی ویژه ایرانسل برای استفاده از خدمات رومینگ، از طریق اپراتورهای STC و Mobily در نظر گرفته‌ شده است و زائران ایرانسلی حج امسال، امکان خرید بسته‌های اینترنت ویژه حجاج با تخفیف استثنایی را دارند. این بسته‌های ۶۰ روزه به ترتیب، با حجم ۱.۵ گیگابایت و قیمت ۴۲۵هزار تومان، حجم ۳ گیگابایت و قیمت ۶۰۰هزار تومان و حجم ۷ گیگابایت و قیمت یک میلیون و ۳۰۰هزار تومان، عرضه شده است.

ایرانسل همچنین بسته ترکیبی مکالمه و پیامک برای مشترکانی که در سفر به سرزمین وحی نیاز به استفاده بیشتر از مکالمه و پیامک را دارند، درنظر گرفته است که شامل ۳۰ دقیقه مکالمه با ایران یا عربستان و ۳۰ پیامک، با اعتبار ۷ روز و با قیمت ۲۰۰هزار تومان است.

خرید و فعال‌سازی تمام بسته‌ها با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۴*۱۱۱۱* و یا مراجعه به سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، امکان‌پذیر است.

حجم (گیگابایت) قیمت اعتبار
۱.۵ گیگابایت ۴۲۵ هزار تومان ۶۰ روز
۳ گیگابایت ۶۰۰ هزار تومان ۶۰ روز
۷ گیگابایت ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ۶۰ روز
۳۰ دقیقه مکالمه + ۳۰ پیامک ۲۰۰ هزار تومان ۷ روز

تعرفه‌های ارتباطی بدون فعال‌سازی بسته

همچنین هزینه هر دقیقه تماس داخلی در کشور عربستان، هر دقیقه تماس با ایران و نیز هر دقیقه تماس دریافتی در کشور عربستان، ۱۰هزار تومان خواهد بود. هزینه ارسال هر پیامک، ۴۰۰۰ تومان و هزینه هر مگابایت اینترنت همراه مصرفی بدون فعال‌سازی بسته نیز، ۳۰۰۰ تومان است.

خدمات STC Mobily
هزینه هر دقیقه مکالمه با عربستان ۱۰۰۰۰ تومان ۱۰۰۰۰ تومان
هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران ۱۰۰۰۰ تومان ۱۰۰۰۰ تومان
هزینه هر دقیقه دریافت مکالمه ۱۰۰۰۰ تومان ۱۰۰۰۰ تومان
هزینه ارسال پیامک ۴۰۰۰ تومان ۴۰۰۰ تومان
هزینه هر مگابایت اینترنت ۳۰۰۰ تومان ۳۰۰۰ تومان

دریافت پیامک در مدت سفر رایگان است و هزینه تماس ورودی و خروجی، بر مبنای دقیقه و از زمان شروع مکالمه، محاسبه می‌شود. بنابراین، در صورتی که تماس ورودی، پاسخ داده نشود، هزینه‌ای بابت آن برای مشترک منظور نمی‌شود.

مشترکان ایرانسل در کشور عربستان، می‌توانند علاوه بر استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، با شماره‌گیری رایگان کد دستوری #۷* ، سیم‌کارت خود را شارژ کنند. روشن کردن تلفن‌همراه در زمان رومینگ، هیچ هزینه‌ای ندارد.

مشترکان ایرانسل لازم است توجه داشته باشند که با روشن کردن اینترنت رومینگ، دیتای مورد استفاده در اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه، با هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد. بنابراین بهتر است از غیرفعال بودن به‌روزرسانی خودکار و موارد مشابه در اپلیکیشن‌های نصب شده خود اطمینان حاصل کنند.

فعال‌سازی خدمت رومینگ

فعال‌سازی خدمت رومینگ حتما باید قبل از سفر و از طریق شماره‌گیری کد #۱*۱۱۱۱* از سیم‌کارت ایرانسلی و یا با استفاده از سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من انجام شود. به این منظور، مشترکان ایرانسل لازم است در سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من، ابتدا گزینه «سایر» را انتخاب کنند، سپس در قسمت «پرونده» و پس از آن قسمت «خدمات رومینگ»، رومینگ بین‌الملل خط خود را فعال کنند.

مشترکان ایرانسل باید توجه داشته باشند که بسته‌های اینترنت، مکالمه و پیامک فعال در شبکه ایران، هنگام حضور در کشور عربستان سعودی، قابل استفاده نیست و لازم است در صورت تمایل، بسته‌های اینترنت ویژه رومینگ را فعال کنند.

مشترکان ایرانسل باید در نظر داشته باشند برای تماس با شماره‌های ایرانی در خارج از کشور، لازم است پیش از شماره مشترک مدنظر خود، حتماً کد ۰۰۹۸ را شماره‌گیری کنند (مثال:‌ ۰۰۹۸۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ (تلفن همراه) یا ۰۰۹۸۲۱۸۷۶۵۴۳۲۱ (تلفن ثابت)).

پیشنهاد می‌شود مشترکان ایرانسل، پیش از ورود به کشور عربستان سعودی، حداقل ۱۰۰ هزار تومان در سیم‌کارت اعتباری خود شارژ داشته باشند و اگر در طول سفر برای برقراری تماس با مشکلی مواجه شدند، ابتدا از کافی‌بودن میزان اعتبار (شارژ) سیم‌کارت خود مطمئن شوند. پیشنهاد می‌شود که مشترکان دائمی نیز، به میزان مورد نیاز، سقف مصرف مجاز سیم‌کارت خود را افزایش دهند.

کد خبر 6090573

دیگر خبرها

  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • چرا بارورسازی ابرها بحث برانگیز است و چگونه انجام می‌شود؟
  • ادامه هتل«صخره‌ای»معطل راه دسترسی/استاندار:سرمایه‌گذار حمایت شود
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود