Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شریعتی نیاسر دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نشست خبری روز شنبه (5 شهریور) در محل خبرگزاری فارس،‌با آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ایام محرم و گرامیداشت هفته دولت فارس گفت: سال 1401 سال سوم مجلس است و مهمترین سال آن به شمار می رود چرا که می تواند بیشترین همگرایی بین دولت و مجلس رقم بخورد.

وی افزود: سال سوم مجلس سال پختگی قوه مقننه است و دولت هم با گذشت یک سال، جا افتاده است و عملا فضا برای خدمت بیشتر به مردم آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی با بیان اینکه شاهد یکپارچگی در ارکان کشور هستیم، تصریح کرد: هر چیزی که در کشور رخ می دهد حاصل تلاش همه ماست. یا همه با هم می بریم یا همه می بازیم همه ما باید سهم خود را در ادره کشور بپذیریم.

شریعتی در مورد انتخابات خانه احزاب افزود: انتخابات خانه احزاب برگزار شد، خیلی از احزاب پوست اندازی کردند.

وی در مورد یکسالگی دولت گفت: شاهد تفاوت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به دوره قبل بودیم که همان تکیه به داخل است؛ فعالیت های ما باید درون زا و برون نگر باشد. جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهایی است که بیشترین همسایه‌ها را دارد اما سهم‌مان در بازار کشورهای همسایه تا پیش از این کمتر از ۲ درصد بوده که در سال گذشته شاهد افزایش آن بودیم.

شریعتی تصریح کرد: روابط ما با برخی کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان که به دلیل اقدامات دولت قبل تیره شده بود، دوباره احیا شد.

شریعتی افزود: در عمر یکساله دولت تقریبا به خنثی سازی مین های گذشت که خارجی ها و داخلی ها آنها را سر راه ملت قرار داده بودند، پرداخته شد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشریح کرد: علاوه برخنثی سازی تحریم های آمریکا بی‌اثرکردن مین‌گذاری های دولت قبل هم پیگیری شد.

وی با بیان اینکه بدهی اوراق قرضه که تقریبا ماهانه ده هزار میلیارد تومان می شود را دولت فعلی پرداخت می‌کند، گفت: واکسیناسیون کامل بدون برجام انجام شد و امروز نعمت سلامتی در دست مردم است.

شریعتی تصریح کرد: یکی از اشتباهات دولت گذشته این بود که ما را در حوزه های مختلف به توافقنامه های بین المللی چارمیخ کردند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دولت مردمی بودنش بود که به عنوان مثال می توان به سفرهای استانی اشاره کرد. حضور مسئولان عالی رتبه در سیل و حادثه متروپل و... نیز قابل مشاهده است.

وی گفت: در فروش نفت ادعای معاون رئیس جمهور دولت قبل این بود که نمی توانیم یک قطره نفت بفروشیم و پولش را بگیریم اما امروز نفتمان را می فروشیم و پولش را نیز دریافت می کنیم.

شریعتی تصریح کرد: مذاکرات از دولت قبل شروع شده و این دولت باید آن را ادامه دهد، دولت فعلی در حال اصلاح مسیر دولت قبل است نه ادامه آن؛ امتیازات زیادی دادیم و چیزی هم در قبال آن نگرفتیم

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تشریح کرد: قانون اقدام راهبردی خاکریزی محکم در دفاع از منافع مردم قرارداد. لغو تحریم ها همراه با راستی آزمایی است که می تواند برای کشور سود آور باشد.

وی خاطر نشان کرد: منتظر گزارش دولت در مورد لغو تحریم ها هستیم.

شریعتی گفت: یکی از اقدامات این مجلس افزایش جنبه های نظارتی مجلس بود که یک روز از ایام هفته هم صرفا به آن اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: اصلاح نظام بانکداری، پترو پالایشگاه ها، قانون تعارض منافع و.... از جمله مواردی است که در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد برخورد با متخلفان گفت: طبق قانون تفکیک قوا امکان برخورد قضایی ندارم بلکه مقدمه است تا کار قوه قضائیه آسان شود.

شریعتی تشریح کرد: در مجلس یازدهم دوبار تلفیق بودجه صورت گرفته که نماینده دولت در دوره آقای روحانی و آیت الله رئیسی یک نفر بوده و فرقی نکرده است.

وی تصریح کرد : نمایندگان نباید در انتصابات دخالت کند ولی اگر فرد ضعیفی را ببینیم به دولت اعلام می‌کنیم تا برخوردهای لازم را صورت دهد.

وی درباره تفکیک وزارت بازرگانی و وزارت صمت گفت: در مورد تشکیل وزارت بازرگانی گفت کار وزارت صمت سنگین است که برای حل آن سه سناریو وجود دارد که یکی از آنها تشکیل وزارت بازرگانی است که مورد تایید دولت قرار گرفته است. راه دیگر جدا شدن حوزه معدن از وزارت صمت است که قابل بحث است. سناریوی دیگر که از جنبه اجرایی سخت به نظر می رسد این است که شرکت های دولتی وزارت صمت را از آن جدا کنیم که این ایده اخیرا در مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است.

وی خاطر نشان کرد :اگر دولت بخواهد اقدامی خلاف قانون اقدام راهبردی انجام دهد باید مجوز مجلس را داشته باشد و برای گرفتن این مجوز باید گزارش های لغو تحریم را به صورت قانع کننده ای به مجلس ارائه کند منتظریم دولت برنامه اجرایی لغو تحریم را به گونه ای ارائه کند که نمایندگان مردم قانع شوند./فارس

ادامه دارد...

 

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس مالک شریعتی نیاسر دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی وزارت صمت لغو تحریم تحریم ها دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟