Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: تعداد رفتار‌های خود آسیب‌رسان دانشجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته که این روند با غربالگری صحیح اتفاق افتاده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم افتتاحیه اولین دوره ارتقا و مهارت افزایی مشاوران، روانشناسان و کارشناسان مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبایی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ابراهیم نعیمی، مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در این نشست گفت: متولی سلامت جسمانی و روانی دانشجویان کشور هستیم. باید برنامه ریزی‌های منسجمی را برای فعالیت‌های مراکز مشاوره کشور داشته باشیم تا به سمت چهارچوب درست با اهداف از پیش تعیین شده درست حرکت کنیم.

نعیمی تصریح کرد: بر اساس آمار سالانه پزشکی قانونی که هفته گذشته به دستمان رسید، تعداد رفتار‌های خود آسیب‌رسان دانشجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ حدود ۲۸ درصد کاهش یافته که این روند با غربالگری صحیح اتفاق افتاده است.

وی افزود: تمام مجموعه عوامل مؤثر در رفتار‌های خود آسیب‌رسان بر عهده دانشگاه‌ها نیست؛ اما مراکز مشاوره، روانشناسان و مددکاران در این زمینه بسیار مؤثر هستند. از حدود ۸ هزار سال پیش تا به امروز، انسان در عرصه‌های تکنولوژی رشد روز افزونی داشته است؛ اما با این وجود آرامش زیادی را در زندگی خود نمی‌بیند.

نعیمی گفت: در حوزه فناوری‌های مختلف تئوری داریم و آزمون و خطا باعث رشد تکنولوژی در علوم ریاضی، فنی و تجربی خواهد شد؛ اما در حوزه علوم انسانی بسیاری از تئوری‌ها به عمل منجر نمی‌شوند و رضایت از زندگی را شاهد نیستیم که اندیشمندان در این زمینه نظرات مختلفی دارند.

مدیر کل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: اندیشمندان در مورد خدا، جهان و حقیقت انسان همواره به تفکر پرداخته‌اند به صورتی که در مورد جهان به تئوری‌هایی دست یافته‌اند، اما در مورد خداوند نتوانستند خیلی رشد یابند، اما سبک زندگی برای ما به نحوی است که می‌توانیم به جز مبانی علم و تجربه از راه چهارم یعنی مبانی وحیانی نیز استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: هدف روانشناسی اصالت لذت است به طوری که انسان از درد‌ها دور شود و آرامش یابد این دیدگاه مادی است ما به عنوان مسلمان اینگونه فکر نمی‌کنیم، زیرا دنیا مقدمه‌ای برای رسیدن به آخرت است. خداوند قانونمندی‌هایی را در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است که علوم مختلف را تشکیل می‌دهد. ما در حوزه دانش روانشناسی تا یک جایی با غرب هم عقیده هستیم و زمانی که به سمت ماتریالیستی می‌رود ما از آن جدا می‌شویم، زیرا ما به روح اعتقاد داریم.

وی افزود: تلاش داریم در این دوره مبانی فکری این تفاوت‌ها را بررسی کنیم. اکنون ۱۷۰ نفر از مشاوران و مددکاران و اساتید روانشناسی اکنون در اینجا حضور یافته‌اند؛ بنابراین ما باید نگرش‌های صحیحی را با توجه به زیست بوم خود به دست آوریم و در اختیار دانشجویان قرار دهیم. سبک زندگی ایرانی اسلامی از عمل و رفتار ما آغاز می‌شود، بنابراین آنچه را که می‌آموزیم ابتدا باید در عملکرد ما نمایان شود تا بتوانیم تأثیر آن را بر روی افراد دیگر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم روانشناسی دانشجویان دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بهشت زهرا (س) یک نقطه اشتراک بین همه شهروندان تهرانی است و به هر حال هم احترام اهل قبور و هم احترام خانواده های داغ دیده باید حفظ شود و به همین دلیل این مکان باید منظره زیبایی داشته باشد و از آن صیانت گردد.

وی افزود: در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی یکی از نقاطی که در دو سال گذشته بسیار برای ما اهمیت داشت بهشت زهرا (س) بود. خوشبختانه با همکاری صددرصد و همه جانبه از سوی مدیریت بهشت زهرا (س) پایگاه هایی را در این مکان ایجاد کردیم که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری شاهد این اتفاق مهم نبودیم. همچنین قصد داریم تعداد مددسراهای نزدیک به این محدوده را هم افزایش بدهیم تا بتوانیم به تمامی آسیب دیدگان اجتماعی و مددجویانی که در سراسر بهشت زهرا (س) به خدمات نیاز دارند خدمت رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی افزود: باید در این زمینه بین مردم هم فرهنگسازی شود. مردم باید بدانند برخی ها سودجو هستند و اجازه بدهند سبد سودجویان را از نیازمندان جدا کنیم و کسانی که ممکن است معتاد متجاهر باشند و خسارت ایجاد کنند وضعیت آنها را در طرح ساماندهی آنها را مشخص کنیم.

احمدی صدر با بیان اینکه بهشت زهرا (س) باید شبیه اسم خودش یک بهشت آرامش باشد تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه آسیب اجتماعی در محوطه بهشت زهرا (س) برای ساماندهی این آسیب دیدگان با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر سازمان نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: در دوره مدیریت شهری فعلی از زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت و کاهش این آسیب‌ها رشد ۸۰۰ درصدی داشته است و ان‌شاءالله قصد داریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری زیرساخت هایی چون مددسراها، مراکز یاورشهر، مراکز پویاشهر، همراه سراها و… را چندین برابر افزایش دهیم.

کد خبر 6093144

دیگر خبرها

  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالا‌های آسیب‌رسان سلامت
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • چرا صدا و سیما با تبلیغات دروغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مدارا می کند؟
  • راست و دروغ تبلیغ محصولات غذایی در تلویزیون
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت