Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  از  روابط عمومی  سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ، رمضانعلی پور رستمی  با اشاره به اینکه پارک محیط بان اولین پارک طبیعی کشور است که حیوانات در آن در قفس نیستند و به صورت آزاد زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این پارک به صورت یک اکوپارک خاص حیات وحش در زمین‌های شمالی حصار کرج تا تونل بیلقان در دسترس گردشگران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مساحت پارک محیط‌بان را حدود ۱۷.۵ هکتار ذکر و با بیان اینکه این پارک در تپه‌های حصار ساخته شده است، عنوان کرد: برای ساخت این پارک ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و در حدود ۷۵ راس از حیوانات علفخوار برای رها سازی در آن خریداری شده بود که در زمان حاضر به دلیل قرارگیری در فصل زاد و ولد تعداد این حیوانات رو به افزایش است.

این مسوول ضمن تاکید بر این موضوع که برای نگهداری از این حیوانات از هیچ قفسی استفاده نشده، گفت: از ویژگی‌های پارک محیط‌بان این است که دارای برج‌های دیده بانی و همچنین دوربین‌های دوربرد برای دیدن حیوانات  و در حال حاضر ساخت مکان‌هایی برای حیوانات گوشتخوار نیز در دست اجرا قرار دارد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: پارک محیط بان همچنین مجهز به ۲ سکوی بازدید و ساختمان کلینیک دامپزشکی و سیلوی ذخیره علوفه بوده و تمامی الزامات یک پارک استاندارد حیات وحش در این پارک پیش بینی شده است.

پوررستمی با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی نیز بر این مجموعه نظارت مستقیم دارند تا دام ها از لحاظ بهداشت محیط و حفاظت مشکلی نداشته باشند، گفت: حیواناتی نظیر گوزن، میش، قوچ گامیش، گور خرایرانی، شتر مرغ و لاما تعدادی از گونه‌هایی هستند که در این مجموعه نگهداری می‌شوند.

به گفته سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، درزمان  حاضر مجموعه مدیریت شهری کرج در جهت معرفی اماکن تفریحی شهر کرج از بازدید گروهی مدارس، شرکت ها، ارگان‌ها و گروه‌های هنری و ورزشی جهت حضور در این مجموعه تفریحی گردشگری استقبال می‌کند و علاقه مندان جهت هماهنگی می‌توانند به سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مراجعه کنند.

برچسب‌ها شهرداری کرج کرج حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج کرج حیات وحش شهرداری کرج کرج حیات وحش منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج پارک محیط بان سازمان سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • این پز اجتماعی میلیون ها تومان برای افراد آب می خورد | سگ گردانی و درآمد میلیونی داگ واکرها