Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افزایش معناداری در زمینه ابتلای کودکان همدان به بیماری‌های گوارشی نظیر اسهال و استفراغ وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، بیش از یک هفته از بحران آب در همدان می‌گذرد و در این مدت حرف و حدیث‌هایی درباره سلامت و کیفیت شبکه آبرسانی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مردم از افزایش علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ در کودکان و بستری آن‌ها در بیمارستان‌ها داده و علت این امر را مربوط به عدم سلامت آب‌های آشامیدنی منازل و تانکرهای آبرسانی سیار می‌دانند.

ورود دادستانی به وضعیت بحران آب در همدان/ تشکیل پرونده قضایی برای بانیان تنش آبی پایان 18 سال معطلی یک پروژه انتقال آب به همدان/ فاز نخست آبرسانی از سد تالوار هفته آینده بهره‌برداری می‌شود پیشرفت 60 درصدی خط انتقال آب رودخانه دره مرادبیگ به همدان

به منظور اطمینان از این موضوع و جزئیات بیشتر به سراغ مسئولان علوم پزشکی که متولی سلامت مردم هستند، رفتیم تا اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهیم.

علیرضا توقیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره حواشی پیش آمده درباره سلامت آب و ابتلای کودکان به اسهال و استفراغ، اظهار داشت: بنابر آمار و اطلاعاتی که از معاون درمان دانشگاه و بیمارستانها به دست آوردیم، هیچ افزایش معناداری در روند ابتلا به بیماری‌های گوارشی مشاهده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه به طور معمول در فصل تابستان و گرما شیوع بیماری‌های ویروسی و گوارشی بیشتر می‌شود، تصریح کرد: ولی الان هر بیماری دچار علائم گوارشی می‌شود علت را به موضوع آب ارتباط می‌دهد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نظارت بر توزیع آب از همان روز اول قطعی آب، انجام‌ می‌شود، عنوان کرد: تیم بهداشت محیط دانشگاه با هماهنگی آبفا، سلامت آب را کنترل می‌کنند.

توقیری افزود: از تعدادی از تیم‌های بهداشتی شهرستان‌های دیگر هم کمک گرفتیم تا بر کلرسنجی و کنترل کیفیت و سلامت آب مصرفی مردم نظارت شود‌.

وی با بیان اینکه تانکرهای توزیع آب شرب با تانکرهای توزیع آب در فضای سبز، متفاوت است، تصریح کرد: هر تانکری که پر می‌شود از نظر سلامت آب کنترل می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تعدادی از مردم از آب چاه‌های خانگی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: هیچ نظارتی بر سلامت چاه‌های شخصی و منازل وجود ندارد.

توقیری با تاکید بر اینکه پیش از مصرف آب چاه‌های خانگی، باید حتما جوشانده شود یا کلرزنی شود، گفت: در غیر این صورت احتمال هرگونه آلودگی وجود دارد.

وی افزود: مواردی از ابتلای مردم به بیماری‌های گوارشی مشاهده شده که به خاطر استفاده از آب آلوده چاه‌های خانگی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره گلایه مردم از تغییر رنگ آب لوله‌کشی، گفت: کارشناسان بهداشت محیط، مرتب از آب لوله‌کشی نمونه‌برداری کرده و کلرسنجی را انجام می‌دهند.

توقیری افزود: تغییر رنگ آب لوله‌کشی بخاطر قطع و وصل شدن آب و مکش معکوس آن ایجاد می‌شود که معمولا در نخستین دقایق وصل شدن آب ایجاد می‌‌شود.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم از آب کدر برای آبیاری گلدان‌ها و غیر شرب استفاده شود، اظهار داشت: آبی که از سیستم لوله‌کشی وارد منازل می‌شود از نظر بار میکروبی هیچ مشکلی ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه مقدار کلرزنی باید به اندازه باشد، گفت: اگر میزان کلر بیشتر از حد مجاز باشد سبب بودار شدن آب می‌شود.

انتهای پیام/743/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان سلامت آب لوله کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم