Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تیم‌های ملی به لغو سفر ملی پوشان به هانوفر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، ناصر رسولی در خصوص آخرین وضعیت تمرینات و اردوی تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه اظهار داشت: از چند ماه قبل پیش‌بینی کردیم که تیم‌های تفنگ و تپانچه به مسابقات جهانی مصر اعزام شوند و بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم حدود ۶۰ ورزشکار و مربی در سه رده سنی بزرگسالان جوانان و نوجوانان در حال حاضر در اردوها حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: تیراندازی یک رشته پر هزینه است و برای تامین مایحتاج مورد نیاز تمرینات،این هزینه‌ها بعضا بالاتر هم هست. در نظر داشتیم ضمن اعزام تیمی مقتدر به مسابقات مصر، از موضوع پشتوانه سازی نیز غافل نشویم و بتوانیم مستعدین که می‌توانند روزی به عنوان چهره‌های موفق در این رشته معرفی شوند را هم به مسابقات اعزام کنیم که این موضوع می‌تواند یک اتفاق کم نظیر تلقی شود.

رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی در خصوص آخرین وضعیت اعزام تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه به هانوفر آلمان تاکید کرد: هزینه‌های این اعزام به جهت تامین تجهیزات مورد نیاز حدود چهار و نیم میلیارد تومان برآورد شد. قرار بود این اعزام قبل از مسابقات مصر انجام شود و از آنجا که مسابقات جهانی در کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود هزینه اعزام به مصر هم زیاد خواهد بود. از طرفی در خصوص محدودیت‌های مالی موجود در جهت تهیه اقلام مورد نیاز با وزارت دفاع و مراجع ذی‌صلاح جلسات خوبی برگزار شد و تفاهم‌هایی انجام شد تا کمبودها را در حد مقدور مرتفع شود‌‌.

وی در ادامه افزود: اقدامات لازم جهت دریافت روادید از کشور آلمان از مدت‌ها قبل آغاز شده بود و با مبادی مربوطه که یکی از آنها فدراسیون تیراندازی کشور آلمان است همکاری خوبی انجام شد اما به دلیل بحث منابع مالی اعزام لغو شد.

رسولی در ادامه به برنامه‌های پیش‌روی فدراسیون اشاره کرد و گفت: فدراسیون تیراندازی به عنوان یک فدراسیون المپیکی برنامه‌های بسیار مهمی در سال جاری و سال آینده دارد که از آن جمله می‌توان به حضور در مسابقات آسیایی و جهانی که سهمیه المپیک ۲۰۲۴ در آن توزیع می‌شود، اشاره کرد. برای این منظور نیاز است دستگاه‌های مرتبط با فدراسیون از جمله وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و همچنین مجلس شورای اسلامی از تیراندازی حمایت کنند. به گواه آمار منتشر شده از سوی کمیته ملی المپیک، فدراسیون تیراندازی در جمع ۵ فدراسیون مدال‌آور در المپیک قرار دارد و باید حمایت ویژه انجام شود.

رسولی خاطرنشان کرد: انتظار می‌‌رود مجلس شورای اسلامی نسبت به تخصیص بودجه تبصره ۱۴ یک بازنگری داشته باشد و از این فدراسیون ملی و مذهبی به صورت ویژه حمایت کند. ضرورت داشت مجلس شورای اسلامی در ارزیابی‌های خود در مورد رشته‌های المپیکی و غیرالمپیکی دقیق‌تر عمل‌تر می‌کرد تا سهم فدراسیون تیراندازی که مدال طلای المپیک توکیو را کسب کرده است، از این تخصیص بودجه صفر نباشد. انشالله تیراندازی در سال‌های آینده هم مانند گذشته و المپیک توکیو برای کشور افتخارآفرینی کند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی فدراسیون تیراندازی  تاکید کرد: از ابتدای سال جاری ۴ اعزام را انجام دادیم که ماحصل آن کسب ۶ مدال بوده است که مدال بیرانوند، ورزشکار نوجوان ما در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در تراپ یکی از این مدال‌های ارزشمند بود. بعد از فوتبال،کشتی، والیبال و هندبال از جمله فدراسیون‌هایی بودیم که بیشترین اعزام و هزینه را داشتیم.

وی در پایان گفت: تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است و عمدتا اقلام مصرفی ما خارجی و مستلزم پرداخت هزینه‌های بسیار زیاد ارزی است و برای تامین هزینه‌ها نیازمند مساعدت‌های لازم هستیم.

انتهای پیام//

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هانوفر رئیس سازمان تیم های ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد