Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح‌های آبرسانی و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شامل ۳۴ طرح آبرسانی روستایی و ۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب روستایی و ۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز است.

آقای رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در مراسم افتتاح این طرح‌ها به صورت ویدئو کنفرانس گفت: این افتتاح‌ها در حوزه مناطق محروم صورت می‌گیرد و امیدواریم برای رفع مشکلات مردم در حوزه آب آشامیدنی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای رحمتی افزود: اگر تمهیداتی که سال‌های گذشته صورت گرفته نبود قطعا در تامین آب پایدار تبریز دچار مشکل می‌شدیم همچنین دولت از اعتبارات تنش آبی مبالغی را اختصاص داد و اصلاح شبکه نهند و پمپاژ ایستگاه شماره ۵ موجب شد دچار مشکل قطعی آب نشویم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: نکته قابل توجه اینکه در مناطق مختلف استان تولید آب داریم، اما مصرف بی رویه صورت می‌گیرد، وظیفه ما تامین آب استاندارد است، سعی می‌کنیم از مشترکانی که مصرف بالای الگوی مصرف دارند هزینه واقعی آب دریافت شود تا کمبود‌های این بخش با این کار حل شود.

وی افزود: وضع ما در بخش آب در حال حاضر بحرانی است، مشکلاتی در کشور از لحاظ اعتبارات داریم، بیش از ۱۰ هزار میلیاردتومان در این زمینه هزینه شده است و برای سال آینده برنامه ریزی می‌کنیم تا نقاط بحران پیش بینی شود.

آقای خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان هم گفت: این شرکت در ۶۹ نقطه شهری و ۲۷۰۰ نقطه روستایی برای ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی خدمات رسانی می‌کند و امسال از پایدار‌ترین وضع برخوردار است.

آقای خانی افزود: سال گذشته در ۱۵ شهر چالش پیک مصرف آب داشتیم که امسال به ۸ شهر رسیده و مدیریت شده است و در سال‌های گذشته در ۴۰۰ روستا آب جیره بندی می‌شد که در یک سال اخیر با توجه به اقدامات صورت گرفته این تعداد به یک سوم کاهش یافت، اما در ۷۰۰ روستا مشکل تامین آب پایدار داریم.

وی خاطر نشان کرد: در تبریز حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داشتیم که برای ۷۰۰ لیتر در ثانیه برنامه ریزی شد که ۵۰۰ لیترآن محقق شد همچنین تامین آب در حد بالایی انجام شده و از آب پایدار در تبریز برخوردار بودیم.

آقای خانی افزود: علاوه بر تبریز در روستا‌های شهرستان‌های مراغه، میانه، کلیبر، هشترود، شبستر، خداآفرین، ورزقان شبکه‌های فاضلاب مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۱۰ حلقه چاه عمیق با ۱۰۲ میلیارد تومان هزینه برای تامین آب کلانشهر تبریز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در ثانیه به منابع استحصال آب این کلانشهر اضافه می‌شود.

آقای خانی یادآور شد: آبرسانی در ۱۲۱ روستا در ورزقان، کلیبر، خداآفرین و هشترود توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) اجرا می‌شود و هم اکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا نیمه اول سال ۱۴۰۳ به تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار آذربایجان شرقی آبرسانی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی آقای خانی تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • تخصیص۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرحهای راه آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند