Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفته شد که ۲ هزار بلیت برای زنان در نظر گرفته شده و جماران نوشت: « بلیت بخش زنان در ورزشگاه آزادی برای دیدار استقلال و مس در بازار سیاه تا دو میلیون تومان هم قیمت گذاشته شده است.» سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان استقلال که اولین بازیکن آبی‌ها بود برای گرم کردن وارد زمین چمن شد، به سمت جایگاه بانوان هوادار استقلال رفت و به آنها ادای احترام کرد و خوشامد گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زیرساخت‌هایی که درست شد

در دولت‌های مختلف زنان از حضور در ورزشگاه منع می‌شدند که یک دلیل مشترک داشت: « آماده نبودن زیرساخت‌ها» اما انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری پیش از بازی روز پنجشنبه گفت: «برای حضور زنان در استادیوم آزادی برای تماشای رقابت‌های لیگ برتر فوتبال تلاش شده تا زیرساخت‌ها آماده و بازی خوب و سالمی برگزار شود.» در میان مشخص نشد چه زیرساخت‌هایی آماده شده که در دولت‌های قبل آماده نبود!

اصولگرایان در مواجهه با حضور زنان در ورزشگاه هم رفتار متفاوت دارند. تا پیش از دولت سیزدهم که مخالف این حضور بودند اما پس از آن و زمانی که حضور زنان در ورزشگاه جدی شد، رفتار متفاوتی پیش گرفتند. رسانه‌های این جریان‌که تمایلی به مخالفت علنی با دولت نداشتند، به اصلاح‌طلبان هجمه بردند مانند جهان‌نیوز که نوشت: « آیا دغدغه دختران جوان کشورمان، رفتن به ورزشگاه برای تماشای بازی مردان است!؟ این اولویت چندم دختران جوان ماست!؟ جریان اصلاح‌طلب برای رسیدگی به زنان سرپرست خانوار که بخش مهمی از آنان جوان هستند، چقدر پیگیر بوده است!؟ برای تهیه جهیزیه دختران جوان کشورمان چطور؟» از سوی دیگر شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم در گفت‌وگو با «تابناک» گفت: بحث حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها اتفاق خوبی است که در بین اعضای فراکسیون زنان مجلس یازدهم در مورد آن بحث و بررسی شده است و حتی برخی از اعضای این فراکسیون هم در ورزشگاه‌ها حضور یافته‌اند، چون نظر ما این است که از این اتفاق استقبال کنیم. ۱۱ خرداد سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان به چالش‌های پیش روی حضور زنان در ورزشگاه پرداخته و صراحتا اعلام کرده است که حضور زنان در ورزشگاه حتی در شهرهایی مانند مشهد هم پذیرفته شده و مانعی وجود ندارد و وعده داده است که این موضوع به زودی حل می‌شود.

بیشتربخوانید :

هاشمی طبا : برای ورود زنان به استادیوم نباید می‌گذاشتیم کار به فشار فیفا بکشد / ان‌شاءالله همیشه از این یکدست‌شدن‌ها اتفاق بیفتد! معزی : نه ستیز با برجام فایده ای داشت ، نه لجاجت با ورود زنان به ورزشگاه ها ؛ کاش بیاموزید روزنامه خراسان: حضور زنان در ورزشگاه باعث شد مردان به آنها احترام بگذارند و حتی یک حرف رکیک زده نشود/ این تجربه را تکرار کنید واکنش عبدی به بازخورد پخش سرود «سلام فرمانده» در مسابقه فوتبال

روایت زنان و دولت‌های مختلف

دولت اصلاحات زمانی بر سر کار آمدند، فضای کشور آنگونه آماده مهیای حضور زنان در ورزشگاه نبود. اگر چه شعار آزادی مدنی بیش از دولت‌های بعدی سر داده شد اما موانع چندین برابر دولت‌های بعد بود و مخالفت‌ها با دولت اصلاحات و خاتمی چنان بود که حضور زنان در ورزشگاه در مخیله آگاهان نمی‌گنجید. بسیاری با طرح موضوع حضور زنان در ورزشگاه یاد دولت احمدی‌نژاد افتادند که در آغاز سال ۱۳۸۵ با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت‌بدنی بر «ضرورت اختصاص جایگاه ویژه‌ای برای بانوان» تأکید کرد، اما باوجود همسویی سیاسی احمدی‌نژاد و اصولگرایان، انتقادهای تند و پرتعداد اصولگرایان و حتی روحانیون حامی احمدی‌نژاد، روانه رئیس‌جمهور شد و او ناچار به عقب نشینی شد. در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی تنها خواست زنان برای ورود به ورزشگاه نبود بلکه برخی نهادها هم به ایران برای صدور مجوز ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای فوتبال فشار وارد کردند. اسفند سال ۹۶ رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، پس از سفر به تهران اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران، به او قول داده که با لغو ممنوعیت کنونی، زنان ایرانی «به زودی» اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را پیدا کنند. البته اینفانتینو به جزئیات این وعده اشاره‌ای نکرد. خبرآنلاین درباره فضای آن روزها نوشت: «در همه این سال‌ها، مسئولان ورزش کشور مدام وعده ایجاد بستر مناسب برای ورود زنان و حل این دغدغه‌ها را داده‌اند اما در عمل اتفاقی را پیش نبردند. درحالی‌که مسعود سلطانی فر در طول رقابت انتخاباتی سال ۹۶ اعلام کرد به‌عنوان یک مطالبه مردمی، ورود زنان به ورزشگاه‌ها در آینده‌ای نزدیک حل می‌شود، این چالش همچنان پابرجاست. به‌طوری‌که نمایش حضور زنان در ورزشگاه در روز بازی پرسپولیس با کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم دیگر برای فیفا باورپذیر نیست و این بار اینفانتینو با ادبیاتی تهدیدآمیز اعلام کرده در شهریورماه یا زنان به استادیوم می‌آیند و بازی تیم‌ملی را بدون محدودیت از نزدیک می‌بینند یا ایران قید میزبانی در کشورش را باید بزند! اتفاقی غریب برای فوتبال ایران در دل فشارهای سیاسی خارجی به کشورمان و تحریم‌هایی که سبب شده فوتبال‌مان طلب‌هایش را هم نتواند بگیرد، حالا با خطر محرومیت خانگی روبه‌رو شده است.» مردان روحانی هم مجبور شدند در پس این فشارها عقب نشینی کنند چنانکه شهریور ۹۸ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور تأکید کرد: «با فضای فعلی که طرفداران تیم‌ها علیه یکدیگر فحش می‌دهند و درگیری وجود دارد حضور زنان در ورزشگاه به مصلحت نیست» دیگر اعضای دولت را واعظی هم نظر نبودند چنانکه سلطانی فر وزیر وقت ورزش نیز در موضع‌گیری بینابین گفت: توانایی تأمین امنیت حضور تماشاگران زن در استادیوم‌ها را داریم. با رعایت ملاحظات فرهنگی و شرعی، با حضور بانوان در استادیوم‌های ورزشی موافق هستیم. نهایتاً، روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۹۸ عده‌ای از زنان ایرانی برای اولین بار، رسماً، به‌عنوان تماشاگر زن فوتبال به استادیوم آزادی در تهران راه یافتند تا بازی ایران و کامبوج را از نزدیک تماشا کنند.

با آغاز دولت رئیسی بار دیگر مطالبه حضور زنان در ورزشگاه مطرح شد به‌ویژه اینکه باز هم فشار فیفا بر ایران بود. اما سخنان رئیسی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری کمی سبب دلسردی شد. او گفته بود: « برخی می‌گفتند خانم‌ها برای دیدن مسابقات آقایان به ورزشگاه بروند؛ اما آیا این مشکلی را از خود خانم‌ها حل می‌کند؟ پس ورزش خانم‌ها و سهم آنان از بازار کار چه می‌شود؟ در همین ایام کرونا خیلی از خانم‌ها در منزل آموزش آشپزی می‌دهند و از این مسیر تولید محتوا می‌کنند؛ اما سود اقتصادی آن را افراد دیگر می‌برند که این مساله باید اصلاح شود.» ۳ بهمن سال گذشته آیت‌ا... علم الهدی هم اینگونه مخالفت خود با حضور زنان در ورزشگاه را اعلام کرد: « مسئولان فوتبال بیایند در ورزشگاه‌ها مکان‌هایی را مخصوص بانوان فراهم کنند که صیانت داشته باشند. زنان را باید صیات کرد چه مانعی دارد از ورزشگاه فوتبال را ببیند. اینکه می‌گویند فیفا مجبور کرده است زنان باید تماشای بازی فوتبال شرکت کنند؛ شیطنت‌های افراد بی‌دین و ضدانقلاب خارج‌نشین است که فیفا را تحریک کردند وگرنه فیفا به این کارها کار نداشت» اکنون شرایطی پیش آمده که سخنی از مخالفت نیست و این سوال مطرح است که آیا در بازی بعدی هم زنان حضور دارند؟

۲۱۲۲۰

کد خبر 1666817

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حضور زنان در جامعه ورود زنان به ورزشگاه اصولگرایان حضور زنان در ورزشگاه ورود زنان زیرساخت ها ورزشگاه ها خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی

هواداران خانم پرسپولیس که در نیمه اول در طبقه دوم و بالای سر سپاهانی‌ها حضور داشتند، در نیمه دوم جابجا شدند. این اتفاق پس از درگیری لفظی و شعارهای تند هواداران سپاهان و پرتاب اشیا رخ داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: تسنیم

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی هواداران پرسپولیس با 60 هزار تماشاگر
  • (ویدئو) جابه‌جایی زنان پرسپولیسی در ورزشگاه به دلیل فحاشی
  • آتش‌بازی هواداران پرسپولیس در شروع نیمه‌دوم مصاف با سپاهان +فیلم
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم
  • سکوهای ورزشگاه آزادی با هواداران پرسپولیس قرمز شد +فیلم
  • هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم
  • آغاز عصر جدید مورایس در فوتبال ایران
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است