Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@06:21:21 GMT

عضویت سه هزار و 700 نفر در صندوق بیمه هنرمندان + فیلم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۷۰۰۷

عضویت سه هزار و 700 نفر در صندوق بیمه هنرمندان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت : دولت فعلی یک دولت مردمی است و خدمت رسانی به مردم را در راس امور و اهداف خود قرار داده و به همین دلیل با انجام اقدامات جدید باعث تسهیل گری و تسریع در انجام امور مراجعان شده ایم.

 به گزارش ایران انلاین ، علی تمنایی در این خصوص  به تسهیل در ارائه  مجوزهای موسسات فرهنگی و هنری اشاره و تصریح کرد: در گذشته موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چندمنظوره پروسه طولانی برای تایید اماکن و همچنین مصاحبه باید می گذراندند که اکنون با اتخاذ تدابیری این مراحل حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمنایی افزود:  خوشبختانه تمامی مراحل ثبت و طی روند اداری مجوز ها  از صفر تا صد مسیر از طریق سامانه صورت می گیرد و در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم  که  بیش از ۸۰ درصد پروسه های اداری حوزه فرهنگ و ارشاد در استان اصفهان از طریق سامانه صورت می پذیرد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگر این گفتگو به صندوق بیمه هنرمندان اشاره کرد و در این زمینه گفت : این صندوق گامی است در جهت تامین امنیت شغلی هنرمندان و اکنون ۳۷۰۰ عضو دارد . کارگروههایی در این زمینه ایجاد شده است که افراد متقاضی عضویت به این کارگروهها ارجاع می شوند و بصورت تخصصی موارد بررسی می شود و چون کار بین پنج کارگروه تقسیم می شود مدت زمان کمی صرف می شود که در خواست افراد به نتیجه برسد.
علاوه بر ان ایجاد این کارگروهها باعث میشود که بحث پذیرش عضویت صندوق بیمه هنرمندان به صورت سلیقه ای صورت نگیرد و دیگر یک شخص خاص تصمیم گیرنده نیست بلکه یک تیم متخصص مدارک را بررسی میکنند و در این خصوص تصمیم گیری به مراتب دقیق تری صورت می گیرد.
وی در ادامه افزود : از دیگر اقداماتی که مصادف با هفته دولت صورت گرفته است تشکیل جلسات اطلاع رسانی استان جهت رسیدگی به امور رسانه ها است. 
وی خاطر نشان کرد : پیگیری بحث همگرایی و اتحاد رسانه ای استان از مواردی است که طی دوماه اخیر بصورت جدی انجام پذیرفته است و با هماهنگی هایی که با معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان صورت گرفت شدیدا بر این تاکید شد که مسئولین به رسانه ها پاسخگو باشند و اگر کم کاری در این زمینه صورت گرفت با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

مرورگر شما از این فرمت پشتیبانی نمی کند

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان : با اقدامات جدید باعث تسهیل گری امور مراجعان شده ایم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی

به گزارش قدس آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم. شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب،عشق،عرفان،حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی