Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:52:35 GMT

وجود 57 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۷۵۵۸

وجود 57 رأس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، امروز علیرضا محمدی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام با حضور در دفتر خبرگزاری ضمن تبریک هفته دولت گفت: بستر حفظ محیط زیست بستر حفظ سلامت مردم است.

وی افزود: مناطق تحت مدیریت استان شامل ۴ منطقه حفاظت شده مانشت، کبیرکوه، دینار کوه و کولگ، دو آثار ملی طبیعی چشمه آب گرم دهلران و تنگ رازیانه را شامل می شود که در مجموع ۱۴۳ هزار و ۲۷۵ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: در این محیط طبیعی ۴۴ گونه پستاندار، ۷ گونه دوزیست و لاک پشت، ۲۰۰ گونه پرنده و ۴۰ ماهی وجود دارد.

محمدی گفت: ۳۴۰ هزار هکتار جنگل، ۷۸۰ هزار هکتار پوشش مرتعی، ۱۵ رودخانه دائمی، ۱۰۰۰ گونه گیاهی که ۳۰ درصد آن گیاهان دارویی است در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: موضع تحقیقاتی علمی و آموزشی که احتمال گونه های تاکسیدرمی شده گیاهی و جانوری در آن وجود دارد، مرکزی است جهت آموزش و آشنایی اقشار مختلف با این گونه ها که تا کنون ۱۵۰ نفر دانشجو از این محل بازدید کرده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: سایت گوزن زرد از سایت های موفق کشور است که تحت تاثیر پرورش گونه در خطر انقراض بوده و در حال حاضر ۵۷ راس گوزن زرد در آن وجود دارد و به زودی ۲۰ رأس آن را به محیط زیست اهواز انتقال خواهیم داد.

سرپرست محیط زیست بیان کرد: ۴۷ سازمان مردم نهاد زیست محیطی و ۲۰ هزار نفر عضو در استان وجود دارد که به لحاظ جمعیتی استان در تراز اول کشور قرار می گیرد.

محمدی گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی جهت اطفاء حریق و خشکسالی متناسب با نیاز مخاطبان موجب شده که در مکان هایی که با مشکل آب مواجه بوده اند مردم به صورت خودجوش آبشخور و یا مخزن آب درست کنند، ما باید به سمتی برویم که مردم به صورت عملیاتی در بطن محیط زیست قرار گرفته و حافظ آن باشند.

وی افزود: رسانه ها و خبرگزاری ها مهم ترین نقش در ترویج توسعه محیط زیست دارند.

این مقام مسئول گفت: در یگان حفاظت ۱۵ اکیپ برای ۱۲ شهرستان داریم که به طور مستمر پایش تخلفات را انجام می دهند.

وی به اقدامات بسیار مهم این اداره در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از ۶ میلیارد در حوزه محیط زیست هزینه شده که با توجه به میزان ذرات گرد و غبار در سال جاری یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تجهیزات پایش آنلاین ایستگاه گرد و غبار خریداری شده است.

سرپرست محیط زیست استان گفت: ۳۲۰ میلیون تومان قرار داد با تشکل های مردم نهاد در بخش اطفا حریق و آموزش جوامع محلی برای روستاهای حاشیه نشین هزینه شده است.

محمدی گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر و به این جهت که حیات وحش در معرض آسیب کمتری باشد ۶۹۸ میلیون تومان به جهت خرید تانکر و ساخت آبشخور هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۷۰۰ میلیون اعتبار جهت ساخت انبار علوفه در سایت گوزن که در حال ساخت است دریافت کرده و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان جهت خرید تجهیزات اداری و خودرویی و بازسازی ساختمان ها صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: ۶۰۰ میلیون جهت مرمت و بازسازی پاسگاه محیط بانی و ۳۵۸ میلیون تومان وسیله اطفا حریق خریداری شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۵۳۰ میلیون تومان برای طراحی سامانه کودک زیست هزینه شده که این سامانه فیلم و انیمیشن متناسب با نیاز کودک را طراحی می کند.

سرپرست محیط زیست گفت: ۱۵۶ تخلف در یک سال گذشته انجام شده و در این راستا ۲۲۲ متخلف دستگیر شده اند که متخلفین ۵۲۰ میلیون تومان جریمه و از این مقدار ۲۴۰ میلیون وصول شده است

محمدی گفت: ۲۹۱ مورد شکایت مردمی داشته ایم که کمتر از ده روز به آن ها پاسخ و‌ رسیدگی شده است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته ۸۸ مورد چهره به چهره با مدیران داشته ایم.

محمدی گفت: ۷۰ درصد هر سازمانی را منابع انسانی تشکیل می دهد که ۴۳ هزار و ۶۵۰ نفر ساعت  آموزش همگانی برگزار کرده ایم.

وی افزود: به جهت افزایش بینش و دانش در طول یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر ساعت در حوزه کاری خود آموزش ضمن خدمت داشته اند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: گوزن زرد محیط زیست تکثیر میلیون تومان محمدی گفت محیط زیست هزینه شده یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد