Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران آمریکایی در پروژه جدیدی سعی دارند راهی برای افزایش دوام و ایمنی هواپیماها ارائه دهند.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از ساینمگ، یک دانشیار "دانشگاه تگزاس در آرلینگتون"(UT Arlington)، سرپرست گروهی است که سعی دارند به افزایش طول عمر، دوام و ایمنی کامپوزیت‌های مورد استفاده در ساخت هواپیما کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پل دیویدسون"(Paul Davidson)، دانشیار بخش مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه تگزاس در آرلینگتون، یک پروژه ۳۷۹۵۰۰ دلاری را با بودجه "آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا" (AFRL) سرپرستی می‌کند.

دیویدسون گفت: هدف ما این است که دوام هواپیماهای سبک‌تر را افزایش دهیم و در عین حال، ایمنی پرواز را تضمین کنیم.

به گفته دیویدسون، روش استفاده از لایه‌هایی روی لایه‌های مواد کامپوزیت، برای ساخت هواپیماهای سبک‌تر و قوی‌تر در سراسر حوزه صنعت رایج شده است. به عنوان مثال، "بوئینگ ۷۸۷" (Boeing 787) از حدود ۵۰ درصد مواد کامپوزیت تشکیل شده است. چالش پیش رو در استفاده از کامپوزیت‌ها، خطر لایه‌لایه شدن است که می‌تواند ناشی از شرایط عملیاتی و خطرات ضربه خوردن باشد.

دیویدسون، لایه‌برداری را به ترک خوردن شیشه جلوی خودرو تشبیه کرد. وی افزود: در نهایت، این ترک گسترش می‌یابد و وسیله نقلیه را ناامن می‌کند. ما در تلاش هستیم تا به راننده بگوییم پیش از این که خودرو ناامن شود یا نیاز به تعویض داشته باشد، چقدر زمان دارد.

به گفته دیویدسون، این پروژه برای بخش‌های نظامی و تجاری کاربرد دارد. وی ادامه داد: ارتش می‌خواهد با تنظیم دقیق‌تر، عمر مفید این کامپوزیت‌ها را افزایش دهد. آنها می‌خواهند بدانند که مواد ما چقدر بادوام هستند و چقدر سریع می‌توانیم هواپیما را به کار برگردانیم.

گروه‌های میدانی، از تجهیزات فراصوت برای برآورد خسارت هواپیما استفاده خواهند کرد. یک سیستم پیش‌بینی که توسط دیویدسون توسعه داده شده است، از این داده‌ها برای آزمایش‌های محاسباتی، تعیین کردن خطر خرابی و تخمین زدن عمر عملیاتی ساختار کامپوزیت استفاده می‌کند. این پروژه با هدف پاسخگویی به پرسش‌هایی از این دست صورت می‌گیرد که چه تعمیراتی باید انجام شوند، این تعمیرات چقدر زمان می‌برند و آیا هواپیما برای کار دوباره، ایمن است یا خیر.

دیویدسون گفت: داده‌های گروه‌های میدانی، اغلب ناقص هستند. من داده‌های ناقص را با استفاده از یادگیری ماشینی و سیستم‌های محاسباتی تکمیل می‌کنم تا عمر، دوام و ایمنی کامپوزیت را تعیین کنم. ما تاثیرات و آزمایش‌های فشار را روی کامپوزیت‌های هواپیما، به صورت مجازی انجام خواهیم داد.

این آزمایش در "آزمایشگاه مواد پیشرفته"(Laboratory for Advanced Materials) دانشگاه تگزاس در آرلینگتون انجام خواهد شد.

"اریان آرمانیوس"(Erian Armanios)، مدیر بخش مهندسی مکانیک و هوافضای دانشگاه تگزاس در آرلینگتون گفت: پروژه دیویدسون برای ایمنی پرواز، هم برای ارتش و هم برای عموم مردم ضروری است.

وی افزود:  بهترین کار این است که دامنه و مقیاس آزمایش‌ها گسترش داده شود. این پروژه، مقرون‌به‌صرفه و نجات‌دهنده است. همچنین، این پروژه می‌تواند دانشگاه تگزاس در آرلینگتون را در خط مقدم آزمایش‌های محاسباتی قرار دهد که در سال‌های آینده به رشد خود ادامه خواهند داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: هواپیما ، یادگیری ماشینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هواپیما یادگیری ماشینی کامپوزیت ها آزمایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۶۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود

شهردار مشکین‌دشت از اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در سطح شهر با آغاز سال جدید خبر داد و گفت: سرای بانو مختص بانوان شهر مشکین‌دشت، سال جدید احداث خواهد شد.

علی سلگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز با اشاره به اهمیت اثرگذاری رسانه، اظهار کرد: رسانه‌ها به مردم کمک می‌کنند که از حقوق خود مطلع شوند و در راستای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها با انتقادهای سازنده خود می‌توانند به اُمیدافزایی در جامعه کمک کنند، افزود: شهرداری مشکین‌دشت پذیرای انتقادات و پیشنهادات خبرنگاران است تا شاهد پویایی زندگی شهری و توسعه پایدار در شهرمان باشیم.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش مشارکت مردمی در جامعه، خاطرنشان کرد: شهرداری در این راستا از طرح‌های شهروندان استقبال می‌کند.

سلگی با اشاره به اینکه شهرداری مشکین‌دشت احداث و توسعه جاده‌های سلامت را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: احداث این پروژه حداقل کاری است که می‌توان برای ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام داد.

وی با اشاره به احداث پروژه‌های مختلف عمرانی، تصریح کرد: احداث بوستانی در حاشیه ابراهیم‌آباد به مساحت ۵ هکتار در سال جاری کلید می‌خورد و عملیات احداث کتابخانه بعثت نیز با اعتبار سه میلیارد تومان آغاز می‌شود.

شهردار مشکین‌دشت با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی یکی از اهداف مدیریت شهری مشکین دشت است، گفت: در این راستا پروژه‌های مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده و سرای بانو یکی از این پروژه‌ها است که مختص بانوان خواهد بود.

سلگی با اشاره به بافت فرسوده موجود در شهر مشکین‌دشت، عنوان کرد: ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه ای موضوعی بود که بر افزایش بافت فرسوده تأثیر گذاشت، در این راستا با راه‌اندازی طرح بازآفرینی شهری تلاش کرده‌ایم به املاک قولنامه‌ای نیز خدمات ارائه دهیم.

وی بودجه سال جاری این شهرداری را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم با افزایش درآمدهای پایدار شهری بودجه را نیز افزایش دهیم.

کد خبر 748213

دیگر خبرها

  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • گواردیولا: مقابل ناتینگهام فارست خوش‌شانس بودیم؛ فقط با مالکیت توپ دوام آوردیم
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران