Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو عصر امروز در آئین افتتاح خط انتقال آب سطحی به شهرقدس، اظهار‌ کرد: پروژه انتقال آب به شهرقدس چند ویژگی دارد که نخستین آن این است که یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم را محقق می‌کند و اجرا در زمان کوتاه ۴ ماهه با این ویژگی‌ها ارزشمند است.

وی با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به شهرستان‌های استان تهران، افزود: روزی که دولت مردمی کار خود را آغاز کرد بر اساس گزارش‌های رسمی و مطمئن نزدیک به ۳۰۰ شهر در وضعیت تنش آبی قرار داشتند و علی‌رغم خدمات بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به نقاط مختلف کشور، در بخش آبرسانی شهری و روستایی راه ناپیموده بزرگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با اشاره به ضریب برخورداری ۹۹.۷ درصدی برق‌رسانی به روستاهای کشور، بیان‌کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت در طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای توجه به موضوع آبرسانی بود و برای اجرایی‌کردن این نیاز ما در ۳ سطح برنامه‌ریزی کردیم.

محرابیان با اشاره به اجرای پروژه‌های رفع تنش یا طرح‌های توسعه آبرسانی در شهرها، گفت: دولت در گروه‌های مختلف مثل خطوط انتقال، احداث تصفیه‌خانه، احداث ایستگاه پمپاژ و مخازن متعدد تلاش کرد تا این میزان عدم‌برخورداری را به صورت ملموس و قابل توجه کاهش دهد.

وی با اشاره به تعریف بیش از ۸۰۰ پروژه برای نقاط مختلف کشور در سال گذشته، ادامه داد: بسیاری از شهرهایی که سال گذشته در تنش آبی قرار داشتند در حال حاضر در شرایط نسبتا مطلوبی قرار دارند و در کنار این موضوع طرح‌های کلان آبرسانی به شهرها به عنوان ابرپروژه‌های کشور نیز در دستور کار قرار گرفت.

وزیر نیرو با اشاره به مطالبه اصلی مردم خوزستان برای تامین آب با کمیت مناسب و استاندارد، خاطرنشان کرد: پروژه‌ای در سفر نخست رئیس‌جمهور به خوزستان در این خصوص با دستور ایشان به نام غدیر با کمیت ۱۲ مترمکعب در ثانیه از سد دز به مقصد ۶۰ درصد نقاط استان تعریف شد.

محرابیان با اشاره به اجرای ابرپروژه آبرسانی غدیر خوزستان در کمتر از ۱۰ ماه و قرارگیری در مرحله تست و امیدواری برای برای بهره‌برداری در روزهای آینده، گفت: حوزه سوم پروژه‌های دولت در این خصوص، موضوع جهاد آبرسانی است و تعریف آن تامین آب شرب پایدار برای روستاهای فاقد آب و یا روستاهای دارای تنش آب است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی ما ۱۰ هزار روستای کشور شامل طرح جهاد آبرسانی می‌شوند، ادامه داد: قراردادهای خوبی در این خصوص با گروه‌های جهادی، نهادهای انقلاب اسلامی، پیمانکاران بخش خصوصی و خیرین آبرسان منعقد شده و در طول ۵ ماه گذشته بیش از ۱۲۰۰ روستا عملیات اجرایی آن تمام شده و هزاران روستا در مرحله اجرا قرار دارند.

وزیر نیرو اضافه‌کرد: امیدواریم بتوانیم در طول عمر دولت سیزدهم بخش قابل توجهی از خواسته‌های صحیح مردم در تأمین آب شرب بهداشتی تکمیل شود.

محرابیان با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری آب در حوزه کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، تصریح‌کرد: قاعدتا باید به سمت کشت کالاهای استراتژیک برویم و با آبیاری مناسب بهره‌وری آب را تا حد ممکن ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر نیرو علی اکبر محرابیان آبرسانی غدیر خوزستان پروژه غدیر وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم